Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp ang. udfyldning af mindre huller i skæfte..
#21
Du er da vist landet på din rette hylde der, det var du godt nok ikke længe om.. Hvor har du skæftetræet fra?

[Image: chasse009.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#22
Tak for det. Man bliver jo fanget når først man kommer igang. Jeg har købt det privat af en der havde samme intentioner som mig, men ikke kom igang. Hvor han har fået det fra ved jeg faktisk ikke. Jeg gav 1000 kr. for det. Om det er for dyrt ved jeg ikke da jeg ikke kender priserne.. Næste gang bliver det ikke valnød. Jeg synes det er for kedeligt at se på, og prøver også at bejse dette før oliering.
Svar
#23
Skal man have noget valnød med spræl i koster det knaster :o)

[Image: chasse009.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#24
[Image: U4F2INEVQNJB.jpg]

Walnut
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Morbech

Næste gang bliver det ikke valnød. Jeg synes det er for kedeligt at se på, og prøver også at bejse dette før oliering.


Jeg mener at huske at der var en af snittenisserne der kunne et trck med at bejdse åretegningerne, så de blev mere fremhævet. Kan ikkke lige finde det, måske en anden kan ??

PS : Glemte helt : Flot arbejde

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#26
Garanteret narvsværte han har brugt. Har aldrig prøvet det, men kunne da være man skulle afprøve det på et stykke træ..
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Morbech

Garanteret narvsværte han har brugt. Har aldrig prøvet det, men kunne da være man skulle afprøve det på et stykke træ..



Det var A-bolt, der eksperimenterede med bejdse og kunstige "åretegninger". Dit projekt ser godt ud [Smile]
Walnut
Svar
#28
Hej Morbech . Det ser da fint ud .

Inden du starter med bejdse , har du prøvet at væde træet med sprit ? så kan du få en god ide om hvordan det kan ende med at se ud med Tru-oil , er det ikke mørkt nok , så gør en linolie behandling det lidt mørkere .

De markante årer i træet kan du sagtens bejdse og få mere kontrast i skæftet ! så ville jeg benytte Tru-oil til afslutning for bedst effekt [Wink].

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...hichpage=1

Hilsen A-bolt
Svar
#29
Havde tænkt mig at vente med at bejse til jeg havde fået lavet netskæringer. Eller det er måske en dum ide?, Ja træet bliver mørkere, men blot også lidt kedeligt at se på når det bliver væddet. Så holder stadig på lidt bejdse vil gøre lidt forskel :-)
Svar
#30
[Image: repskfte060.jpg]
[Image: repskfte057.jpg]
[Image: repskfte055-1.jpg]
[Image: repskfte063.jpg]
Svar
#31
Der var lidt hvidt "spil" i kaffelhornet, havde helst set at det var sort, men synes ikke at det gør noget. Bliver jeg træt af det kan jeg save det af og sætte noget andet på.. En sjov lille opgave :-)
Svar
#32
Jeg syntes altid godt om, at der er noget sort i enden af skæftet, fremfor det hele er samme stykke træ. En flot afslutning. Har du tænkt på, at bagkappen sikkert bliver lidt glat uden netskæringer?

Er du gået igang med forskæftet?

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#33
Hej, ja den skal også netskæres, skal blot have bestilt et sæt, men måtte lige polere den op for at se hvordan det kom til at se ud. Næste problem når jeg får jernene (udover at lære at bruge dem) er at finde en stilling skæftet kan sidde i hvor jeg kan arbejde med det på da det er limet fast..
Svar
#34
Du må have fat i Walnut, A-Bolt eller Swift.. Det er mig bekendt det hårde trekløver udi skæftning, men det havde sikkert været nemmest med netskærring før limning vil jeg tro.

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#35
[Image: repskfte065.jpg]
[Image: repskfte066.jpg]
[Image: repskfte067.jpg]
[Image: repskfte068.jpg]
[Image: repskfte069.jpg]
[Image: repskfte070.jpg]
Svar
#36
Nydeligt arbejde.. Falder den godt til dig?

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#37
Det skal jeg fortælle i morgen når jeg får ståldelene fra brunering. Bliver spændende. Men ja, den faldt godt og gjorde mit for at rette den til inden delene blev sendt til brunering. Havde dog et lille uheld for en uge siden med bagkappen, som jeg måtte save af igen og slibe til for derefter at lime den. Det gjorde skæftet ca. 5-10 mm kortere end hvad jeg havde ønsket det. Men nu får vi at se.
Svar
#38
Efter lang tids pause er jeg nu klar til at gå i krig med forskæftet til ovennævnte projekt... Rom blev ikke bygget på en dag, ved I nok ;-)
Jeg ser flere som har benyttet overfræser.. Kan I sige lidt godt og imod om dette... Jeg mener fræser i foreksempel i færdig bredde, eller fræser i med mindre jern og så i fri hånd, og hvor tæt på stregerne... Har I erfaringer med dyre eller billige jern. Er de billige ok til opgaverne?

Frank
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)