Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lang patron til lang lås? (om mauser 03/ .308 win)
#61
Jammen så fik jeg skudt ca 50 skud med "fantomriflen". Det var i kal 308. Der var ingen problemer med repetering hverken med blødnæsede eller spidse projektiler. Selv langsom repetering gik fint. Kanon riffel.
Svar
#62
Hej.

Som nævnt ovenfor af "rekylling" fungerer magasinet altså upåklageligt i "min" riffel.
Tænkte på at lave en video som dokumentation - men gider ikke have besværet. Hvis folk ikke tror mig på mit ord er det ikke mit problem !

Min Mauser M03 Extreme var den første Extreme der kom til landet - registreret 02.11.2007 og .308 løbet er fra 29.05.2009.
Om Mauser har ændret noget på riffel, bundstykke eller magasin ved jeg ikke - noget kunne måske tyde på det, da der ikke kunne repeteres fra mit magasin i en anden riffel.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#63
Hej Alle.

tak for hjælpen. Det har været spændende og lærerigt. Jeg endte med at købe den i 30.06 og er so far glad, men har endnu min første succesfulde jagt til gode. Har dog fået skudt ca. 100 skud på bane og er indtil videre begejstret. Tak til alle for feedback. Det har været lærerigt og inspirerende.

Igen -en forbier!
Svar
#64
Hej Gustav

Tillykke med den "lille" nye. Jeg har haft min i relativt kort tid, men har skudt små 400 skud med den.
Indtil videre er jeg rigtig godt tilfreds med riflen (med den lille undtagelse af magasin-problemerne, som nu er løst).

Mit næste ønske er noget mere skive-relevant optik. Den nuværende 1,5-6 x 42 er prima til den jagt jeg skal bruge riflen til, men er ikke den mest optimale til skiveskydning.

Knæk og bræk med den fremover..
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)