Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bin Laden dod !
#21
Hvorfor fanden spilde tid på retssager, fængselsstraf og civiliceret behandling af en forbryder, morder og hensynsløs trussel af verdensfreden, når denne kæmper efter jungleloven. Vi er da alt for blødsødne. Når der brændes en enkelt skide Koran, slår de mennesker ihjel som gengæld i eksempelvis Afghanistan. Spild af tid i mine øjne at give sådanne mennesker muligheden for en civiliceret rettergang. Og endnu mere nedsættende at sammenligne med aberne. Altså overfor aberne.

Angående Esben Snare er det da til grin den måde den opererer på. Det er jo fandeme som at gå på jagt med en fuldskæftet Gustav. Ren Morten Korch.

Går man i krig må det være med alt hvad det indebærer. Også at slå ihjel og likvidere.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#22
Bad things happen to bad people.

Altså manden er sandsynligvis gået ned i ildkamp. De har jo stået og råbt "hænderne eller bukserne ned" i 40 min lader det til, og så har han taget det valg, der ikke kommer bag på mange. Så blev han altså bragt ned, så man kan komme ud igen før Pakistanerne finder ud af at "der er uanmeldte gæster" aka "Moral meets practicalities of war"

Men den måde CNN fejrer drabet på er der et eller andet galt med. Det er for alvorligt til at stå og råbe juhu fra Ground Zero. Jeg konstaterer han er væk, at det er retfærdigt, men det stopper overhovedet ikke her.

C'est la vie mon vieux - c'est la guerre

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#23
Jeg mener ikke der er noget at fejre, men havde gerne selv gjort det i stilhed[xx(]. Der er vel også en "lille" teoretisk mulighed for at vi ikke kommer til at kende hele sandheden. Om det var en likvidering eller han kreperede i kamp kan for være totalt ligegyldigt for mig. TAK BS. [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#24
Ja-ja! Jeg er ogsa sikker pa, at han bare var en misforstaet person, og evt. kunnet have varet anholdt istedet samt rehabiliteret, og faet et deltidsarbejde hos SF..................

Hvordan i al verden kan visse her, blot mene det var forkert at skyde massemoderen.
Har forkert varet forkert i sa lang tid nu, at det efterhanden er blevet til rigtigt.

Maske vi ogsa skulle sende undskyldningsbreve til Hitlers familie, samt inddrage krigsskades pensionen, til de fa sidstelevende danske modstandsfolk ogsa....nu da vi er i gang med denne pladderhumanisme.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#25
Jeg kommer ikke til at savne ham, men det handler om principper.

Han var da uden tvivl en skabning, som vores verden helst havde været foruden. Grunden til, at jeg er imod, at man afliver sådan en, uden at retsforfølge dem først, er naturligvis fordi det ikke er sådan man straffer folk i den civiliseret verden, selv om det godt kunne være fristende til tider. Man må heller ikke gøre det fordi det er det nemmeste, og man selv mener, at han har fortjent det fordi han er uden for alle vores normer.

Jeg er ret overbevidst om, at han ikke havde det mindste chance for at overleve et møde med nogen som helst amerikansk soldat, også selv om han lå på maven med arme ud til siden og gradende bad om tilgivelse.
På den anden side er det heller ikke sikkert, at han havde lyst til at overlive.

Man kan kalde det henrettelse eller krigshandling, hvilket i virkeligheden kun er spørgsmål om, hvordan man vælger at se på det. Begge dele er rene spekulationer da vi i virkelighdeden ikke ved hvordan det er foregået, og det kan man ikke bygge noget som helst på.

Jeg ved godt, at de fleste amerikaner er overbevidste om,at det de mener og det de gør er det eneste rigtige. Men kigger man lidt mere kritisk på amerikansk historie, kan man faktisk ret nemt få øje på, at de også selv har truffet mange uheldige beslutninger, som har ført til ret uheldige handlinger.

Citat:quote:

Danmark er jo kendt for at være et land der meget nødigt vil have fingrene i klemme. Man skal bare hygge sig i Danmark, saa gaar det nok.


Men det er USA i hvert fald ikke. Den store "politibetjent" er til gengæld ret kendt for, at de helst vil have noget i klemme hele tiden.

Desværre er det ikke altid ud fra retfærdighedskriterier, men ofte styrret af de økonomiske og øvrige interesser.

Havde hele verden haft lige så fredelig adfærd som vores hyggelige Danmark, er jeg sikker på, at der var meget mindre krig i verden.

Jeg har selv spildt 6 år af min ungdom i en krig, og tror mig, det kan ikke anbefales.

Er ret overbevidst om, at man godt kunne lære en del af den lille "konfliktskye" Denmark over there. Du burde være stolt af dit land i stedet for kritisere det, jeg synes at det lille land gør det ret godt.

Jeg vil hellere være til grin hos koalitionen, og løslade en skyldig for meget, end straffe en, der er uskyldig.

I mine øjne er dem, der opsøger krig til grin, og ikke dem der prøver at undgå den!

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#26
Hvorpaa de løslod piraterne! Put dem tilbage paa moderskibet saa sænk det og blot sejl væk.
Naar man har gjort det tilstrækkelig mange gange holder det enten op eller de løber tør for pirater. Resultatet er det samme.
H
Hogmeister
Svar
#27
Ok da Buba! Sa lad os tage den diskusion en gang for alle. Ved dog ikke om dette er den rigtige trad, eller om dette er tilladt pa dette forum. Ellers pa forhand undskyld til moderatorerne.

Helt enig ! Det er ikke en perfekt verden. Krig er principielt forkert....og ja, gid alle lande var ligesa fredelige og talmodlige som DK i denne henseende.

Og forst lige en tak til dig for din tjeneste gennem 6 ar for DK og retfardighed.

Kan jo fornemme din holdning overfor USA i din post tidligere. Ja det er rigtigt, at jo mere man roder sig ud i, desto mere kan man fejle, samt blive til offer overfor den bedrevidende bande af sofaprofessorer verden over. Som vel iovrigt slet ikke ville have den sofa sikkerhed med John Wayne film pa TV i forste omgang, hvis det ikke var fordi USA, konstant holdt oje med alverdens problemer og fanatiske narhoveder.

Ja mange af USA's krige kan diskuteres til dode, selvom de oftest blev startet af tidligere kolonilande, som efterhanden opgav, og herefter bad USA om hjalp.

Pa godt og ondt, ville verdensbilledet se helt anderledes ud, uden USA's eksistens og "politimyndighed" over rigtigt og forkert.
Ja du har ret omkring USA's selvinteresser, men denne selvopdrift af det ultimate demokrati, er vel narmest obligatorisk for denne levestil/kultur, som igen sikrer alverdens udviklede lande beskyttelse, mod krafter der er storre end dem selv i sidste ende.

Det er vel narmest som om "OK vi ser gennem jeres fejl og mangler, hvis i hjalper os pa langt sigt"

USA sikrede de allieredes sejr under II-verdenskrig, og specielt via England, udstyrede de den organiserede modstandsbevagelse, sa de havde ovrige grejer end salonrifler og udborede startsrevolvere. Senere "lend lease" samt Marshall programmet, der igen tilsikrede danmarks forsvar en chance mod de "fredelige" russere i 50/60'erne, med alverdens vabenhjalp, som dengang var mere moderne osv.

Ja jeg blev ogsa forsogt hjernevasket af div. ventreorienterede folkeskolelarere i skyggen af Vietnam krigen i 70'erne, med deres typiske pladderhumanisme omkring verdensbilledet og at USA var "den stygge ulv" osv.

Buba! Det drejer sig om troen pa rigtigt og forkert. Har man forst gjort op med sig selv om hvad det er, har den tro sommetider en meget hoj pris. Tager man en beslutning om sit moralske stasted mht. frihed, sikkerhed og fremtidsmuligheder for sine medmennesker, ma man anvende metoder for og sikre disse.

USA slog en massemorder og verdenspsykopat ihjel. Og det vil de blive ved med fremover, eftersom nye vil dukke op specielt i den modbydelige muslimske verden.

Var/er det uetisk eller moralsk forkert ! Ville du have set lidt anderledes pa sagen, hvis din familie havde siddet i the world trade center 11 sep. 2001 ?

Der er ingen rationel losning pa et urationelt problem vel....

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#28
@50GIJESS - Hvis USA's aggeren i denne sag skulle være et udtryk for det ultimative demokrati, så kan jeg kun beklage, for så har jeg fuldstændig misforstået konceptet.

Men du har ret i at det drejer sig om troen på ret og forkert...........

Citat:quote:

........eftersom nye vil dukke op specielt i den modbydelige muslimske verden.

"Det næste land vi skal angribe er Australien øhhhhhh, nej Italien øhhhhhhhh"

@hogmeister - Det er dog ærgeligt, at alt dette her pirateri ikke fandt sted dengang du var inde og springe........................
Og hvad ved du forøvrigt om Esbern Snares virke? - formodentlig kun hvad du læser i formiddagsbladene..............




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Naa ja. Man kan jo osse bare løslade ham som Danskerene gjorde ved somaliske pirater. Danmark er jo kendt for at være et land der meget nødigt vil have fingrene i klemme. Man skal bare hygge sig i Danmark, saa gaar det nok.
Hogmeister



Njaah, nu plejer vi ikke at være så bange for at slås, men der er andre "regelsæt" end dem du går ind for.
http://jp.dk/indland/article2418039.ece
Etellerandet sted er det jo nemt at sidde ovre i "det forjættede land" og have en mening om hvordan andre bør opføre sig, du kunne jo komme hjem og gøre brug af din stemmeret, men det villle selvfølgelig medføre at du må tage ulemperne med.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#30
Helt ærligt. Op i r.... med menneskerettigheder når vi har at gøre med neandertalere som f.eks Al Quida eller Somaliske pirater. Ville være mere stolt over, at danmark blev respekteret for sin handlekraft overfor de folk, der er en trussel mod vores samfund og vore interesser.

Det er så flot at have et stort hjerte og vende den modsatte kind til. Og det kan da også være det rigtige at gøre en gang imellem. Mennesker som Piraterne eller Al Q hører ikke hjemme i vores samfund og slet ikke i retssale for den civicerede del af verdens befolkning. De skal smage deres egen medicin.

Vi flotter os med at give gud ved hvor mange dkr i bistand til ulande, set i forhold til dkr pr indbygger. Ulande der opfostrer vore fjender. Se det er sgu da dumt. Jeg kan sagtens sidde og nyde morgenkaffen med god samvittighed, samtidig med de viser alverdens elendighed.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by ID

Gerne - du mener det er nemt (og ovenikøbet ansvarsløst), at ville overholde internationale regler men svært at skyde/bombe sig ud af problemerne? Eller har jeg misforstået dit første indlæg?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Uagtet at jeg er enig i de fleste af dine observationer i denne sag, så er der rigtig mange "lærde" som mener at aktionen var en krigshandling og derfor korrekt. Detaljerne kan vi ikke gøre noget ved.
Jeg var ved at miste en ven d.11.9. Han havde besøg af sin kærste og tirsdag morgen havde de planlagt en tur enten til WTC eller Niagra Falls. Man kan så gætte hvor de tog hen tidligt den morgen. Det var også en detalje.
Svar
#32
Citat:quote:

Og forst lige en tak til dig for din tjeneste gennem 6 ar for DK og retfardighed.


Jeg kan godt se, at mit indlæg kan misforstås. Jeg har godt nok deltaget i krigen, men ikke som dansk soldat. Jag var ca 16 år,da krigen i det land hvor jeg er født Kroatien startede, og det er den vej jeg har oplevet krig.

Citat:quote:

USA slog en massemorder og verdenspsykopat ihjel. Og det vil de blive ved med fremover, eftersom nye vil dukke op specielt i den modbydelige muslimske verden.


Der findes mange psykopater, som per definition af ordet er psykisk syge. Skal vi skyde dem alle sammen, eller kun den, der er modbydelige muslimer?
Det holder ikke vel?

Citat:quote:

ar/er det uetisk eller moralsk forkert ! Ville du have set lidt anderledes pa sagen, hvis din familie havde siddet i the world trade center 11 sep. 2001 ?




Hermed kan det siges, at jeg har mistet både familie og venner i krigen, men bærer ikke nag mod nogen. Heller ikke mod muslimer, selv om det var dem, der gjorde det.Hvis det er nogen jeg beskylder, så er det de politikere som har opfordret til det, både nationale og internationale.
Så NEJ, jeg vil ikke se anderledes på det, selv om det var min familie der sad i WTC, du får det til at lyde som om jeg forsvarer ham.
Jeg vil fordomme deres handlinger lige så meget som jeg gør nu, men stadigvæk mene, at de principper vi bygger vores tilværelse på er absolutte, og at vi skal bruge dem også overfor andre end os selv. Vi er nødt til behandle andre som vi selv vil behandles. RETFÆRDIGT og efter fortjenesten. Dem der fortjener det skal straffes, og straffes HÅRDT, men man skal ikke gå ud og likvidere dem, bare fordi de er ekstra slemme psykopater, pædofile, eller noget andet grusomt, som man ikke kan forstille sig andet menneske være.

Så, ja, jeg vil stadigvæk synes, at det er umoralsk, selv om han og mange andre har fortjent det.
Mine principper gælder altid, selv om nogen gange er det besværligt.

Udover det, vil det værre langt større straf for ham, at gemme ham væk i en russisk fængsel, oppe i kul-minerne i Sibirien for resten af hans liv. Det vil til gengæld fryde mig. Men bare slå ham ihjel, det giver lidt fladt følelse.

Citat:quote:

Kan jo fornemme din holdning overfor USA i din post tidligere


Jeg kan også fornemme din holdning oven for det ikke-vestelige. Du har nået at nævne både russer og den modbydelige muslimske verden som skurke. Det er naturligvis en urimelig og meget grov generalisering. Det med at lave konflikter af religiøse eller politisk-overbevidsnings årsager er en meget dårlig idé, det har man da lært af historien. Men det er desværre det de fleste krige igennem tiderne bunder i.

Jeg har nu meget fredelig holdning til USA, det provokerer mig bare, når man mener, at det eneste rigtige er det man selv mener og gør.
Ligedan bliver jeg provokeret, når man starter sit indlæg med
" Nu tager vi den diskussion en gang for alle"-agtig måde. Hvordan mener du den diskussion er uddiskuteret en gang for alle efter dit indlæg, er det fordi du mener, at din opfattelse af situationen er absolut den eneste rigtige? Hmm...jeg er i hvert fald i tvivl.

Det er det principielle i det man ikke må glemme!

Og naturligvis vil verden ikke brase sammen, hvis det ikke var for USA. Den vil se anderledes ud, men kan du med dit store overblik fortalle med sikkerhed hvordan?

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#33
Dette er et kæmpe område at begive sig ud i en diskussion i, og af bitter erfaring vil jeg ikke gå ind i en dybere diskussion i forummet, men lige denne del var jeg altså nød til at kommentere på:

50GiJess skrev:
"Var/er det uetisk eller moralsk forkert ! Ville du have set lidt anderledes pa sagen, hvis din familie havde siddet i the world trade center 11 sep. 2001 ?"

Det må aldrig blive ofrene eller de pårørende der skal bestemme hvilken straf en forbryder skal have. Udmålingen af straf skal være så objektiv som muligt, og folk skal straffes ud fra hvad de har begået, og ikke ud fra hvilken grad af hævnfølelse der er overfor den kriminelle.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Det må aldrig blive ofrene eller de pårørende der skal bestemme hvilken straf en forbryder skal have. Udmålingen af straf skal være så objektiv som muligt, og folk skal straffes ud fra hvad de har begået, og ikke ud fra hvilken grad af hævnfølelse der er overfor den kriminelle.


Selvfølgelig og derfor er det godt at det ikke er dette forum som sætter dagsordenen [Image: 01.gif]

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Uagtet at jeg er enig i de fleste af dine observationer i denne sag, så er der rigtig mange "lærde" som mener at aktionen var en krigshandling og derfor korrekt.

Krigshandling og krigshandling..............prøv at læs her.
Man likvidere folk for at undgå en lang retsag...........det er en ny udlægning af demokrati og retssikkerhed.....jeg har ihvertfald ikke hørt om den før!

JFTR - så har jeg mistet 2 gode venner i Afghanistan (den ven ene så tæt på at jeg var ved at miste overblikket) samt en 4 - 5 føl så jeg er ikke ukendt med denne hævnfølelse..............



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#35
http://jp.dk/opinion/tegning/article2417921.ece
Potato tomato
Svar
#36
@ID. Det er da en fin artikel. Og et godt valg at få den satan likvideret...... Selvfølgelig trist den kvinde som de modige tyraner valgte at bruge som bombeskjold røg med. Skidt pyt. Var hun acecepteret i nærheden af Bin L samt kumpaner, er det nok ikke det største tab for menneskeheden.....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#37
Hvem siger likvideret. Iflg rapporter var han selv bevæbnet og forsvarede sig. En armed combattant og dermed et gyldigt maal.
Ja, jeg ved kun som de fleste andre danskere hvad Esben snare gør gennem pressen, maaske din fætter er kaptajn om bord og du ved mere, men med form for indsats kunne I jo ligesaagodt sende Kima og hans hjemmeværns kutter.
Ellers tak Kima, jeg vil meget gerne bede mig frabedt at komme tilbage og deltage i samfundet der. Det har jeg det alt for godt til her, men det gør mig jo ikke helt uvidende om hvad der foregaar i Danevang.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#38
Vi har i Danmark en lille håndfuld bladtegnere, som har forbrudt sig imod islamisk lovgivning og som givetvis ville risikere dødsstraf i en række fundamentalistik muslimske lande.

Hvordan ville vi forholde os til at pakistansk militær pludselig kom tøffende med en flok kamphelikoptere over en jysk provinsby for at fange eller likvidere en bladtegner? De ville givetvis mene sig i deres gode ret til at gøre det...

Jeg forsøger ikke at sidestille terror med karrikaturtegninger, men i min verden er det ikke i orden at sende en hemmelig dødspatrulje til et fremmed land for at likvidere en forbryder. Det kan nemt blive noget rod...

Jeg græder absolut tørre tårer, hver eneste gang en morder bliver sat ud af spillet, men jeg har svært ved at se forskellen på jubelscenerne i New York og jubelscenerne i Gaza, den 11. september 2001. Det er et eller andet sted formålsløst og primitivt at fejre et menneskes død og i dette tilfælde udstiller det amerikanerne som fundamentalister på samme niveau, som dem den vestlige verden bekæmper i mellemøsten.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#39
Du har meget ret. Især i jubelsenerne. Jeg er stadig meget eftertænksom omkring hele situationen. Der er dog en stor forskel mellem tegninger og terror. Og det er netop at OBL også i Pakistan har overtrådt de lokale love. De har så af forskellige årsager ikke haft mulighed for at tage hånd om situationen.

Historisk set arbejder dødspatruljer aktivt på alle fronter helt frem til i dag åbenbart. Især Sverige og England husker jeg episoder, hvor mennesker er blevet likvideret.
Svar
#40
Den traden er interesten laesing om Bin Laden og USA....altid godt til at kende hvor jeg som American stand i verden ved Europa mensker. Jeg synes US skulle bring al soldat hjem fra alt del af verden...og stop alt US haelp/aid penge til alt andet lands....vi kunne brugt US aid penge herhjemm...

These days...America really needs to say...fuck you...to the rest of the world....we've got our own problems at home...so no money and no troops. believe me...most Americans are thinking this too.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)