Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan det passe?
#41
Citat:quote:

Men det kan ikke hjælpe at hyle sådan op bare fordi du tilsyneladende har et andet forhold til katte end jeg har.

A. Westergaard



Og at skrive flg.:
Min personlige mening= Jeg hader katte og ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet.

Håber sgu ikke, der er mange jægere med samme opfattelse som din.
[xx(][xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Men det kan ikke hjælpe at hyle sådan op bare fordi du tilsyneladende har et andet forhold til katte end jeg har.

A. Westergaard



Og at skrive flg.:
Min personlige mening= Jeg hader katte og ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet.

Håber sgu ikke, der er mange jægere med samme opfattelse som din.
[xx(][xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.



Som jeg srev før har jeg en minkfarm, og skulle den risikere at blive inficeret med plasmacytose, så jeg skal aflive 18.000 dyr pga en kat er det sku gør et stort nummer ud af. Hvis den kat selv har valgt at hoppe ind over mit 180 cm høje hegn er den selv ude om det.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#43
Det ender jo med, at vi jægere kun må stemme radikalt, køre i biler med hvide plader og være vegetarer for ikke at skille os ud. Det er da vist ikke jægerstanden den er gal med. Nok nærmere samfundet. Det er som om, at man straks er en skidt fyr, fordi man har adgang til våben, har markante meninger, sætter pris på god mad med kød man selv har ombragt. Vi kører også i store miljøuforskammede biler. Nogle vil gerne have en øl eller en dram, nogle ryger, andre er for tykke. Og bruger man andet end missionærstillingen er man vel pervers.

Jeg kender mange, der ikke går på jagt og ej heller kommer til det, der vil reagere som West. De bruger de midler de har. Jernrør, donkrafte, hunde oma. til at komme problemet til livs. And so what.... Få da nogle nosser og lad være med at please dem, der sætter allede krav til os, fordi vi er dem vi er.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#44
Jeg bliver meget betænkelig når folk sætter lighedstegn imellem at slå katte ihjel og så at have nosser...........meget, meget betænkelig...



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#45
Det var nok mere helheden jeg mente ID. Hver gang der er et emne hvor våben indgår, skal vi alle være ih så anstændige og bedrevidende ellers mister vi retten til at gå på jagt. Worst case scenaria.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#46
Det er da en gang ævl og skrive:
Få da nogle nosser og lad være med at please dem, der sætter allede krav til os, fordi vi er dem vi er.

Hvis man er fuldkommen ligeglad med hvad antijægere mener, ja så bliver mere og mere jagt langsomt nedlagt og masser af dyreforkæmpere vil gøre yderligere for at sabotere jagtarealer, så som at ødelægge fodertønder, jagtstiger o.l.

Og uanset om en journalist læser indslaget eller ej, så finder jeg det dybt usmageligt at "prale" med hvordan man får jagtet katten væk.

Vi er enige om at vildkatte skal aflives, men det skal gøres humant.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by West

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Men det kan ikke hjælpe at hyle sådan op bare fordi du tilsyneladende har et andet forhold til katte end jeg har.

A. Westergaard



Og at skrive flg.:
Min personlige mening= Jeg hader katte og ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet.

Håber sgu ikke, der er mange jægere med samme opfattelse som din.
[xx(][xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.



Som jeg srev før har jeg en minkfarm, og skulle den risikere at blive inficeret med plasmacytose, så jeg skal aflive 18.000 dyr pga en kat er det sku gør et stort nummer ud af. Hvis den kat selv har valgt at hoppe ind over mit 180 cm høje hegn er den selv ude om det.

A. Westergaard



Fordi du har et andet forhold til katte og fordi du har et erhverv, der ikke ønsker at en kat kommer og smitter, så giver det dig ikke ret til at pine et dyr unødvendigt.

Kunne du ikke bare skrive at du har en minkfarm og der er katte ikke ønsket. Kommer der en vil den blive aflivet PUNKTUM.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#48
Absolut enig i det skal gøres humant.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#49
Der er rigtigt meget i denne tråd som jeg ikke orker at kommenterer på. Men en ting undre mig en del i denne debat. Lovgivningen er ganske klar og pålægger katteejeren et ansvar. Hvis denne ikke lever op til dette ansvar skal han have lejlighed til det og leves der stadigt ikke op til ansvaret så angiver loven også en alternativ måde at løse problemet på.

So far so good. Men det jeg ikke forstår er hvor for rigtigt mange vender alting på hovedet og vil have at forurettede (den hvis sandkasse katten pisser i) skal bekoste et hegn for at holde kattene ude. Skulle man følge denne analogi så skulle man bare bede som der har haft indbrud om at sikre deres bolig bedre og så ellers lade indbrudstyvene have frit spil. Eller jeg skulle slippe for nærmere tiltale den dag jeg måtte blive stoppet for at kører for hurtigt ved at sige til betjenteten "Jamen min bil er helt umulig at holde under de 50 som ellers er grænsen her".

Det er muligt at man er uenig i reglerne om hold af kat (, hund og andre husdyr), men så må man jo rette sit skyts imod dem som eventuelt vil ændre lovgivningen. Det at hetze en stemning op imod lovlydige borgere der lovligt forsøger at slippe for konsekvenserne af andres ulovlige handlinger er i mine øjne en - lad os kalde det - bemærkelsesværdig adfærd.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Der er rigtigt meget i denne tråd som jeg ikke orker at kommenterer på. Men en ting undre mig en del i denne debat. Lovgivningen er ganske klar og pålægger katteejeren et ansvar. Hvis denne ikke lever op til dette ansvar skal han have lejlighed til det og leves der stadigt ikke op til ansvaret så angiver loven også en alternativ måde at løse problemet på.

So far so good. Men det jeg ikke forstår er hvor for rigtigt mange vender alting på hovedet og vil have at forurettede (den hvis sandkasse katten pisser i) skal bekoste et hegn for at holde kattene ude. Skulle man følge denne analogi så skulle man bare bede som der har haft indbrud om at sikre deres bolig bedre og så ellers lade indbrudstyvene have frit spil. Eller jeg skulle slippe for nærmere tiltale den dag jeg måtte blive stoppet for at kører for hurtigt ved at sige til betjenteten "Jamen min bil er helt umulig at holde under de 50 som ellers er grænsen her".

Det er muligt at man er uenig i reglerne om hold af kat (, hund og andre husdyr), men så må man jo rette sit skyts imod dem som eventuelt vil ændre lovgivningen. Det at hetze en stemning op imod lovlydige borgere der lovligt forsøger at slippe for konsekvenserne af andres ulovlige handlinger er i mine øjne en - lad os kalde det - bemærkelsesværdig adfærd.

Mvh.

Yeti



Jeg er ikke helt med i hvad du mener med ovenstående.

Jeg er helt enig I at det er katteejeren (eller for den sags skyld hundeejeren, hønseejeren m.m.), der har et ansvar.
Men uanset ansvar, så retfærdiggør det ikke at more sig med at lade hunde jagte og evt. skambide en kat.
Fang katten og aflever den på et internat hvis den er øremærket og afliv den hvis det er en vildkat, men gør det humant !!

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#51
Her kan posteres diverse useriøse/underholdende indlæg. ADVARSEL : Grovkornet humor forekommer og det skal VIRKELIG være langt ude for at komme i moderatorens søgelys. Have fun! billeder må maks. fylde 640x480 pixel.
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Lovgivningen er ganske klar og pålægger katteejeren et ansvar.


Netop, lovgivningen er helt klar og beskriver også hvorledes du, som forurettet, skal forholde dig i forhold til katte som generer.
Det er ikke tilladt umiddelbart at skyde katte og det er heller ikke tilladt at pudse sin hund på katte.
Så ærlig talt yeti, hvem er det som vender tingene på hovedet?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Lovgivningen er ganske klar og pålægger katteejeren et ansvar.


Netop, lovgivningen er helt klar og beskriver også hvorledes du, som forurettet, skal forholde dig i forhold til katte som generer.
Det er ikke tilladt umiddelbart at skyde katte og det er heller ikke tilladt at pudse sin hund på katte.Så ærlig talt yeti, hvem er det som vender tingene på hovedet?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Hvor står det henne?
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#54
Det bekymrer mig lidt at du tror at du må anvende en hund til aflivning af katte, har du jagttegn?

Lovgivning vedr. katte

Der findes ikke på samme måde som for hunde (hundeloven) er særlig lovgivning vedrørende katte, bortset fra at der nu er kommet regler for overdragelse af kattekillinger læs her), men dyreværnslovens almindelige bestemmelser om behandling af dyr finder naturligvis også anvendelse på katte, f.eks. §§ 1 og 2 om forsvarlig og omsorgsfuld behandling af dyr og § 13 om aflivning af dyr. Desuden er katte omfattet af mark- og vejfredsloven samt en række bekendtgørelser, bl.a. Bekendtgørelse Om Indfangning og aflivning af katte.

Erstatningsansvar:
Katte er omfattet af den objektive erstatningsregel i mark- og vejfredsloven (§ 3, stk. 1), således at katteejere skal erstatte den skade katten forvolder på anden mands grund ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, eller oprode eller sammentræde jordbunden. Det samme gælder den skade katten forvolder et andet husdyr jf. lovens § 3, stk. 1, 2. pkt.

Det betyder, at den skade, som katte forvolder på anden mands grund skal erstattes efter den objektive regel, dvs. også selv om man ikke kan bebrejde ejeren, at det er sket.

Den skade katte forvolder ved at strejfe rundt i naboens have, vil sjældent have den karakter, som er nævnt i § 3, stk. 1, men de er ikke desto mindre omfattet heraf.

Er der tale om anden skade end ovennævnte gælder den almindelige erstatningsret. Dvs. at ejeren her kun pådrager sig et erstatningsansvar, hvis han er skyld i det, der er sket, og der kan påvises et tab.

Indfangning og aflivning:
I bekendgørelse nr. 384 af 17. juni 1984 er der fastsat regler om indfangning og aflivning af herreløse katte. Efter bekendtgørelsen må indfangning med henblik på aflivning kun finde sted efter anmodning fra kommunen og kun foretages af en praktiserende dyrlæge eller af personer, som denne har instrueret eller fører tilsyn med. Undtaget herfra er dog tilfælde, hvor herreløse katte på grund af sygdom eller tilskadekomst befinder sig i en sådan tilstand, at det af dyreværnsmæssige årsager er nødvendigt at aflive dem straks.

Det er således en kommunal opgave at tage stilling til, om man i den enkelte kommune ønsker at gribe ind over for herreløse katte, der er til ulempe, ved at lade dem aflive. Indfangning med henblik på andre foranstaltninger end aflivning kan rekvireres af enhver. Disse foranstaltninger kan omfatte kastration/sterilisation, mærkning, behandling m.v.

I vejledende retningslinier af 23. oktober 1997 for praktiserende dyrlæger i forretninger vedrørende indfangning og aflivning af herreløse katte er der bl.a. fastsat bestemmelser om betalingsregler.

Ifølge bekendgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5 §13 stk. 2 må aflivning af hunde og katte kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i aflivning. Dette gælder ifølge stk. 3 dog ikke for aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der sker i umiddelbar tilslutning til fødselen og ikke senere end en uge efter fødslen. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.

Optagelse og nedsskydning af omstrejfende katte:
Efter §14 i mark- og vejfredsloven har man ret til på en hensigtsmæssig måde af fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, såfremt katten kommer til skade eller omkommer. Omvendt kan ejeren kræve at få katten (levende, beskadiget eller død) udleveret. I så fald skal ejeren betale erstatning for den skade, som katten må have forvoldt.

Ifølge §14, stk. 2 må nedskydning eller anden form for forsætligt drab af dyret kun finde sted, når dyrets besidder i forvejen er blevet advaret inden for det seneste år. Hvis besidderen er ukendt, kan en advarsel, som indeholder en kort beskrivelse af det pågældende dyr, ske gennem et dagblad, der er udbredt på egnen.

Vejledende retningslinier for praktiserende dyrlæger i forretninger vedrørende indfangning og aflivning af herreløse katte
Veterinær- og Fødevaredir. skr. nr. 140 af 23. oktober 1997

Reglerne for indfangning og aflivning af herreløse katte findes i Justitsministeriets bekendtgørelse nr. 384 af 17. juli 1984. Bekendtgørelsen havde ved sin ikrafttræden hjemmel i den daværende dyreværnslovs § 16. I den gældende dyreværnslov (lov nr. 386 af 6. juni 1991) findes lovhjemmelen i § 11, stk. 1.

Det fremgår af nævnte bekendtgørelses § 2, at indfangning og aflivning af herreløse katte kun må foretages af en praktiserende dyrlæge eller af en person, der skal være instrueret af dyrlægen og være under dyrlægens tilsyn. Undtaget herfra er dog tilfælde, hvor herreløse katte på grund af sygdom eller tilskadekomst befinder sig i en sådan tilstand, at det af dyreværnsmæssige årsager er nødvendigt at aflive dem straks.

I bekendtgørelsen skelnes mellem 2 typer af indfangning af herreløse katte:

1.Indfangning med henblik på aflivning (må kun ske efter anmodning fra kommunen, medmindre aflivning må anses for påkrævet af dyreværnsmæssige grunde).

2.Indfangning med henblik på andre foranstaltninger end aflivning (kan rekvireres af enhver og kan omfatte kastration/sterilisation, mærkning, behandling m.v.).

Det bemærkes, at bestemmelserne er af ren dyreværnsmæssig karakter og ikke vedrører bestemmelser fastsat i andre regelsæt (herunder mark- og vejfredsloven og lov om smitsomme husdyrsygdomme).

Indfangning

Indfangning må kun ske i kassefælder med indre mål på mindst 80 cm x 30 cm x 30 cm (med længden som det største mål). De indvendige vægge skal være uden skarpe kanter, fremspring eller andet, der kan skade dyret. Da det også på afstand skal være muligt at se, om der er gået et dyr i fælden, skal mindst én af siderne i fælden være af trådnet eller gennemsigtigt materiale (f.eks. plexiglas). Hvis kassen ikke er forsynet med trådnet, skal fælden have et tilstrækkeligt antal ventilationsåbninger.

Udløsning af fælden må ikke beskadige katten, ligesom det allerede ved opstilling af fælden skal søges sikret, at den ikke udsættes for hærværk og at de indfangne dyr ikke udsættes for unødig gene fra omgivelserne. Det er nødvendigt at holde løbende opsyn med fælderne med inspektion mindst hver tredje time. Indfangne katte skal hurtigst muligt tildækkes med et tæppe eller lignende over fælden, og videretransporteres enten i den tildækkede fælde eller i en særlig transportkasse. Transporten bør ikke vare længere end 1 time, og skal straks efterfølges af aflivning eller iværksættelse af anden foranstaltning. Sker indfangning ikke med henblik på aflivning, bør den kun ske i samarbejde med rekvirenten, der også bør være med ved genudsætning. Hvis katten er blevet opereret, må genudsætning først finde sted når katten er fuldt restitueret.

Det indskærpes, at det i forbindelse med indfangning af herreløse katte - uanset formål -altid skal undersøges, om det af en eventuel mærkning, f.eks. øremærkning eller halsbånd, fremgår, at katten har et ejerforhold; i givet fald skal katten atter slippes fri. Det skal også altid undersøges, om katten har diende afkom, og i bekræftende fald skal katten straks genudsættes, medmindre det sikres, at alle dens killinger er indfanget.

Aflivning

Aflivning bør som hovedregel finde sted ved injektion af stoffer, der har en dødelig virkning, idet dosis og administrationsmetode skal medføre hurtigt indtrædende bevidstløshed efterfulgt af døden.

Aflivning kan endvidere finde sted ved gasning med CO (kulilte) eller CO2 (kuldioxid), men kun under iagttagelse af de bestemmelser om aflivning af pelsdyr med CO eller CO2, der er fastsat i Justitsministeriets bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr. Aflivning med ubehandlet udstødningsgas fra en bilmotor må ikke foretages.

Aflivning ved skydning bør kun finde sted undtagelsesvis, i situationer, hvor det ikke er muligt at anvende en af de ovennævnte aflivningsmetoder, men hvor aflivning er påkrævet.

Dyrlæger må efter gældende regler ikke udlevere præparater til aflivning, der foretages af lægmand. I tilfælde hvor lægmand opfylder betingelserne for at måtte foretage aflivning (se nedenfor), skal vedkommende derfor rekvirere præparaterne direkte, idet der i denne forbindelse er tale om en teknisk anvendelse af præparaterne.

Dyrlæger kan til personlig anvendelse ved aflivning af dyr rekvirere aflivningsmidler uden en af politiet påtegnet rekvisition.

Hvis en dyrlæge ønsker at lade andre personer foretage aflivning af katte under anvendelse af gifte, skal dyrlægen som en forudsætning for at disse personer kan opnå politiets påtegning på rekvisitionen, skriftligt afgive en erklæring om, at den pågældende

1.er nøje instrueret om fremgangsmåden ved indfangningen og aflivningen til sikring af, at katten dræbes så hurtigt og smertefrit som muligt,

2.er nøje instrueret om den påkrævede mængde, indsprøjtningssted og andre forhold, der tilgodeser, at aflivning foregår på rette måde, samt

3.er nøje instrueret om gældende regler for giftes opbevaring, jf. Miljøministeriets bekendtgørelse om klassificering, emballering, mærkning, salg og opbevaring af kemiske stoffer og produkter.

Dyrlægen skal føre ordnede optegnelser med angivelse af navn og adresse på de personer, til hvilke forannævnte instruktion er givet, samt dato for afgivelse af denne instruktion. Endvidere skal dyrlægen føre tilsyn med de personer, som af dyrlægen er betroet til aflivning af katte, for at sikre, at de givne instruktioner bliver efterlevet.

Betaling

Udgifterne i forbindelse med indfangning og aflivning eller anden foranstaltning er Veterinær- og Fødevaredirektoratet uvedkommende.

Oplysninger om eventuelle aftaler vedrørende honorar og takster for nævnte forretninger kan fås ved henvendelse til Kommunens Tekniske forvaltning, eller, for så vidt angår nødstedte katte og killingekuld, til Kattens Værn.

Veterinærdirektoratets vejledende retningslinjer for praktiserende dyrlæger i forretninger vedrørende indfangning og aflivning af herreløse katte af 25. oktober 1985 bortfalder hermed.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#55
Det undrer mig til stadighed, at der er nogle der synes det er helt iorden, at katte strejfer rundt. De samme personer ville med garanti synes at det var dybt forargeligt at det var hunde.

Jeg har intet imod katte, hvis ellers folk kunne/ville holde dem hjemme. Hvorfor skal andre have ulemperne med dem[?]

@REX
Jeg så gerne at moderatorerne fik fjernet denne tråd a.s.a.p. inden en eller anden journalist fik læst den.

Ja for hulen da. Lad os for noget censur, vi kunne så samtidigt oprette et panel af smagsdommere, vi sender alle indlæg til godkendelse ved, så vi er sikker på at alt er politisk korrekt[xx(]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by West

Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Men det kan ikke hjælpe at hyle sådan op bare fordi du tilsyneladende har et andet forhold til katte end jeg har.

A. Westergaard



Og at skrive flg.:
Min personlige mening= Jeg hader katte og ser jeg dem på min ejendom sender jeg dem en hilsen hvis ikke mine to jack russel terriere er kommet mig i forkøbet.

Håber sgu ikke, der er mange jægere med samme opfattelse som din.
[xx(][xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.



Som jeg srev før har jeg en minkfarm, og skulle den risikere at blive inficeret med plasmacytose, så jeg skal aflive 18.000 dyr pga en kat er det sku gør et stort nummer ud af. Hvis den kat selv har valgt at hoppe ind over mit 180 cm høje hegn er den selv ude om det.

A. Westergaard



Fordi du har et andet forhold til katte og fordi du har et erhverv, der ikke ønsker at en kat kommer og smitter, så giver det dig ikke ret til at pine et dyr unødvendigt.

Kunne du ikke bare skrive at du har en minkfarm og der er katte ikke ønsket. Kommer der en vil den blive aflivet PUNKTUM.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.



Hvem siger at jeg har lyst til at pine en kat unødvendigt? Jeg mener ikke at den burde lide hvis den bliver skudt vel? Hvad angår mine hunde, så ved jeg ikke hvad de laver når jeg lukker dem ud, og skulle de opsnuse en kat ovre i halmladen er jeg ikke herre over hvis de tager liver af den derovre.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#57
@ID

I allerførste indlæg i denne tråd står der ikke noget om at aflive katten, og heller ikke i dit indlæg.

Jeg ser ikke noget problem i at man bruger en velopdragen hund til at sende katten ud af ens matrikkel - det er i min verden lige så humant, som at hælde vand på den.

Ang. spørgsmålet omkring mit jagttegn, dertil kan jeg svare at jeg har et. Men burde sikkert friske lovgivningen lidt op... Det kunne vi sikkert alle have godt af - eller du kan måske dit til fingerspidserne?[Wink]
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Lovgivningen er ganske klar og pålægger katteejeren et ansvar.


Netop, lovgivningen er helt klar og beskriver også hvorledes du, som forurettet, skal forholde dig i forhold til katte som generer.
Det er ikke tilladt umiddelbart at skyde katte og det er heller ikke tilladt at pudse sin hund på katte.
Så ærlig talt yeti, hvem er det som vender tingene på hovedet?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Jeg skrev vist i begyndelsen af mit indlæg at der var meget jeg ikke orkede at kommentere, men det er åbenbart nødvendigt.

Jeg mener ikke at det er i orden at lade en hund bide i en kat, eller skyde den med luftgevær.

Men jeg synes at det er ok at smide vand på katten eller at lade hunden skræmme katten væk. Stressniveauet hos katten er formentligt det samme i begge situationer, da det jo alene er afsenderen af de 10l koldt vand der i nu'et ved at det ikke er dødeligt. Katten bliver virkeligt bange og derfor lærer den at holde sig væk.

Jeg mener også at det vil være op ad bakke at få noget ud af en anmeldelse af en person der har smidt vand efter ens kat, eller lade den skræmme bort med en gøende hund, så længe dette foregik på den person man anmelders grund. Rigtigt håndteret vil det derimod give katte ejeren en påtale for at lade katten strejfe (men det er jeg ikke helt sikker på at alle betjente vil være opmærksomme på).

@ ID Læs lige følgende fra mit indlæg et par gange ekstra:

Men det jeg ikke forstår er hvor for rigtigt mange vender alting på hovedet og vil have at forurettede (den hvis sandkasse katten pisser i) skal bekoste et hegn for at holde kattene ude.

Jeg synes at jeg skrev det rimeligt klart, men skal da gerne prøve en gang til.

Argumenter som at forudrettede skal bekoste hegn, opstille skræmme foranstaltninger eller ligende er at vende tingene på hovedet. Katteejeren skal holde sin kat på egen grund, da han ellers ikke overholder loven. Helt på samme måde som jeg skal holde min bil under 50 km/t hvor loven foreskriver dette.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#59
Jeg mener nu heller ikke at forurettede skal bekoste hegn o.lign. (det har jeg vist heller ikke givet udtryk for), men et par pinde med Hjortetakssalt på kan vel ikke vælte læsset - man skyder jo heller ikke alle duer i 4 kilometers omkreds fordi et par duer spiser radisseskudene....
Mine indlæg har alene gået på typen af indlæg om problematiken (jeg har selv været hærget alvorligt af katte i min nye køkkenhave)..



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#60
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/d...559032.ece

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)