Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer eller Sako???
#41
Det var sikkert de samme forretninger der anbefalede én i at få monteret en VX-L i en EAW [:0] på en S&L[B)]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#42
EAW er som M@X m.fl skriver en af de mest overvurderede og alt for dyre montager der findes.

Et langt bedre valg overordnet var da noget Leupold QR eller QRW.
Men som der skrives, når du har en SAKO så er der en eneste montage der dur og det er OPTILOC[Wink]
Den har som den eneste montage en fuldstændig spændingsfri opspænding af kikkerten.
De mest outrerede ville påstå at de skulle ikke have noget plastic i deres montage, til dem kan jeg kun sige at de ved ikke noget om materialer[Wink] Skulle et materiale "give sig" så er konstruktionen så heldigt udformet at der er en ens godstykkelse hele vejen rundt således ændringer ikke vil påvirke noget.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#43
@Naboen: Fedt sæt du der har købt! Om EAW er oversolgt og om der findes bedre montager til lavere pris vil jeg ikke gøre mig til dommer over, MEN:
En hver montage vil lave mærker i en kikkert. EAW's er ofte bare meget markante. Men med dit kikkert valg kan jeg ikke se nogen som helst grund til at den på noget tidspunkt skal skiftes[Wink].
Angående rekyloptag så har de sikkert ret i at det kun går i forreste base når de skriver det - men nu har jeg altså været vidne til x56 kikkerter monteret i EAW-sving på både .378 wea og .416 Rigy uden at det har voldt ejeren problemer[:p].
Så vidt jeg læser alle Optilock fans' kommentater siger de det er en skide god montage - men der er ingen som tillægger afmonteringen større værdi[?]. Mine erfaringer er at med en korrekt monteret EAW så er af- og påmonteringen god og pålidlig hver gang. Denne egenskab tillægger jeg stor værdi på en riffel som skal med en tur ud at flyve, og det skal de fleste rifler da forhåbenlig[Wink].

Knæk og bræk
D93
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by D93
[brEn hver montage vil lave mærker i en kikkert.

Angående rekyloptag så har de sikkert ret i at det kun går i forreste base når de skriver det - men nu har jeg altså været vidne til x56 kikkerter monteret i EAW-sving på både .378 wea og .416 Rigy uden at det har voldt ejeren problemer[:p].

Så vidt jeg læser alle Optilock fans' kommentater siger de det er en skide god montage - men der er ingen som tillægger afmonteringen større værdi[?].
Knæk og bræk
D93



@D93

Du har simpelthen ikke ret i at enhver montage laver mærker. Optilock KAN ikke lave mærker da det er plastringe der flyder på plads med kikkertrøret. Skruerne i ringene kan ikke spændes så hårdt at der kommer mærker. Skruerne opgiver inden der kommer mærker.

At EAW kun optager rekyl i forreste er ikke SIKKERT rigtigt. DET ER RIGTIGT og hvis du er i tvivl så skal jeg gerne give dit et gratis kursus i konstruktion.
Men du kan jo f.eks nøjes med at sætte den bageste ring i basen. Så kan den skubbes ca. 1 millimeter frem og tilbage. Var der ikke denne frigang i længde retningen ville du ikke kunne svinge montagen på plads i en bueformet bevægelse.

At du har set x56 kikkerter fungere sammen med EAW er da skkert rigtigt, men hvor meget har de reelt skudt og prøv så at afmontere ringene og se de kvælermærker der er i kikkerten [xx(]

Den sidste med at vi ikke tillægger afmonteringen værdi forstår jeg ikke helt. Jeg har da lige netop linket til SAKO's aftagelige montage. Den har mindst lige så høj gentage nøjagtighed som EAW. Det samme siger flere af de andre indlæg.

At mange diskenspringere siger god for EAW er da ikke ensbetydende med at den er god. Det siger nok mere om videnniveauet hos diskenspringeren end om montagen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
Jeg har Optilock på alle mine riffeler, både finske og andre. Ingen af dem er Quickmount, men holder indskydning indenfår 5mm hver gang. Det eneste der skal til er en lille umbraco nøgle, og så klarer vi alle udenlandsrejser sammen uden problemer. Det er for øvrigt den samme nøgle, der passer til resten af bolte på riffelen[Wink].

Så jo, EAW er opreklameret, uanset hvor ondt det gjorde på EAW ejere.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#46
Bruger iøvrigt også mine OPTILOC montager som aftagelige montager.
Smider en 4mm unbrakonøgle i kufferten da den alligevel skal bruges til skæftet[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by GT[/i]

Bruger iøvrigt også mine OPTILOC montager som aftagelige montager.
Smider en 4mm unbrakonøgle i kufferten da den alligevel skal bruges til skæftet[Wink]


Det er jo dig jeg har lært det af.[^]

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#48
De må jo tjene godt på de Eaw swingers klub montager, siden de alle anbefaler dem[xx(] Bruger selv Qrw på mine rifler, og de laver ikke nogen mærker i kikkert røret, og indskydningen holder også, ved kikkert bytte[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#49
Jeps, det er både dyrt og dårligt[:o)][B)][:0]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#50
Dertil kan man lægge, at man med EAW i rigtig mange tilfælde, får en alt for høj montering af kikkerten[xx(]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Dertil kan man lægge, at man med EAW i rigtig mange tilfælde, får en alt for høj montering af kikkerten[xx(]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben


Du har fuldstændig ret. Den havde jeg lige glemt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#52
EAW er jo et gammelt brand, og vel den første afløser for einhackmontagen.

Som en af de første af sin slags, må de børnesygdomme der opstod, give nogle problemer.

Den lever stadig, holdt i live af "fagfolk" i våbenbutikkerne, der ikke følger med tiden.

Om det er indoktrinering, uvidenhed eller kroner/øre-forholdet der gør sig gældene ved jeg ikke, men de må have lidt af Blasereffekten.

En vedholdenene reklamering, de gør at børnesygdommene får lov til at blive aldersbetingede.[}Smile]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#53
Naboen......lilt mere her om EAW.

Tjek ude dette US website post om EAW montager.

http://www.longrangehunting.com/forums/f...ses-15175/
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

[green]Om det er indoktrinering, uvidenhed eller kroner/øre-forholdet der gør sig gældene ved jeg ikke, men de må have lidt af Blasereffekten.


Eller Sako effekten [Smile] havde du ikke lidt problemer med at finde kugler der der går godt i din 7 mm, syntes jeg ikke lige jeg har læst i denne tråd [Smile]

Jeg vil dog heller ikke anbefale EAW pga kvæler mærkerne og den høje montage højde, og slet ikke til en Sako da optilock er noget mere snild og har sfæriske nylon ringe (eller hvad det nu lige er [Smile]) mellem stålringe og kikkert, derfor ingen kvælermærker, ingen stress på kikkert rør ved montering og et meget bedre greb om kikkerten/større friktion

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#55
[quote]Originally posted by Schönauer

Dertil kan man lægge, at man med EAW i rigtig mange tilfælde, får en alt for høj montering af kikkerten[xx(]

Ja... og dermed følgende merudgifter til en grim forhøjelse af skæfteryggen [}Smile][8D]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#56
Og hvis man køber en ordentlig aluminiums riffel kuffert behøver man ikke alt det bøvl med af og paamontering af kikkerten. Den bliver siddende hvor den skal, og bevarer sit zero!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#57
jeg kender en som må lægge bagsædet ned i bilen for at have alu kufferten med i bilen. Nu bliver riflen skiftet til en take down som fylder væsentligt mindre.
Svar
#58
Køb en større bil i stedet....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#59
My point exactly!
H
Hogmeister
Svar
#60
Det var så ikke billigere.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)