Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
misundelses afgift
#21
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

@ Kima.
Jeg var skam heller ikke ude paa at gøre dig ulykkelig, men kunne blot ikke dy mig nu du lagde op til det om danske forhold. Mange i DK tror vi bor i et socialt U-land her, og kun Danmark har den slags sociale goder. Slet ikke! Jeg kan ikke snakke med om transport til og fra jobbet, for jeg havde en tjeneste vogn (Ford F-250 Superduty)som jeg tog med hjem hver dag, og den var aldeles gratis, og jeg blev heller ikke beskattet for den. Jeg ved dog at hvis man faar kørepenge her, er de skattefrie. Sjovt nok, jeg fik lige mine skattepapirer tilbge i gaar, og jeg har en rettelse. Jeg kommer af med 14.9% i skat. Min kone der er sygeplejerske og stadig i arbejdsmarkedet og tjener mere, kommer af med 16.7%. Vores MOMS er paa 13% og vi betaler pt. 6.41 kr for en liter benzin.
Hogmeister



Damn, har I et job til konen, ungerne og mig[:p], Ford F-250 er min drømmedyt[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

[green]Nu er min bobbel jo ikke rød som din, men blå og set i det store perspektiv så har antallet af gulpladebiler i DK nok ikke den store indflydelse på jordens fremtid.

MEN, synes du ikke det er rimeligt med begrænset afgift på en bil der er begrænset i brugen ?

Og forøvrigt så har jeg efter 10 år betalt 50400,- kr i misundelsesafgift. Beholder jeg bilen længe nok, så overhaler den samlede afgift på en gulpladebil den på en hvidpladebil.

Og jeg får ikke afgiftsnedsættelse fordi min bil passer til min hobby. Jeg får nedsættelsen fordi jeg ikke kan tage dig (kun 2 sæder og hunden sidder på det andet) med på en jagttur. (hvilket osse er urimeligt fordi jeg med glæde vil betale for at slippe for at have misundelige mennesker med i min bil)



Hvis vi nu lige sætter os ud over farven på vores bobler, så er det jeg undrer mig over, hvad de vil med den forskel. I en tid hvor mange afgifter på biler afspejler miljøhensyn, er det da mærkeligt at der er mindre afgift på en bil der kan transportere færre mennesker.
Og da jeg ikke ved hvilken bil du kører i kan jeg jo ikke være misundelig på den. Desuden ville den vel kunne bruges til det samme selvom pladerne var hvide.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
@ Kima
Drømmedyt eller ej, saa fik den altsaa ogsaa kun ca 5km/l saa jeg var glad for ikke at skulle beale for benzinen.
@ ujensen
Saa kan man jo ogsaa vende det hele om og spørge hvorfor er det dyrere at køre en bil der kan have folk paa bagsædet? En fuldstændig vavittig form for Skat. Det er lige saa aandsvagt som at afkræve skat alt efter hvad farve bilen har eller om den har soltag. Tænk blot paa al den tid politiet skal bruge paa først at se pladen er gul, og derefter om der er mere end to personer i bilen. Rent flueknebberi!
Hogmeister
Svar
#24
@Uffe.
Jeg har skrevet det før, men det må du have overset.

Nej, samme bil på hvide plader kan jeg ikke bruge uden en dyr ombygning. Bagsæderne skal ud og der skal monteres flad bund med understøtning og dertil et gitter bag sædet. Et heldækkende tæppe og lastkroge til fastspænding af gods fuldender ladrummet.
Den slags bil findes ikke på hvide plader.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
@ Hogmeister du har ret. Vi bor I det forkerte land..... Skal/kan man gifte sig til en opholdstilladelse....? [8D]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#26
Hvarför inte se på det som en typ rentefrit kredit po dessa registreringsavgift. I stället för at betala kontant, upnår ni up til 10 års rentefrit kredit. Under samma tiden har ni mycket mer ytrum för skräp och andra grejor i lastrummet
Svar
#27
Det blir sjovt at se hvad der kommer til at ske med misundels afgiften i 2015 hvor registreings afgiften på hvide plader skal sænkes fra nuværende 180% til 90%???

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#28
@ Big Dane
Ja, det kan man godt. Kender pt ingen der er interesseret i at gifte sig med dig, men du ku' jo saa sikkert blot emigrere. Kender dog ikke betingelserne mere.

@ M@X
Hvad kører du rundt med? Et mobilt toturkammer med gitter og kroge? (!)
H
Hogmeister
Svar
#29
@Hogmeister

Gitter og kroge er udstyr der kræves på grund af min kørestil [:I]

Gitteret forhindrer ammunitionskasser at ramme mig i nakken ved opbremsninger.
Lastkrogene bruges til at fæstne de stropper der holder de 24 kasser øl på plads som jeg har med til "Afterhunt" [^][:p]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0
Gitter og kroge er udstyr der kræves på grund af min kørestil [:I]

Gitteret forhindrer ammunitionskasser at ramme mig i nakken ved opbremsninger.
Lastkrogene bruges til at fæstne de stropper der holder de 24 kasser øl på plads som jeg har med til "Afterhunt" [^][:p][/green]



Hmmm, kan du ikke bruge lastkrogene til at fastgøre ammukasserne og så nøjes med en 12styks, jeg er lidt nervøs for at du laver buler i mine patroner og jeg har vist et par kasser øl stående[Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)