Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krudt tårn
#21
Hej alle

Foranlediget af denne tråd besluttede jeg at idag skulle jeg indvie mit Redding 3BR krudttårn. Jeg kastede en 40-50 ladninger og vejede dem. I starten varierede resultatet mest indtil jeg fik styr på at hæve og sænke armen så konsistent som muligt. Derefter faldt samtlige kast inden for 2 tiendedele af et grain heraf var majoriteten nærmest spot on.

Jeg udførte forsøget med Norma 203-B og det var meget edukativt [Big Grin].

Skal jeg lave mange patroner vil jeg godt turde kaste ladningerne, men vil nok lige kontrolveje ind i mellem [Smile]

Senere
Anders
Svar
#22
Jeg kortere altid et hylstre med med en vinkelsliber indtil hylstreret kun kan indeholde en bestemt mængde krudt - lige præcis hvad jeg skal bruge til den enkelte ladning
Hurtigt at lade og kontrol vejningen glemmer jeg ikke. En lap papir på hylsteret med krudtvægt og type og hylsteret er klar til næste gang....
krudttårn ? kastede det efter en af møgungerne [Big Grin][Big Grin]
Svar
#23
Så fik jeg prøvet det Lee krudt tårn.
Kastede 10 ladninger af 80 grains mrp. Tungeste var på 80,3 letteste var på 79,8. Det er sku meget godt, er positivt overasket[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#24
Kig på hvad RCBS og Lyman har af tilbehør til deres krudtmål der er af samme design:

[Image: powderbaffle.jpg]
[Image: PowderBaffle.jpg]

Ideen er at uanset hvor meget krudt der er i "bægeret" så er trykket altid det samme på den del hvor krudtet falder ned i måledelen.

Jeg lavede en til min Lee og kan kaste ladninger +-.1grain fra fuld til stort set tom.
Svar
#25
Det er den eneste jeg har haft siden opstart på genladning i 2001, og den virker perfekt!!! Bruger til at kaste krudtet både til hagl og riffel.

Har hele tiden beholderen fyldt for ensartethed. Giver magasinrøret to små dunk med en kuglepen hver gang jeg fylder. Igen for at skabe ensartethed og for at være sikker på det er helt fyldt.

Som skrevet virker det perfekt.

Jeg er ligeledes dybt imponeret af Lee's vægt..... Billig og satans præcis... Nok til mit behov.

Mvh.

Lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)