Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkebilleder efter jagten 2011
#61
Det er en fin buk. Er glad på dine vegne, at du tilsidst fik ham.
Tillykke [Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#62
Det er en fin buk. Er glad på dine vegne, at du tilsidst fik ham.
Tillykke [Smile]

Tak,rkn

Ja, men uheldet med den buk var ikke helt over.
Som du kan se havde han også knækket v. stang [B)]
Ellers havde den nok været en til medalje.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#63
Jeg sad i aftes ved en kornmark, som grænser op til et større skovområde. Kornet stod temmelig højt, men der var spor og åbninger i marken, som gjorde det muligt at skyde enkelte steder. Kl. 20 satte jeg mig i et krat i det ene hjørne af marken. Kort efter kom først et, og kort efter endnu et dyr ud fra skoven, ca. 200 meter fra mig. Jeg kunne kun se ørerne af det ene. Det var en rå. Det andet dyr forsvandt i det høje korn inden jeg nåede at se, om det havde noget på hovedet. Jeg havde, der hvor jeg sad et lidt dårligt overblik, så jeg flyttede mig ca. 50 meter ud til kanten af et lille markdige. Ved ni tiden, så jeg pludselig bukken stå og kigge over imod skoven. Den stod helt stille, og var tydeligvis meget fokuseret i retning af stedet, hvor jeg havde set de to dyr tidligere. Afstanden var omkring 40 meter, og det eneste jeg kunne se af bukken var hovedet og halsen. Jeg havde et godt og stabilt anlæg i skydestokken, så det blev et skud bagfra på halsen.

Bukken gik ned i knaldet, og efter et par korte ”sparkelyde” forendte han.

Han var en pæn regelmæssig seksender i fuld sommerpels.[Smile]

[Image: IMG_1917.jpg]

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#64
Tillykke til jægerne med de flotte bukke. I sætter barren højt for os andre med de flotte bukke her på siden.

Lod en bastbuk passere for 10dage siden, da den slet ikke ville have en plads blandt disse flotte bukke. Det er godt med udfordringer [Smile]

Jeg tror de fine bukke på vores område er meget ude i rapsen (og ikke i vores skov), så det bliver nok en julibuk for mig igen i år.......we'll see.

Endnu engang tillykke
Peter

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#65
Tillykke med bukken Swift.

Ja, de er nu kønnest i fuld sommerpels.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#66
Jeg havde en rigtig "træls" aften.

Efter en del forsøg, ser jeg for første gang i år en buk som jeg mener er afskudsbar (moden alder).

Jeg kommer ind på omkring 150 meter, og skyder........

Jeg kan følge ham i fuldt firspring i omkring 200 meter efter skuddet - og frygter en forbiér.

Da jeg kommer hen hvor han stod, finder jeg pænt med schweiss. Schweisshundeføreren finder ikke bukken, men vil prøve sammen med en kollega igen i morgen.

Lorte aften[xx(]

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#67
Hej Boryx.

Jeg ved lige hvordan du har det [V]
Håber at i finder bukken, tankerne flyver noget rundt i hoved på en.

Hilsen Steen.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#68
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Jeg havde en rigtig "træls" aften.

Efter en del forsøg, ser jeg for første gang i år en buk som jeg mener er afskudsbar (moden alder).

Jeg kommer ind på omkring 150 meter, og skyder........

Jeg kan følge ham i fuldt firspring i omkring 200 meter efter skuddet - og frygter en forbiér.

Da jeg kommer hen hvor han stod, finder jeg pænt med schweiss. Schweisshundeføreren finder ikke bukken, men vil prøve sammen med en kollega igen i morgen.

Lorte aften[xx(]

//Bo



Det lyder rigtig træls. Var der nogle indikationer på hvor du har ramt? Overskudte hår, benstumper osv.? og hvordan gik eftersøgningen?
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Boryx.

Jeg ved lige hvordan du har det [V]
Håber at i finder bukken, tankerne flyver noget rundt i hoved på en.

Hilsen Steen.



Vi har her til aften opgivet[xx(][xx(]

Vi kæmpede 3 timer i formiddags, og igen 3-4 timer her til aften. Vi kan finde schweiss 450 meter længere end anskudsstedet. Herefter ender vi blindt, intet at finde.......

Ingen af de tre hundeførere som har samarbejdet om jobbet tør komme med et kvalificeret bud på hvor den er truffet - de udelukker dog et løbsskud.

Jeg må bare derud igen - og håbe at han kommer forbi.... men jeg tror ikke ret meget på det.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#70
håber self. Den vil komme forbi igen så den kan få det sidste skud. Utrolige der er spor 450 meter fra skud stedet og at det bare stopper man skul jo næsten tro der var en to benet der hade fundet den og taget den medSmile .men men nu har jeg weekend til mandag aften så nu skal der jages. Og må sige det er flotte bukke der bliver jagt på siden! Gade vide om der kun bliver skudt store stærke bukke :-)
Svar
#71
hej
så blev det min tur til at skyde bukken.
hav været ude en del gange men ikke set bukken før i aftes kl.20,30
kravlede gemmem remis og kornmark i 25 min. men til sidst lykkedes det han stod perfekt med kuglefang , han faldt for en høj bladkugle.
han er en gaffelbuk og vejer 18kg. brækket, jeg glæder mig til de næste par dage der skal der ordnes opsats og kød til fryseren.
God pinse

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#72
Så blev det min tur til at få bukken. Har i bukke jagten set et par seksendere som jeg syntes var for små og derudover har jeg 3 forskellige gaffelbukke hvoraf den ene så lidt sølle ud. Kunne så Tirsdag aften klokken 20:50 nedlægge ham, han er en gaffel i ørehøjde og 15 kg brækket hvilket er til den lette side for området.
Han faldt for en bladkugle fra min Marlin 336 i 30-30 og afstanden var ca. 60 meter. Kuglen jeg brugte var en fabriksladet Hornady Leverevolution på 160 grain, og den er nok lidt blød. Indgangs hullet på bagsiden af bladet var vel 50 mm og udganshullet var 20 mm, så det er ikke hele kuglen der er gået ud igen. Men effekten er god og dyret gik ikke en meter dog måtte jeg kassere den ene bov.

[Image: pinse2011130.jpg]

[Image: pinse2011131.jpg]

[Image: pinse2011134.jpg]
Indgangshul.
[Image: pinse2011135.jpg]
Udgangshul
Leif
Marlin SBL 45/70
Marlin 336 30/30
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#73
Hvis det store hul er indgangshullet, så tror jeg kuglen har ramt noget andet før bukken. Det ser ikke helt rigtigt ud. Dit udgangshul er derimod meget lille og fint. Er du sikker på bukken ikke vendte modsat?

MVH. Asbjørn
Svar
#74
Tillykke med bukken!

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#75
Til Asbjoernhj
Er 100 procent sikker på at kuglen ikke har armt noget før bukken og den stod heller ikke omvendt[Big Grin].
Der hvor kuglen træffer er hullet ca. kuglens diameter, men den eksspanderer jo åbenbart voldsomt på bladet. Grunden til det lille udgangshul tror jeg skyldes at kuglen ikke har holdt sammen så det kun er noget af den der er gået ud. Den har jo også ændret noget retning.

Leif
Marlin SBL 45/70
Marlin 336 30/30
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#76
Så lykkedes det også mig at skyde buk nr. 2 Smile

Det blev til en lille gaffel som faldt på ca 50 meter... men men men, det var nu ikke helt sådan det gik til.
Jeg flyttede fra den ene stige og ned til en anden 21.30, jeg stødte en rå på vejen og troede at resten ville være spild. Da jeg kom op i stigen så jeg med det samme bukken ude på omkring 150 meter, græsset var for højt og bukken stod ikke ordentligt til skud. Da den var ude på omkring 160-170 meter stod den helt fri med bredsiden til. Jeg kigge længe på den og blev enig med mig selv om at det kunne godt lade sig gøre. Jeg havde godt anlæg, men i det jeg skulle skyde var bukkefeberen vidst lidt for voldsom, ihvertfald skæb jeg blankt forbi [xx(] til mit held vendte bukken mod mig og hoppede stille og roligt, jeg kunne følge bukken i kikkerten og se at den slet ikke var ramt. Den stoppede så op ude på de 50 meter og der fik den så en kugle den ikke kunne stå for. Den faldt i knaldet og så er der kød i fryseren [Big Grin][Big Grin]
Svar
#77
Huha jeg bliver sgu lidt bange af at se de billeder.... Har lige købt en kasse for at se hvordan de kører i Winni'en, men den slags "eksplosions-kugler" er bare No Go for mig [xx(]..... er det et 1-gangs tilfælde med denne kugle eller er der andre der har samme erfaring med LeverEvolution i 30/30???? Da den i teorien er lovlig til kronvildt kan man da ikke!!!! forvente gennemskud....

Citat:quote:

Originally posted by Luffe

Til Asbjoernhj
Er 100 procent sikker på at kuglen ikke har armt noget før bukken og den stod heller ikke omvendt[Big Grin].
Der hvor kuglen træffer er hullet ca. kuglens diameter, men den eksspanderer jo åbenbart voldsomt på bladet. Grunden til det lille udgangshul tror jeg skyldes at kuglen ikke har holdt sammen så det kun er noget af den der er gået ud. Den har jo også ændret noget retning.

Leif
Marlin SBL 45/70
Marlin 336 30/30



Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#78
Skød en rævehvalp med igår med 30-30 og samme type ammo. Den blev også truffet i forenden så den må have ramt knogler, her var udganghullet max. 30 mm og inggangshullet næsten ikke til at finde.
Hvis jeg skulle få chancen for at skyde kronvildt tager jeg min 45/70 med, min 30-30 kan ikke opfylde kravene da den er med 20" pibe.
Leif
Marlin SBL 45/70
Marlin 336 30/30
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#79
skøde en buk mere her til morgen og så en mere
Svar
#80
Var en lille tur ude til aften, skød en lille seksender, tror den var halvblind og lidt ringe tilpas, bukken vejer 10.3kg brækket, den har ikke noget spejl, den har en grøn/grå hinde over begge øjne, tror det var godt den kom væk.

Den faldt for en cal.308 150grain Hornady Custom på en afstand af 175m lidt skrå ind på bladet, lunger og lever skade og kun ganske lidt flugt.

[Image: Billede030.jpg]

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)