Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Støvler jeg ikke kan slide op ...
#21
Interessant trad.
Var sa heldig at fa et par Lebock Desert Zone stovler af min storebror, som brugte samme type i Liberia.
De er utroligt slidstarke og behagelige at ga med. Har brugt dem i bade tropisk og kolde klima'er. Noget af en udvikling siden jeg var i Auderod i 82 skal jeg love for.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#22
@ PeterE: Jeg har skam forsøgt at få "forlænget reklamationsretten" hos forhandleren, men han var iskold [Sad]. Jeg tror han var bange for det skulle skabe præcedens, da jeg kender til yderligere 3 der har haft problemet, som har handlet samme sted.
Så jeg nøjes med at advare andre mod denne støvle.
Jeg bruger iøvrigt et par velfungerende, "Meindl Desert Fox", når jeg ikke bruger gummi [Wink].
Svar
#23
Mine Sommerstøvler er et par Striker fra Danner. Dem er jeg godt tilfreds med.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Jeg har haft Chirucca, de holdt i 8 sæsoner.


Mine holdt tætte i 5-6 år, men det skal tilføjes at jeg har nogle gange tørret dem ved brændeovnen, det skulle efter sigende ikke være sundt for gore tex membranen, ud over det fejler de intet på 7-8 år [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#25
Tak for indspark - tror valget falder på noget tysk qualität!

Er så lige faldet lidt ned ovenpå min reklamtion idag ...

Jeg blev allernådigst tilbudt at købe et par nye, for så kunne jeg jo bare bruge Härkila støvlerne som afveksling når det ikke regnede ... afveksling min bare røv!

De ville knap nok sende dem tilbage til producenten, fordi de ikke var rengjorte (lettere støvede), så det var tæt på at jeg blev sendt hjem igen (1 times kørsel) for at vaske dem, og så måtte jeg ellers bare vente, guderne ved hvor længe, på dommen.

Støvlerne blev solgt mig med lovning om at det var cremen af cremen, og jeg gjorde meget ud af at fortælle ekspedienten om mit tidligere støvleforbrug, hvorefter hun forsikrede mig om at jeg ikke ville få problemer med disse, og jeg endelig måtte komme igen hvis der skulle være det mindste ...

Det var så absolut sidste gang jeg sætter mine ben i den butik, og bukkejagten kommer til at foregå iført puma-sneakers!!!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#26
Lowa Combat GTX ....fås op til str 52 ... men kun i sort..
desværre fås de næppe under 2000,-

Hvordan er dit vægt/skostørrelses forhold? Hvis man læsser 120 kg på et par goretex støvler i størrelse 40, så holder det ikke længe medmindre støvlen er af usædvanlig god kvalitet.

læder-støvler med indvendig Goretex-membran er stadig bare læderstøvler! Hvis man ikke sørger for at holde læderet så tørt som muligt med ordentligt vedligehold (læderfedt/impregnering) så bliver det blødt og strækker sig (specielt hvis man har en vis "kampvægt"[:I]) Læderet kan strække sig en del, det kan svejsningerne i goretex ikke!
Jeg har set et utal af goretex-støvler der var utætte i snuderne, ganske enkelt fordi ejerne lod deres tå-negle gro for lange (specielt storetåen) det giver hul i både sokker og membran.. indefra...

Jeg har arbejdet i mange år som Geolog og slidt mange par støvler op.
Da jeg gik allermest, købte jeg to par ens støvler, som jeg skiftede mellem, så det ene par kunne nå at blive ordentligt tørre og "regenerere" ind i mellem. (Arbejdet med at opmåle gletchere i nordnorge bestod ofte i at gå 30- 40 km om dagen i bjergtærræn og på gletchere med "steig-eisen/crampons"

Flere kolleger gik over til støvler i hårdt plastic (dobbelte) altså med yderstøvle og inderstøvle. Nogle af de støvler holdt til det mest utrolige, andre gik i stykker efter 1 sæson.

Nu har jeg et par af de nævnte Lowa Combat GTX... de er ved at være 10 år gamle og ser stadig næsten nye ud, men de bliver også passet og plejet og vedligeholdt med Sno-Seal og rengøring og tørring efter hver tur i mudderet.
(Men, med oppakning lægger jeg også kun ca 90 kg på et par størrelse 42..)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#27
jeg kan kun sige at jeg bruger meindel i mit daglige virke som skovarbejder. jeg bruger den hved dag og de får ikke noget særligt pleje, bortset fra at de skal have noget silikonefedt, der hvor sålen og læderet mødes, da det ellers har tendens til at sprække.

jeg kører nu på andet år med mine støvler. det dur

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#28
jeg har et par ECCO Track , som starter 10. sæson nu.
de har været en tur med i rocky mountain, der var ingen problemer ,
men det er nok meget individuelt,hvordan de støtter.
Svar
#29
@Dravis: 92 kg / str 43, så det burde ikke være problemet, nes pas?

Härkila støvlerne blev købt den 27/12 og fik læderfedt samme dag, de er blevet tørret ordentligt efter hver brug, og fik en ny gang læderfedt før jeg stillede dem i skabet den 28/2. Så det er ikke fordi jeg ikke har plejet dem ...

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#30
Jeg er igang med Häglöfs tredie sæt. De første købte jeg åbenbart for små, til at jeg kunne få sokker i om vinteren. Efter at have småfrosset i 4 år,[:o)] fik jeg købt et par i et nummer større. De gamle blev byttet med en kammerat for 50m 5x10kv. Det sidste par, som jeg købte, for 1400.- holdt indtil bukkejagten i Sverige sidste år. Den ene sål begyndte at knirke. Jeg fik et par af den nye model Solid Hi uden beregning. [:p][Big Grin]

Mine Le Charmeau V+ har holdt siden 1995

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#31
Go´aften Slawter..

Efter soldatertiden, hvor jeg fik slidt lidt på hærens udleverede (Hæren vil dig kun det bedste!!) samt opslidt et par Danner,forærede min søde mor mig et par Salomon støvler. Sjovt nok holdt de fesne Salomoner ufatteligt godt, en årgang brugte jeg dem dagligt både til "pænt og groft" men ak ak. En dag midt i en større lejlighedsrenovering og efter 10 års svinsk brug "atomiserede" de på mine fødder!! savner dem indimellem[:I]
De senere år har jeg nedslidt Lowa GTX´n, Hagløfs, Jolly og nogen skærestøvler jeg ikke kan huske hva var for nogen måske tretorn. Kan som Dravis kun anbefale Lowa Combat GTX´n.
Pt. Slider jeg på Lundhags Proff. High og den er klasser over noget jeg før har prøvet, den mangler dog langtidstest da den kun har været brugt 3 år nu og stadig erstattes af de gamle Lowaer i ny og næ... Lundhaggen er absolut ikke billig, nok nærmest urimeligt svine dyr, men fed er den og ser stadig spritny ud (føles som om jeg har haft dem altid!)
Lowa er bedre foret end Lundhags, men synes Lunndhaggen har mere plads til tykke sokker i tåafdelingen. De er lige vandtætte men kræver pleje.
De er lige sorte og så længe der ikke findes noget mørkere må man jo nøjs med det[Smile]
OBS: bruger kun str.44 og vejer tungt pakket 130+ men tænker at både Lowa og Lundhags stabiliserer godt med et lille + til LundHags da den er højere i skaftet og har bedre snøre/pløs system!
Det var mine betragtninger..
Knæk og Bræk Jacob Cobais
Svar
#32
Skal jeg gå med tung oppakning foretrækker jeg klart støvler uden membran. Ja i den arktiske tundra på Svalbard blev fødderne fugtige over dagen, men sokkerne tørrede i løbet af natten og selvom støvlerne ikke var helt tørre om morgenen gav det ingen problemer med vabler eller ondt i gangvorterne. Jeg synes at mine fødder bliver for varme når jeg har Gore-tex støvler på på sådanne ture. Men på jagt er det noget andet. Her går man ofte et stykke og skal så sidde stille længe. Her vil jeg meget gerne have en støvle med en ordentlig membran.

Så jeg er endt med en uisoleret membranstøvle (den omtalte Danner) til om sommeren, en godt isoleret membran støvle til kolde ture hvor der skal vandres meget, og et par Muck Boots til når jeg virkeligt har brug for varme støvler. Og så er der altså en rigtig kernelæderstøvle til når den tunge rygsæk kommer med. Og når rygsækken sniger sig over 30 kg så trykker jeg med omkring 110 på min 42, men det har nu aldrig givet problemer.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Skal jeg gå med tung oppakning foretrækker jeg klart støvler uden membran. Ja i den arktiske tundra på Svalbard blev fødderne fugtige over dagen, men sokkerne tørrede i løbet af natten og selvom støvlerne ikke var helt tørre om morgenen gav det ingen problemer med vabler eller ondt i gangvorterne. Jeg synes at mine fødder bliver for varme når jeg har Gore-tex støvler på på sådanne ture. Men på jagt er det noget andet. Her går man ofte et stykke og skal så sidde stille længe. Her vil jeg meget gerne have en støvle med en ordentlig membran.

Så jeg er endt med en uisoleret membranstøvle (den omtalte Danner) til om sommeren, en godt isoleret membran støvle til kolde ture hvor der skal vandres meget, og et par Muck Boots til når jeg virkeligt har brug for varme støvler. Og så er der altså en rigtig kernelæderstøvle til når den tunge rygsæk kommer med. Og når rygsækken sniger sig over 30 kg så trykker jeg med omkring 110 på min 42, men det har nu aldrig givet problemer.

Mvh.

Yeti

den outfitter jeg var på jagt hos i USA han sværgede til danner uden membran.han kunne slide et par op på 3 mdr.


Svar
#34
Mine membranløse er fra Scarpa og er nærmest Danners modsætning. Jeg elsker mine Danner fordi man bare tager dem på ud af æsken og så daffer afsted. Mine Scarpa skal derimod gåes til sådan for alvor, så her skal man i gange længe inden man egentligt skal bruge dem. Sådan er det med støvler der er gjort i flere millimeter tykt kernelæder. Med andre ord så er mine Danner til pürch og ligende "hyggeturer" og det holder de helt sikkert til i årevis.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#35
Eccostøvlerne kan jeg varmt anbefale, ikke for varme om sommeren, og dejlige om vinteren, og så kan de holde vandet ude. De har som tidligere skrevet Vibram sål, og de gør dem absolut ikke ringere.

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#36
Jeg har et par meindl Island pro. Kan klart anbefales.
Har haft dem i 5 - 6 år tror jeg og de holder fint. Knækkede dog en af de spænde dimser et stykke oppe på støvlen, men det kunne en skomager hurtigt fikse.

Med venlig hilsen Rasmus
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Jeg har været vejen forbi det fra jagtbutikkerne og er endt i Armywear.dk i Svenstrup.

Har nu et par meindl army pro og et par island pro beregnet til hvor vådt det kan blive.

Har før haft matterhorn og Danner, men kunne ikke længere få dem da jeg havde behov sidst.

Island pro er bare støvlen hvis ikke skaftet betyder noget, jeg vil hellere spule støvler end gøre gaiters rene. Derfor har jeg også et par lange( Army pro)

VH Søren

Big Green for ever



AllanC
Så længe der er bly i luften - så længe er der chancer! Livet er for kort til upræcise rifler - R93 will do!! ;o))
AllanC
Så længe der er bly i luften - så længe er der chancer! Livet er for kort til upræcise rifler - R93 will do!! ;o))
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by AllanC

[quote]Originally posted by 308 komp

Jeg har været vejen forbi det fra jagtbutikkerne og er endt i Armywear.dk i Svenstrup.

Har nu et par meindl army pro og et par island pro beregnet til hvor vådt det kan blive.

Har før haft matterhorn og Danner, men kunne ikke længere få dem da jeg havde behov sidst.

Island pro er bare støvlen hvis ikke skaftet betyder noget, jeg vil hellere spule støvler end gøre gaiters rene. Derfor har jeg også et par lange( Army pro)

VH Søren

Big Green for ever



jeg er meget enig omkring Danner Boot!! Har stadig et par der er 14 år gamle..stadig vandtæt.. men ved at være slidt i sålerne, og syningerne begynder at tage skade nu..... køber et nyt par hvis jeg falder over dem.... de er fabelagtige at gå langt i.

AllanC
Så længe der er bly i luften - så længe er der chancer! Livet er for kort til upræcise rifler - R93 will do!! ;o))
AllanC
Så længe der er bly i luften - så længe er der chancer! Livet er for kort til upræcise rifler - R93 will do!! ;o))
Svar
#39
Køb et par Courteney Boots - de varer næsten evigt!
De er håndsyet i bøffellæder


*** Lakelander 389 / Kongsberg 393 KØBES! i cal. 243 - 6,5x55 ***

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#40
Courtney kan anbefales både i sko og støvler, jeg tror ikke de findes med membran, men de holder godt.

Alternativet er at gå på udgik hos bjergvandrerne, priserne er ikke i nærheden af hvad jagtbutikkerne tager og samtidig kan såler og syninger holde til at blive brugt.

Jeg købte et par ASOLO for 4 år siden, de har været med på bjergjagt 2 gange og har været brugt til alt vandretræning op til og masser af jagtture, efterhånden er mønstret ved at være slidt af, men de holder og jeg tror jeg gav 900 for dem - jeg kan se de sælges for 1.150,- nu.

Samtidig får du en støvle der vejer godt 600 gram istedet for 1 kg som alm. læderpurschstøvler nemt kommer op på.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)