Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny bonded projektil fra Speer
#21
Fik nu test skudt de nye speer, og hold da op, hvor de skyder godt.
56 grains mrp, col 84 mm. Egenspredning med 3 skud 11 mm. 6 skud med 2 forskellige ladninger ar egenspredningen kun 19 mm.
Glæder mig til at prøve den på jagt[:p]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#22
okay, interessant med den prøveskydning. Har selv ledt en del efter info om remingtons nye accutip projektiler, er der nogen der har set noget/ afprøvet dem?
Svar
#23
findes der ladedata til kal. 6,5x55 og er der nogen der har erfaringer med den?
Svar
#24
Har bestilt 100 6,5 hos Rex til mig selv og 100 stk. til en kammerat, men de er pt. i restordre. Der går nok et stykke tid før jeg kan berige forumet med resultater med projektilet, da det er drengene der skyder med 6,5 eren, og de er mildt sagt knap så aktive som den gamle[Big Grin] Måske kammeraten kan anmelde kuglen, han skyder en del råvildt og ræve, og da han er kødjæger betyder det jo noget når et projektil "giver mest til gryden"

Lars

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#25
Hvordan går det lige ?
Er der nogen der har nedlagt noget med denne fætter, virker den efter hensigten og i hvilke cal. er den afprøvet ?

Per T Nielsen

"Rigtige mænd steger bacon i bar mave"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#26
Hvordan går det lige ?
Er der nogen der har nedlagt noget med denne fætter, virker den efter hensigten og i hvilke cal. er den afprøvet ?

Der kører i øjeblikket to tråde om kuglen.

Per T Nielsen

"Rigtige mænd steger bacon i bar mave"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#27
Har ikke nedlagt noget endnu, med deres nye kugle.
Men har fundet en alvorlig fejl i deres program......[}Smile]
De har sku glemt at lave dem i 8 mm...[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#28
Så har "jeg" fået testet kuglen, eller rettere er det en Kammerat der har testet den, jeg har kun ladet dem for ham.

Kuglen er en 180 Gr. Deep curl afskudt fra en sako 75 i 30-06, den skulle efter tabellen ligge omkring V0 på 800 M/sek.

Dyret er en Elg kalv, skudt på ca. 120 Meter skråt ind bag ribbene, således at der ikke var ben træf på indgangssiden. kuglen blev fundet under skindet på skulderen.

[Image: deep_curl_1.jpg]

[Image: deep_curl_2.jpg]

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#29
Det ser effektivt ud. Hvad var restvægten?

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#30
Og hvilken ladning bruger du?

[Smile]

J.
Svar
#31
Det ser da rigtigt lovende ud, de må hellere snaret med på drivjagt.

243 win, 6,5x55, 308 win, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#32
Har lige været forbi skydebanen idag og afprøvet dem for første gang.

Det her er hvad jeg kom frem til :

Sauer 202 kal. 30-06
180 grains Speer deepcurl
N-160 56,0 grains
CCI200
Norma hylster
COL : 83,0mm

Jeg har dog ikke skudt over cronograf endnu, men mon ikke de ligger omkring 820-830 m/s ????

Jeg havde kun 5 skrald med 56,0 grains ladning og de 4 af dem rørte hinanden på 100m, det sidste skud blev rykket 3 cm og var vist nok min fejl.[Big Grin]

Så det skal da helt sikkert prøves på jagt.
Svar
#33
Jeg er squ også lige kommet til at bestille DeepCurl, sammen med en masse andet "nødvendigt" grej og udstyr hos rex.

Glæder mig til at teste i 7mmRemMag, .308 og .308WinMag i aviser og blød paraffin.

Hilsner fra Nordkysten - Per
Svar
#34
Kære Per,

Det lyde rigtigt spændende med dine forsøg. Jeg er interesseret i kuglen, men er bekymret for om den også er hensigtsmæssig i en 300. wby mag hhv. 340. wby mag. Jeg ser særligt frem til dine 7 mm rem mag. forsøg, og håber du vil dele oplysninger, også meget gerne med foto, med os.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#35
Hej Jens.

Jeg når nok først noget rigtigt seriøst til foråret - Lige nu går tiden med jagt og jobsøgning, samt diverse kurser og lignende.

Men jeg skal nok delagtiggøre Jer i resultaterne, ligesom jeg nok skal fortælle lidt om mine resultater med de i dag afhentede RWS-EVO-projektiler.

Mange hilsner - Per
Svar
#36
Lige de efterspurgte data i forbindelse med de billeder og oplysninger jeg lagde op.

Restvægten på projektilet er 10.86 Gram, vægten på et nyt projektil er 11.68, det er i runde tal 93% restvægt, det er vist godkendt [^]

Og jeg har taget lade dataerne Speer oplyser på deres hjemmeside, jeg bakkede 1.5 Grain fra Maxladningen, det gav ikke tryktegn og skød rigeligt godt til den jagt Vi driver.

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#37
Lige en info, til alle dem, der har bestilt DeepCurl hos mig.
Speer har meldt ud, at alle de kalibre (pånår 6.5mm) de ikke har kunnet levere, vil kunne leveres i starten af December.
Jeg har dem så på hylden ca. 14 dage efter.
6.5mm kuglen skulle komme medio december, hvor jeg så har dem sidst i december/starten af januar 2012.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Lige en info, til alle dem, der har bestilt DeepCurl hos mig.
Speer har meldt ud, at alle de kalibre (pånår 6.5mm) de ikke har kunnet levere, vil kunne leveres i starten af December.
Jeg har dem så på hylden ca. 14 dage efter.
6.5mm kuglen skulle komme medio december, hvor jeg så har dem sidst i december/starten af januar 2012.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Er der noget nyt om 6,5'erne Rex ?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by mini

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Lige en info, til alle dem, der har bestilt DeepCurl hos mig.
Speer har meldt ud, at alle de kalibre (pånår 6.5mm) de ikke har kunnet levere, vil kunne leveres i starten af December.
Jeg har dem så på hylden ca. 14 dage efter.
6.5mm kuglen skulle komme medio december, hvor jeg så har dem sidst i december/starten af januar 2012.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Er der noget nyt om 6,5'erne Rex ?

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!



Desværre nej [V]

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#40
Den findes lige syd for grænsen til omkring 1,9kr/stk.

Måske der er nogen af "sonderjuderne" der kender status???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)