Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skånsomme .300 win mag ladninger
#21
Som du kan læse på Norma's hjemmeside der linket til kører man med 2 x ladedata. Norma hylstre er de eneste letvægtere jeg er stødt på; RWS og GECO som har været over min vægt vejer tæt omkring 270 grains.
Jeg ved ikke hvad der er normal vægt for remington, men 300WM er virkelig et kaliber hvor det er fornuftigt at veje hylstrene. Hvis du ser på Norma's 2 ladetabeller for dette kaliber, er der væsentlige forskelle på lätte och tunga [:I]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by pjerrot

har hylstre der vejer 230-240gr. Der står RP i bunden af dem.


Det er Remington

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#23
I dit sted ville jeg starte med 150 gr. kugler og så bare bruge de normale ladedata fra den lette ende til at starte med. Men inden da søger for skæfte passer dig fuldstændigt, for så er en 300 win mag endligt ganske medgørelig.
Bruger selv en 200 gr Swift A-frame ladet med 74 gr. mrp/ RP22, den laver et ganske pænt arbejde på råvididt.

Littlebear
Go Fast Take Chances
Svar
#24
vil en 150gr kugle ikke slide voldsomt på piben når den går der ud af for fuld gas ?
Jeg har prøvet en del forskellige ladninger. Generelt går den godt med "alt". Varme og reducerede ladninger er den dog ikke vild med.
Det vildeste jeg har prøvet er 190gr sierra match king med 940m/s. Så er der fest.
Selv med de ladninger skyder riflen godt. Men skytten syntes de er en anelse kraftige. de giver buler og blå mærker på kravebenet.
Svar
#25
Det er muligt at 150 gr slider lidt mere på piben,især på grund af den større krudt mængde. Jeg ville i dit sted også kun bruge nogle få hundre skud med dem for lige at blive dus med riflen.Men iøvrigt så er piben jo kun en sliddel, man skal nok ikke regne med mere end ca 2000 skud til 300 mag pibe. Selv foretrækker jeg en træningsladning med en Matchking 190/200 gr eller en Scenar 185 gr ladet til omkring de 900m/s for at ligge mig så tæt op af min jagtladninger som muligt. Swift A-frame 200 gr, evt Sierra Gameking 200 gr (hvis jeg er efter nogt som man må på regne kan være langt væk.)
[Big Grin] Littlebear
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)