Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan det passe?
#21
Jeg har spurgt før og gør det gerne igen.

Hvorfor skal jeg have kat fordi naboen eller andre i nabolaget vil?

Hvorfor skal jeg ikke kunne lade døre og vinduer stå åbene - uden at naboernes katte farer ind i huset?

Hvorfor er det accepteret at lukke sit husdyr ud, uden at have styr på det?

Hvorfor skal jeg finde mig i at noboernes katte render rundt på min bil?

Hvis alle katteejere holdt deres katte på egen grund, er jeg sikker på at kattehadet var minimalt.

Ovenstående er ikke skrevet i had til katte, men had til katteejere som nægter at forstå, at når man beslutter at få husdyr, må man også tage sig af dem og sørge for de ikke generer andre.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Er det ikke Ulve, Bin Laden, Katte alle får en røffel. [Big Grin]


Når nu du har gjort dig den umage at "samle sammen", undrer det mig lidt, at du ikke har fået øje på den røde tråd i det (siger begrebet fordomsfuld provinsialitet dig noget [Image: 01.gif] )



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#23
Drømme bilen [Big Grin]
http://youtu.be/8gp8uA1xQBo
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#24
@Fisker - Når nu du har gjort dig den umage at læse tråden igennem, vil du opdage at ID ikke vil se mindre begavede patetiske barnagtige indslag [Big Grin][Big Grin]

Så du må hellere finde dig en anden sandkasse at pisse i [Wink][Wink]
PS SF´s hjemmeside og facebook fanside er også NO-GO!

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#25
Enig med coba
Så vidt jeg husker er der et par linier i loven om mark og vejfred eller noget i den retning, der omhandler omstrejfende husdyr
/ Klaus
Svar
#26
Vil gerne poste et nyere indlæg på siden.
Omend det er et grovere tilfælde.
Der er flere der ikke synes om katte i haven [Smile]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/for...ORUM_ID=16

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#27
Herhjemme respekteres fremmede katte ikke af den glubske jagthund[Big Grin]. Men han har det fint med vores børns katte.....

Lige et stemningsbillede fra vores køkken..

[Image: tmningafkort018.jpg]
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#28
Jeg er plaget af en eller anden kat fra nabolaget, der har udset sig mit højbed med salat som skidekasse... Næsten hver morgen er jeg ude og fjerne dens efterladenskaber og udjævne jorden i højbedet.
Går pt og overvejer hvad jeg skal gøre ved det/den... I min optik er katte de mest overflødige lortedyr der findes... de skider og stinker - og man får katteallergi af at være i nærheden af dem... og så de har intet at gøre i min salat!

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg er plaget af en eller anden kat fra nabolaget, der har udset sig mit højbed med salat som skidekasse... Næsten hver morgen er jeg ude og fjerne dens efterladenskaber og udjævne jorden i højbedet.
Går pt og overvejer hvad jeg skal gøre ved det/den

Jeg havde samme problem, jeg satte nogle pinde som havde trukket i Hjortetaksalt (et råd jeg fik) og det ser ud som om det virker...
Det virkede ikke lige med det samme, men i løbet af et par dage holdt de op med det...........
Citat:quote:

Originally posted by ran

................og man får katteallergi af at være i nærheden af dem...

Kun hvis man er lidt svagelig anlagt..........
Og lad nu være med at blive fristet til at bruge din PSE, det kommer der kun ballade og forbud mod buejagt ud af.............



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#30
Jeg var forresten i gartneri idag, der så jeg at man kan få nogle planter som katte hader helt sindsygt og går en stor bue udenom. Dem kunne man evt plante omkring sandkassen hvis man ikke må få lov til at pløkke naboen klamme kat som får lov at strejfe og skide hvor og hvornår det passer den. Men er det ikke et frit land, man må vel have alle de meninger man har lyst til. At mandlige katteejere føler sig truffen over at katte ikke har samme højstatus som hunde har i sådan et jægerforum er vel ikke så sært. Men som skrevet ovenfor er det da klart at hundefolk som ustandselig får besøg af omstrejfene katte ikke gider dem. Især at når deres ejere mener at det er en "katte-ret" at opholde sig overalt hvor den har lyst.
Min personlige mening= Jeg hader katte og ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet. Nu har jeg ca. 800m til nærmeste beboelse, så hvis en kat har bevæget sig herop er det altså endestationen.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#31
Og bruge min PSE?

Nej da... jeg kunne da ikke drømme om at bruge min fine bue til den slags.... En ny broadhead er da for dyr at ofre den slags utøj... ;-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#32
Gælder der egentlig de samme regler for katte, som for hunde vedr. navneskilte?

Hvis det er tilfældet, kunne man jo lokke dem i en mårfælde med lidt kattemad og indlevere dem ved nærmeste internat. Hvis det udløser en bøde, skal deres ejer nok lære at holde dem inde[Smile]

Iøvrigt burde de katteejere som lukker deres katte ud, lade dem neutralisere - det begrænser deres ture i det fri ret kraftigt.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by West

............................ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet. Nu har jeg ca. 800m til nærmeste beboelse, så hvis en kat har bevæget sig herop er det altså endestationen.

A. Westergaard


Din handlemåde er ulovlig og kan koste dig din jagttegnsberettigelse West!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by ran

Jeg er plaget af en eller anden kat fra nabolaget, der har udset sig mit højbed med salat som skidekasse...



Det er sikkert det, der giver en lækker og sprød salat[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Drømme bilen [Big Grin]
http://youtu.be/8gp8uA1xQBo



Hvaad så med den her.....[Big Grin]

http://www.youtube.com/watch?v=JGbjVqLoz3I&NR=1

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#36
I må meget undskylde, men jeg finder denne tråd dybt usmagelig. [Sad!]
Det er en underlig måde at beskrive ,hvordan man finder det morsomt at genere en kat.
Uanset om man kan lide katte eller ej, så er det et levende væsen og det skal behandles med respekt.
Jeg håber sørme ikke antijægere læser denne tråd.
For det ville være sørgeligt hvis de tror alle jægere finder den slags morsomt.
Jeg så gerne at moderatorerne fik fjernet denne tråd a.s.a.p. inden en eller anden journalist fik læst den.
Sådanne indlæg gavner bestemt ikke os jægere.[V]
Og jeg er 100% enig med ID her.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#37
@Rex - Jeg er meget enig med dig.... men....

Skal vi katteejere ikke også respektere naboer mm. ved ikke at lade vores katte strejfe??

Men jeg er helt enig, dyr skal behandles respektfuldt.
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

@Rex - Jeg er meget enig med dig.... men....

Skal vi katteejere ikke også respektere naboer mm. ved ikke at lade vores katte strejfe??

Men jeg er helt enig, dyr skal behandles respektfuldt.



Om, det er en kat, en hund, en ko eller en gris, så har ejer pligt til at holde sine dyr på sit eget matrikel nummer.
Hvis naboens hund pludselig render på min mark, så skyder jeg heller ikke efter den, ej heller lader jeg mine hunde jage min genbos høns, hvis de er sluppet løs og har forvildet sig ind på min bopæl.
Hund, høne eller kat, det er alle levende væsner, der skal behandles med respekt.
Jeg har altid betragtet jægere som dyrevenner og ikke som dyremishandlere og sådan skulle ikke jægere også gerne betragte os.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by West

............................ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet. Nu har jeg ca. 800m til nærmeste beboelse, så hvis en kat har bevæget sig herop er det altså endestationen.

A. Westergaard


Din handlemåde er ulovlig og kan koste dig din jagttegnsberettigelse West!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Meget muligt, men det kræver at man bliver taget i det, med beviser. Men det ændre ikke noget ved min holdning/håndtering omkring katte. Nu prøver jeg på at drive min minkfarm bedst muligt. Det er især vigtigt at holde den sygdomsfri, og skulle det koste en vildkat en to i ny og næ, så sover jeg stadig glimrende om natten af den grund. Det er rigtigt at alle dyr skal behandles med respekt, men jeg ser en vildkat som en skadedyr eller for midt vedkomne en evt smittebærer, og den slags plejer man jo at bekæmpe. Ligeledes som med andre skadedyr i naturen som mink,mårhund, og krager osv. Men det kan ikke hjælpe at hyle sådan op bare fordi du tilsyneladende har et andet forhold til katte end jeg har.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#40
Det er ikke et spørgsmål om jeg har en anden opfattelse af katte end du har, det er et spørgsmål om at opføre sig ordenligt.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)