Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gammel S & B - er den værd at investere i ?
#1
Hejsa alle

Jeg har fået tilbudt en Schmidt & Bender 2,5-10 x 56 - som nok er en del år gammel.... Den er uden lys og med udvendige kliktårne...

Er det en kikkert - som er værd at investere i ? og kvalitetsmæssigt er den på højde med fx. en kr. 3000 kikkert - hvis jeg investerer i en ny - i tilsvarende forstørrelse......

Mvh

Bjarne
Svar
#2
Hvis ellers kikkert er pæn og velholdt vil jeg langt hellere have en 10-15 år gammel S&B, Zeiss eller Swarowski, fremfor en ny billig kikkert. S&B er kram og har altid været det, så jeg er sikker på du bliver glad for den hvis du køber den.
Svar
#3
Sådan en er absolut 3000 kr værd, hvis glasset er i godt stand. De kvalitetskikkerter bliver ikke så meget dårligere med tiden, hvis de er behandlet ordentligt.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Du får ikke noget bedre til den pris, langt bedre end feks zeiss i samme prisklasse..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#5
En gammel S&B kikkert som den der nævnes (uanset model, vil jeg mene) vil til enhver tid være i bedre kvalitet end en kikkert til 3.000kr.

Jeg vil mene at S&B 2.5-10x56 sagtens kan måle sig med moderne(nye) kikkerter op i 8-10.000kr klassen også.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Husk bare at sigtet er medforstyrrende... jeg havde en med tysk sigte (4) som jeg voksede fra....

Men til jagt er det jo egentlig lige meget - nogen synes ligefrem at tykke stolper er bedre til jagt jeg er finder det mere hyggeligt [8D] på alm jagt med tyndt sigte...

Men ingen tvivl.. kvaliteten er langt bedre...og du kan uden videre tage den med på natjagt på svin - da glasset er rigtig godt..

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#7
Tak for responsene.....

Noget siger mig at det er et godt køb - jeg var godt nok lidt i tvivl om at kikkerten kunne matche nye kikkerter......

Men det er jeg ikke mere....

Mvh

Bjarne
Svar
#8
Min kikkert er en (jeg gætter på) ca 20 år gammel S&B jeg købte brugt til 1500. Topkvalitet.
Købte du så den S&B eller ej?

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)