Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkebilleder efter jagten 2011
#21
Hej Zoli.

Tillykke med bukken [:p]
Sådan en kunne jeg også tænke mig "I AFTEN" jeg synes vi bliver sat på prøve i regn og storm. [}Smile]
Min gamle jagkamerat, skød denne i hans stykke i aftes.
[Image: i49983158._szw1280h1280_.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#22
Så blev det min tur [Big Grin] Bukken kom ud på engen kl 20:15
Afstand 147m Den næsten nye riffel med Barnes TTSX flugtafstand ca 20m
(lungeskud)
[Image: i49981928._szw1280h1280_.jpg]
[Image: i49981931._szw1280h1280_.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#23
Puhh..
Tillykke til alle de heldige.
Jeg måtte INGEN nøjes med at kigge på bukke(NE!) igennem kikkerten.
Den store buk på egnen kom med 180 km/t lige i røven af en gaffelbuk i bast.
130 meter fra mig pifter af mine fulde lunger, men uden nogen reaktion fra nogle af bukkene.

Vi ses en anden gang hr. Buk! [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#24
Tillykke til de dygtige!

Er forfærdelig arbejdsramt og kommer først ud i weekenden.
Fik to bukke i Skotland for et par uger siden.
Fantastisk tur - som sædvanligt.
I år med lejeriffel - det var lidt specielt. Lånte Stalkerens godt tilredne Sako 243, som heldigvis virkede upåklageligt.

[IMG][Image: foto1.jpg][/img]

[IMG][Image: foto-1.jpg][/img]

/bundgaard
Svar
#25
@Rincon - når du alligevel står så tidlig op, kan du så ikke gøre os andre jægere den tjeneste at bruge noget af tiden på at læse lidt på jagtlovgivningen førend du går på jagt? Det er ulovligt at tage sin riffel med op i en stige eller tårn i forbindelse med en jagtsituation tidligere end ½ time før solopgang[}Smile].

Til de øvrige tillyke med bukkene.

D93
Svar
#26
Slap da af, han har ikke skudt noget kl 3 vel. Udover det har han heller ikke skrevet noget om, at han havde riffelen med op i tårnet på det tidspunkt.

Man kunne også formulere sig anderlades, end det mega sur opstød, for eks: "Nu ved jeg ikke, om du RINCON har haft din riffel oppe i tårnet kl 03.15? Men du skal være opmærksom på, at man ikke må tage riffelen med oppe i tårnet før 0,5 time før solopgang.

På den måde har du måske gjort din jagtligesindet en tjeneste og oplyst ham om noget han måske ikke var klar over, og dermed gjort, at han måske ikke kommer i knibe med jagtlovgivning pga uvidenhed, hvilket kan ske for alle.

I øvrigt letterigt lov!

Hvorfor er det tit sådan med jægere, at det er nogle misunderlige og tit, over for andre jægere, ubehagelige mennesker. Hvad personlig tilfredsstillelse får man ud af det???

D93, det kan du måske svare på?

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#27
Hej D93.
Har efterhånden indtrykket af, at jeg i dine øjne ikke kan slå en streg, uden at vende pikken forkert.
Det må jeg se om jeg med tiden kan lære at leve med.

Derudover har du ret. Jeg regnede, som sagt, heller ikke med at være der så tideligt. Og jeg havde ikke skænket den detalje en tanke.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#28
Zoli: Det var godt nok et pragteksemplar - den ville jeg være meget stolt over at have i samlingen - har stadig min første 6 ender tilgode her 3 sæsoner inde i min tid som bukkejæger.

Jeg selv tilbragte samlet 8 timer i stigen i går - slap for regn men der var så til gengæld ikke et eneste rådyr i kikkerten. Så jeg havde rigeligt tid til at nyde egern, harer, duer, ænder, fasaner mv. på tæt hold. Egernet var nærmest oppe på skødet af mig på et tidspunkt Smile

Så det tegner som de sidste 2 sæsoner - ser ingenting første halvdel af sæsonen og får først bukken på sidstedagen. Passer mig fint, for så skal jeg ikke diskutere med konen om hvorfor jeg nu skal ud igen, når jeg allerede har skudt en buk...

C

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#29
Mårhunde og div. andre invasive arter må reguleres fra halvanden time før solopgang fra skydestiger og tårne. Så jeg kan ikke lige se hvad der er ulovligt i det RINCON har gjort? Han har da bare været ude for at se efter en mårhund. Og lad os så komme tilbage til det det hele handler om.

Tillykke til alle de dygtige og heldige med de fine bukke. Jeg var selv så heldig at skyde en her til morgen, men den står på middagslur nu, så beretning og billede kommer en gang i aften [Smile]

Mvh
Jonas
Svar
#30
Mårhunde må skydes 1½ time før og 1½ time efter sol op og nedgang, ved hjælp af kunstigt lys og fra motorkøretøj.
Vildtkonsulenten kan tillade regulering kan foregå hele døgnet.
Bare hæng i, Rincon [Smile]

mvh
Svar
#31
ved ikke om den her stadig er den nyeste,
http://www.naturstyrelsen.dk/Naturbeskyt...ttedyr.htm
MEN tiden i stigen er stadig samme Mårhund eller ej - ½t før , 0 efter. Hvad du laver på marken er noget andet. OG der er åbent op for special ansøgninger til mere omfattende regulering af Mårhund

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#32
Arjj i må ikke gøre sådan noget. D93 får stress! Tænk at der er så mange, der ikke er fortrolige med så "vigtig" en del af jagtlovgivning.
Det er da værste jeg har set, tænk at nogen kan satte sig op i en stige mere end 1/2 time før solopgang og nyde naturen i stillheden i den smukke morgenstund, på sådan en ulovlig vis.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#33
Til alle jer der mener at lovgivning er noget bøvl, som kun er med til at forpeste jeres livskvalitet, så prøv lige at læs hvad jeg skriver: Jagtsituation[Sad!].

Hvis RINCON rent faktisk var stået tidelig op for at regulere Mårhund kunne han jo bare skrive det!

Men ja tilbage til tråden!
D93
Svar
#34
D93

Har du nogensinde kørt lidt forstærkt?

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#35
For lige at slå fast. Det er denne bekendtgørelse, som gælder:
http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc.aspx...10259-full
Se §8.
Kort fortalt: 1½ time før og efter solnedgang og også med haglgevær, når det gælder mårhund. Men det er nok en god ide, hvis det faktsik gøres i et område, hvor der ER observeret mårhund.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#36
Har desværre ingen billed at ligge ind, men har dog en lille "Løgn" historie[Smile]
Den 16 maj kl 6,20 skød jeg en lille afskuds buk. En lille ulige gaffel, på en afstand af 45 meter. Brugte min ny indkøbte 22-250 ere
Patronen var en fabriksladet Sako Soft Point 55 grains. Den virkede bare fint[Wink] Havde siddet i tårnet fra kl 4,45. og så rå med lam, som bare fjollede rundt, lammet var helt i hulahopla, og mindene om en legesyg hunde hvalp[Smile] Dejlig morgen med frisk luft, kaffe, smøger, og tilsidst en buk[Wink]
Fandt dog lige et billed af den dejlige riffel, som den er skudt med.
[Image: Gevr019.jpg]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#37
2 bukke på 2 dage [Smile]

[Image: IMG_1151.jpg]

[Image: IMG_1138.jpg]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#38
Den 16. maj om morgenen stod denne her og ventede på et møde med Tikka Varminten. De mødtes ude på 110 meter - det var Lapua Mega som skabte den egentlige kontakt[Big Grin]

Tikkaen fiksede lige en mere den 17. om aftenen - denne gang på 120 m afstand[8D]

[Image: IMG_4432.jpg]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#39
Fik min første buk til morgen kl. 05.16. Efter lidt observation af en noget territorie bevidst buk på naboens jord og den retning den bevægede sig i, blev beslutningen taget: Du må hellere ligge dig hen på den lille bakke med egetræet på. Det ser ud til, at den kunne komme ud på vores jord i det skel. Nåede derhen og havde på vejen set en rå inde på vores jord, som måske kunne have en hensigtsmæssig tiltrækkende effekt på bukkefar! Lå på bakken ganske få øjeblikke og der var de: En rå og en buk i leg efter hinanden. Nu ingen pludselige bevægelser! Fik skruet kikkerten op 9 x forstørrelsen og konstateret: Jo, den er god nok! Det er bukkefar! Tilbage på 3 x forstørrelse og vente et kort øjeblik, til bukken stod med siden til. Et langt skud (150 gode store skridt ude) lidt højt på bladet, og bukken tippede om! En del spjætten med benene, så gav den et opfølgningsskud. Ville ikke tage nogle chancer. En fin lille 6-ender lå forendt på marken.

[Image: Copy%20of%2018052011075.gif]

Riffel: Sako Vixen L461
Kaliber: .222 Rem
Patron: Sako Gamehead 3,56 g.

Min kære far fik en... Ulige seksender??? d. 16/5 om aftenen. 3 sprosser på den ene stang, men ren "morder" på den anden, altså bare en spids. Kaldes det stadig en ulige seksender så? Skudafstanden var cirka 75 meter, spidst forfra, så hele "maskinhuset" tog træf og kuglen blev fundet på modsatte side, lidt før køllen.

[Image: Copy%20of%2016052011073.gif]

Riffel: Sako 75
Kaliber: .30-06
Patron: Norma Rådyr 9,7 g.

Edit: Og rigtigt stort tillykke til jer andre forresten!

2nd Edit: Nu med billeder!

3rd Edit: Afstanden til undertegnedes buk er nu målt efter sådan nogenlunde på Google Earth og var cirka 170 meter!

Mvh.
Finnbear
Svar
#40
Det blev en våd bukkepremiere i år og jeg var derfor gennemblødt allerede før solen stod op. Jeg havde valgt at sidde ved et smalt spor hvor der var gode chancer for at bukken ville passere. Jeg var på plads kl. 05.00.

kl. 05.30 stod der pludselig 2 dyr i kanten af sporet. Jeg fik hurtigt riflen op og nåede lige præcis at se bukken forsvinde ind i skoven. Råen stod på sporet i ca. 1 min før hun fulgte efter bukken. 5 min efter kom råen igen ud på sporet og jeg var sikker på at bukken ville følge med. Det skete dog ikke og kl. 08.00 gik jeg hjem.

kl. 19.30 var jeg igen på plads ved sporet og var nu klar over at bukken ikke ville stoppe når den passerede sporet. Jeg var derfor helt klar... kl. 20.45 kom bukken ud på sporet i raskt tempo. Jeg råbte for at stoppe den fandt bladet og trykkede på kontakten. Bukken sprang højt i vejret og løb tilbage i skoven. Det hele skete vel på ca. 3 sek.

Jeg fandt hurtigt skudstedet 140 m væk. Jeg konstaterede at der var lyserødt skum i blodet og at der var tale om et lungeskud Jeg fulgte blodsporet gennem den tætte underskov hvor der lå masser af sweiss. 2 steder kunne jeg se at bukken var løbet ind i træ hvorefter den var fortsat. Efter 100 meter fandt jeg bukken forendt. Jeg blevet noget overrasket over at han var så stor Smile

[Image: 16052011227.jpg]

[Image: 16052011230.jpg]

[Image: DSC00572.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)