Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu et R93 uheld
#21
Gratulerer!!!
Er kun MODERAT misundelig.
Jeg må vente med at komme afsted til i aften[Sad]

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by GT

Lige godt utroligt at så dyr en riffel skal repareres fra ny for at være sikker[:o)][B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Ja det er klart mere acceptabelt på en riffel til den halve pris[xx(][xx(]

men så hælder man et aftermarket aftræk på og så skulle den være ude af problemer.

VH Søren

Big Green for ever(lidt misvisende i denne sammenhæng)
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#23
Blev lige endnu mere glad for min kedeligeraslendeutrolantetrælsegrimmeulækkeregamle, MAUSER M98 lås[Big Grin] Efter at have læst denne tråd.

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#24
Jeg er da godtnok heller ikke en ørn til dette. Hvad er det der er sket og hvorfor skete det?
Svar
#25
Jeg spurgte Blaser til uheldet og fik nedenstående svar

Citat:quote:

Hello Bjarne,

Hope you are fine. Yes, we have heard from this accident over the internet but so far nobody has contacted us. At this stage we do not know anything whether the story is true or what circumstances led to this accident.

Best regards
Frank



Sidste år var der rygter om en spanioler der kom galt afsted med en R93'er, herunder svar fra Blaser

Citat:quote:

Dear Ron,

we are left completely in the dark here.
No authorities have contacted us so far and we do not even know where the rifle is.
All attempts from our side to get in touch with the Authorities failed so far.
Once we receive information that the rifle is with authorities or proofhouse, we will try again to get in contact and will be allowed to inspect the rifle, which is part of our obligation to observe our product in the marketplace.

Best regards,

Bernhard



MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#26
Er der nogen der ved, hvilke kalibre der er brugt ved ulykkerne?
Om evt. om de er hjemmeladet?
Svar
#27
Hvilke af ulykkerne tænker du på?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#28
Jeg tænkte på, om ulykkerne f.eks. kun var med hjemmeladet ammunition?
Alternativt om det kun var med en enkelt type kaliber.
Er det nogen der ved det?
Svar
#29
Af artiklen der ligger til grund for denne tråd, fremgår det at i dette tilfælde var der tale om 300WM - Fabriksammunition [B)]

Jeg tror ikke der er meget nyt under solen siden Høgh skrev dette indlæg i 2008:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...=r93,norge
mvh
Svar
#30
Det er alt fra standard til magnum lige såvel som hjemmeladet til købe ammu
Der er stadig kun en ulykke registreret af den nuværende version af R93, det er den i Koblenz, den i Madrid - Spanien samt den her omtalte i Tajikistan er endnu ikke blevet undersøgt af myndigheder og vil indtil da blot være antagelser.
Ulykken i Koblenz i 2004 var med en 300 Weatherby og med Norma ammunition

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Det er alt fra standard til magnum lige såvel som hjemmeladet til købe ammu
Der er stadig kun en ulykke registreret af den nuværende version af R93, det er den i Koblenz, den i Madrid - Spanien samt den her omtalte i Tajikistan er endnu ikke blevet undersøgt af myndigheder og vil indtil da blot være antagelser.Det kallas inte "antagelser" darimot "brudstykker af den evige sanheden"Ulykken i Koblenz i 2004 var med en 300 Weatherby og med Norma ammunition

MVH Bjarne


Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by pipilangstrompe

Det kallas inte "antagelser" darimot "brudstykker af den evige sanheden"


I mine øjne er det antagelser da jeg ikke har alverden til overs for Lutz Möllers troværdighed i denne sammenhæng, men jeg vil dermed ikke bestemme hvad du vil kalde det [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)