Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
God jæger moral eller?
#21
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

@Farmor
Hø hø hø[Big Grin]




Farmors indlæg var måske et af de mere realistiske og relevante i tråden, så det kunne da være interessant at få uddybet betydningen/baggrunden for M@x 2.0 lidt ”ufuldendte” indlæg.
Svar
#22
Hej 416Rigby
Headshots = hovedregel

Men det kræver et minimum af humor at se det [}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

Modereret af Kima/moderator
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Headshots er som bekendt hovedløs gerning [Smile]
Svar
#24
M@X 2.0
Jamen, det svar var jo mindst lige så relevant og fyldestgørende som det første.
Svar
#25
Giro413 ups nej 416Rigby humor. Humor for helvede mand. M@x' indlæg skal tolkes med en vis grad af humor. Husk humoren. Efter en lang smøre om etik og moral kan man redde meget med HUMOR [Smile]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#26
BigDane, M@X 2.0 og pete1234,

Farmor skrev et indlæg, der indeholdt nogle ret så specifikke svenske opfattelser omkring danskeres forbløffende høje indkøb af blypatroner under besøg i Sverige, en i Danmark ulovlig patrontype, der ikke desto mindre menes at have nedlagt 15% af de fasaner der blev bragt til vildthandler i 2008/9!
Herefter vælger tre debattører totalt at forbigå denne oplysning og i stedet dreje emnet ind på en ”humoristisk” detalje i det samlede indlæg. Kom nu de herrer, stryg de ”morsomme detaljer”, kom ud af busken og tag stilling til det aktuelle problem.
Svar
#27
Jamen kære Rigby. Jeg har da vist taget stilling. Ellers er du da langsom i opfattelsen. Tager du stilling til tingene i marken eller er det bare for at flotte sig på forumet, du går op i det her.

Off topic er forumets frikvarter, hvor man godt må komme med sjove indslag. Og da emnet virker en anelse tørt, er der et par friske herrer, der pepper det lidt op. Hvad vil du gøre ved, at danske jægere tømmer de svenske butikker for bly? Hvad kan du gøre??

Du kan som jeg skriver, stå ved din forargelse i marken, og lade de brodne kar få det at vide. Sender du en jagtkammerat hjem fra jagt, hvis han bruger bly??? Stopper du en livlig snak om chanceskud, hovedskud og andre forfærdelige ting, når I sidder og nyder middagen efter en god jagt???? Eller vil du blot gøre os alle opmærksomme på, at der altså findes nogle slemme slemme mennesker, der ikke er helt stuerene????? Det gør der vel for så vidt indenfor alt. Ikke....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by 416Rigby

M@X 2.0
Jamen, det svar var jo mindst lige så relevant og fyldestgørende som det første.



Kære 416Rigby
Du har tydeligvis ikke fattet at jeg ikke deltager i din debat.

Jeg drillede bare Farmor med hendes ordvalg, men det er vist efterhånden tydeligt for de fleste at du ikke fatter pointen.

Men at du er handicappet (mangler humor) og tager dig selv meget højtideligt vil fremover ikke forhindre mig i at skrive i de tråde jeg har lyst til, men jeg opfatter denne tråd som meget god underholdning uden ret meget substans. (bortset fra et par enkelte)

På nettet kaldes din slags for en "troll" og det er ikke sidste gang at de forekommer her på sitet. De dukker op med jævne mellemrum - skaber en masse støj og siden forsvinder de igen uden at nogen rigtig savner dem.
Dettte er et "Våben Teknisk Forum" og når du vælger at starte denne debat i "off topic" kan du da ikke forvente at diskussionen bliver på sporet ret længe.

Shut up and shoot.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

Modereret af Kima/moderator
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Mht. blyhagl så er der den lille detalje at de ved lov "ER FORBUDT"!!

Derfor finder jeg det forkasteligt at man tilsyneladende bruger blyhagl fortsat.

Mht headshot´s så er det ikke ulovligt og jeg vælger når situationen er til det at benytte mig af det.
Sjovt at folk der ikke kender mig eller endsige de situationer hvor jeg anvender det, kan udtale sig så skråsikkert fordømmende på min bekostning.
Ikke mit problem og jeg fortsætter ufortrødent med at skyde hovedskud lige så ofte jeg finder situationen passende, selvom det faktuelt ikke er ret ofte. Jeg kunne nævne stribevis af situationer hvor jeg ikke ville gøre det, men hvorfor skulle jeg det???
Iøvrigt ville jeg aldrig anbefale nogen nye jægere at forsøge sig med hovedskud. Kommer de i en situation hver det er alment accepteret kva ønsker om at ødelægge så lidt kød som muligt f.eks i skotland eller afrika, ja så lærer de hurtigt om de kan gøre det.
At anbefale det til almindelig dansk jagt ville jeg aldrig gøre.

Betegnelsen "headshot" ja, det lyder da lidt udenlandsk. Hvorfor ikke bruge betegnelsen, som et andet forum medlem kom med i sommers, "kasketkugler"[B)]

@Tikkaforever, du har ret, det er fandme god underholdning.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
Farmor skrev et indlæg, der indeholdt nogle ret så specifikke svenske opfattelser omkring danskeres forbløffende høje indkøb af blypatroner under besøg i Sverige, en i Danmark ulovlig patrontype, der ikke desto mindre menes at have nedlagt 15% af de fasaner der blev bragt til vildthandler i 2008/9!
Herefter vælger tre debattører totalt at forbigå denne oplysning og i stedet dreje emnet ind på en ”humoristisk” detalje i det samlede indlæg. Kom nu de herrer, stryg de ”morsomme detaljer”, kom ud af busken og tag stilling til det aktuelle problem.

i guder[:o)]
at ophøje et alm indlæg til at være "mere realistisk og relevant" end andre og samtidig forarges over rigtig go humor er i min optik langt ude.
er der publiceret fakta for de famøse 15 % fasaner [?]

moral kan da altid diskuteres, men vi vil altid se forskelligt på tingene: hagl til råvildt som jeg ikke bryder mig om er f eks normen på bornholm.
riffeljagt på fasan som også tidlige er nævnt på foraet, er absolut ikke forbudt hvis kaliberen er stor nok. om det er go jagt kan igen diskuteres.
morale: hvis emnet skal til debat så lad os prøve at være åbne (også over for humor[Smile])

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by STROM
er der publiceret fakta for de famøse 15 % fasaner [?]
mvh
Strom, naturgænger



http://www.danskjagtakademi.dk/fileadmin...ldt_02.pdf

Tallene på side 5 midt på giver faktisk 16,6%

Mvh
Svar
#32
De foreliggende tal tyder på, at omkring 16 % af fasaner, der indgår i overvågningen af
blyindhold af vildt, kan forventes at have forhøjet blyindhold som følge af bly i indskudte bismuthhagl.
Omkring 5 % af fasanerne kan forventes at have forhøjet blyindhold som følge af indskudt blyfra ulovligt anvendte blyhagl. Herudover kan en mindre andel af fuglene have forhøjet blyindhold
som følge af indtagelse af blyhagl som føde eller kråseflint. Samtidig viser undersøgelsen, at der
ved selve præpareringsmetoden sker en erosion af hagl og fragmenter, der giver anledning til forurening
af præparatet og deraf følgende mulighed for meget høje blyværdier.
1. der er tale om jagtsæsonen 2008, dvs 2 år tilbage
2. der er tale om 5 % ulovlige hagl

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#33
"En ikke publiceret undersøgelse foretaget af "Dansk Jagtakademi" (Niels Kanstrup) i 2007 viste, at haglene i 6 ud af 36 fasanog
gråandekråser med indskudte hagl, var af bly. Dette resultat tyder på fortsat relativt omfattende anvendelse af blyhagl til jagt i Danmark".

Det er sgu da useriøst at bruge som argument [:o)]

På side 1. "Omkring 5 % af fasanerne kan forventes at have forhøjet blyindhold som følge af indskudt bly
fra ulovligt anvendte blyhagl".

Det giver så 1,5 fugl ud af de 30 undersøgte.

Eller er det mig der ikke kan læse [8)]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...

Nå,det var vi så enige om, Strom...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#34
STROM og blackbird

Prøv nu også lige at læse tallene midt på side 5 endnu engang:

En ikke publiceret undersøgelse foretaget af Dansk Jagtakademi i 2007 viste, at haglene i 6 ud af 36 fasan og gråandekråser med indskudte hagl, var af bly. Dette resultat tyder på fortsat relativt omfattende anvendelse af blyhagl til jagt i Danmark.

Det giver 16,6% af de i 2007 undersøgte fugle. For øvrigt er de 5% som står tidligere i rapporten fra en anden undersøgelse næppe mere acceptabelt. Så jo, de på gældende lovovertrædelser finder sted og kan vist ikke bortforklares eller undskyldes uanset procentsatsen.

mvh
Svar
#35
Jeg ved også at jeg rammer ligeså dårligt med stål, som jeg gjorde med bly.

...og jeg ved det passer, for jeg har selv læst det i Ugens Rapport...[:o)]

Hilsen BB.

Hellere et skud for lidt, end et skud for meget...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Mhansen. Som suppejæger bør man vel bare forblive i baggrunden og tie stile.


Hvorfor?

Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Hovedskud virker da fint. Og forarges man over et par billeder af det, skal man måske overveje, om man i det hele taget kan klare mosten på jagt. Foretrækker da helt klart hovedskud fremfor maveskud.



Jeg bliver skam ikke foraget, jeg gav skam bare min mening til kende, nu hvor emnet handler om etik og moral. Jeg synes bare det er en stor risiko at tage, men der kan selvfølgelig være situationer hvor det er ok.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#37
Jeg kan godt se det heldige i at trådstarter ikke valgte at kalde denne tråd for
”takt og tone, almen dannelse og sindig fremfærd på div. fora"

[V]
Med mindre de skingre indlæg så var ment som smagsprøver på solid dårlig stil altså.....

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#38
Think you da lige a little about drenge! Gæs og fasaner handler jo i Sverige lige som os andre (og bliver sikker modtaget med et skud blyhagl i røven), og det er sikkert og vist. Jeg så i hvert fald de første par tusinde gæs derovre i søndags [Smile]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#39
Endnu en gang viser vi hvorfor jagtmodstanderne har gode kort. Vi er pokkers gode til at moralisere overfor hianden.

Drop dog de løftede pegerfingre og så fortæl hvad du selv står for (som enkelte har gjort i denne tråd!!).

Jeg har skudt en del halsskud/hovedskud til rensdyr. Jeg stoppede da jeg oplevede en overskudt overkæbe. 2. skud blev så et rent bladskud, så den led nok ikke mere end gennemsnittet. Det var nok for mig til at stoppe. Jeg hvade ganske enkelt ikke lyst til at tænke tanke at et dyr kunne være løbet....

Når jeg skyder kaniner med salonriffel, så fortrækker jeg klart hovedskud. De ligger der altid. Et lungeskud med salonriffel kan medføre at de smutter i hullerne. Så her foretrækker jeg hovedskud!.

Som jeg har skrevet tidliger, så prøver jeg at definere min jagtetik ud fra, hvad jeg med rimelighed kan forklare en ikke jæger "over hækken". Det betyder at jeg frivilligt afholder mig fra ting som også er LOVLIGE i henhold til jagtloven. Så eksempelvis katte er bare no-go for mig...

Mvh.

Jørgen
Svar
#40
Bwahahahaha [Big Grin][Big Grin][Big Grin]. Afstår du virkelig helt frivilligt fra at skyde katte ???

...det er dælme god humor !

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)