Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skotland 2011
#41
I de skotske sitkaskove med brølende kronhjorte blev det til en 10-takker kronhjort, 4-takker kronhjort og en hybrid Hjort mellem krondyr og sika. Der er descærre kun billede af den store hjort.
1 stk halsskud og 2 perfekte bladskud med en .270win på 15 meter (100-150 meter flugt), 110 meter (20 meter flugt) og 100 meter (knald fald).
[Image: f2f5990d.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#42
Tillykke med ham! Godt at se du for noget ud af turen derovre og er glad for det [Smile] - Ærgerligt du ikke har af hybriden - de er altid lidt sjove at se..

Er der gået Skotsk i dig så de er røget ud ??
Svar
#43
Ville selv have haft dem alle med hjem, men det synes John åbenbart ikke, så han smed dem kraftedme væk. Torsk!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#44
Hehe, det er en anden verden mht. det - kører han stadig i Subaru ?

Ellers en flot hjort ! Havde selv en grum stor 12 ender for i morges, men der skyde kun ulige 12 endere og op hvor jeg var inviteret [Smile]

Hvor stor var hybriden forresten [?]
Svar
#45
De har en helt anden opfattelse end os danskere, men skidt pyt.

12-ender og op efter eller større end 12-ender? Fordi hvis det er først nævnte så kunne du da godt have sendt ham en bønne.

Det var en fin, rigtig sort, smal 6-takker.
Han var betydelig mindre og hans hoved var meget mindre end en normal kronhjort. Desuden havde han en sikarøv, hvis du forstår [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#46
Sry, rettet - Den var U-lige, manglede en sprosse i den ene krone..

Jeg forstår helt fint [Smile] Så en del af den model derover - Meget udbredt helt nede på spidsen af Kintyre såvidt jeg husker..

Den havde været lidt sjov at få på væggen - Kan du ikke høre ham efter hvor de er kastet hen?
Svar
#47
Så forstår jeg bedre [Smile]

Jeg vil lige høre ham når han kommer her igen. Dog sagde han at han havde savet stængerne af en af dem - håber det er kronhjorten. Der er jagtgæster så de er ude og stalke. Der var desværre ikke brug for mig så jeg har savet lidt trofæer og lavet andre små ting.

Har sagt til ham at min store drøm er at have en skotsk buk, kronhjort, sika og prikken over íet en hybrid, hængende ved siden af hinanden på væggen.

Edit: De er væk. Og han har lige købt en ny Mitsubishi Barberian L200 (tror jeg nok) den han havde før var også en Mitsubishi.
Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#48
Jeg har her til aften skudt en 6-takker sikahjort. Det gik ikke helt som forventet så der skulle hund på, og den fandt den efter 20 minutter og den fik et skud mere og forendte. Første skud var OK men lidt langt tilbage [B)] (nyre skud) på 155 meter.

[Image: 59b7810f.jpg]

[Image: a1591c14.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#49
For dælen da hvor er man overhovedet ikke misundelig.....[Big Grin]
Tillykke med de fine trofæer og skriv endelig videre....[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#50
[Image: f4fbd380.jpg]
60 meter. Knald fald. Tæve. Lige før mørket.

[Image: 1e170956.jpg]
30 meter. Gik 5 meter. En god time før mørket.

[Image: 52b0df6e.jpg]
55 meter. Knald fald. 15.45 dags dato.

Alle skudt med en Sako i kaliber 25-06 med en Gamehead Sierra patron fra Sako.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#51
Hov hov. Kan se jeg mangler at få et billede her ind.

Skudt på 110 meter med en kugle der ikke opførte sig som den skulle. Projektilet splittede inden det ramte hjorten. Han faldt dog og jeg var selvfølgelig klar med et skud mere, men det var ikke nødvendigt. Der var noget der havde ramt lungerne og så tror jeg der røg noget på rygraden da han faldt hvor han stod og ikke så ud til at kunne komme op igen.
[Image: 456c3a38.jpg]

Og så er snepperne kommet til Skotland. Dette er resultatet af 4 aftners flighting.
[Image: 2ff99093.jpg]

Desuden er der bestilt hjemrejse d. 11/12 - lækkert!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#52
Sikke en omgang du har fået dig derovre.
Stort tillykke med dem allesammen.
Må være en kæmpe oplevelse.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#53
Mange tak.
Jeg har fået jagt, og trofæer, i hoved og røv [^]
Havde aldrig troet jeg skulle få lov til at skyde slt det vildt jeg har skudt.
Det ér en kæmpe oplevelse! Alle jagtinteresserede burde prøve 4 måneder herovre.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#54
Gad vide hvor gamle de tager ind derovre?

Smider dig lige en PB en af dagene..

Steffen.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#55
Her er afslutningen på mit skotske ophold.
Jeg er i Danmark igen og nu starter "oprydningen" og forhåbentlig finder jeg et arbejde i det nye år.

[Image: 6ccb533b.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#56
Dejligt, at du har nogle håndgribelige minder med hjem fra Skotland. Hvornår skal du afsted igen?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#57
Uha. Aldrig på samme måde, det er tiden ikke til. Det var 4 gode måneder, men næste gang bliver kun på jagtrejse.
Jeg vil tro der bliver en tur om 2 år. Selvfølgelig midt i sikaens brunst, og så skal der kigges efter kronhjort (som bonus).

Ellers har jeg en drøm om en muntjack i syd England [Smile] Det kunne måske kombineres.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#58
Flot resultat Boldsen! Jeg håber du nød opholdet og alle værtens finurligheder [Smile] godt du fik taget kontakten og kom afsted! Hvordan er dit engelske blevet? Mit blev frygteligt at høre på [Wink]
Svar
#59
Tillykke med resutatet Boldsen, fine trofæer og fine billeder til os i denne tråd.
Så, fik du oplevet den skotske natur på godt og ondt (regnvejr) Personligt løb jeg rundt i disse bjerge der omkring hvor du var og lidt længere nordpå i årene 1977 til 1986. (forår & efterår)
Spiste du alle de urfugle du skød eller har du slet ingen med hjem til udstopning?
På Springbank Whiskey destilleri var jeg gæst i 1980 under Falklandskrigen (om foråret på bukkejagten) i Campeltown.
Meget fin Whiskey Single Malt.
Tak for orienteringen under dit ophold i Scotland
Og velkommen hjemtil DK.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#60
@SG: Skød selvfølgelig flere, den historie er længere oppe. Og desuden blev der også skudt hundyr. Jeg siger mange tak for at dele din kontakt med mig! Mit engelsk var før jeg tog afsted ret godt (har altid været god til engelsk), men de gængse slangord hænger, indtil videre, stadig på. Det hører vel med [Wink]

@JPJ: Håber der er let godt at kigge på for jer. Ved fra mig selv, at billeder fra andres jagtture er spændende! Jeg var også på Springbank og det smagte bestemt ikke dårligt [Wink]
Angående urfugle så var de no-go. Skotten er med i et vildt projekt for st holde urfuglene til. Altså blev der ikke drevet jagt på dem.
Jeg gætter på at du var mere onkrimg Kilmartin, Kilmelford og deroppe?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)