Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
18.000 her ikke betalt deres jagttegn
#21
Citat:quote:

Originally posted by taby

Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

Man burde også indføre gebyr for ikke at indberette sit vildt. Det koster 185 Nkr og glemme det i Norge.



Man kunne bare vende den om. Lav indberetningfristen til 1. marts. Dem der ikke har indberettet får så bare inden girokort til jagttegnet.



Ja hvis der ikke er indberettet 1/3 så blir gebyret lagt på prisen på jagttegnet. Så er den ged barberet.

Det er jo i alles interesse at vildtudbyttet blir indrapporteret, om vi mener at kunne bruge det til noget eller ej. [Wink]

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Hvorfor skal jagttegnsløsere være bedre til at betale end f.eks vægtafgiftløsere ? Skal de så osse i fængsel ?
prøv og lade være med at betale vægtafgiften [Big Grin] Så henter de dine plader til bilen. [xx(]
De kunne self også bare hente folks våben. Fair nok for mig.

Så bliver der plads på landevejene til de resterende jægere der nu råder over meget mere jagt [Big Grin]

mvh en der har begge dele på PBS [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#23
Nu får man altså 3 rykkere før de henter pladerne. I de gode gamle dage hentede de grejet uden forvarsel. Det er da en forbedring at man får en rykker også ved glemt jagttegn.
Svar
#24
Man kunne EVT. sætte dem på hjul og stejle,og så piske dem om Fredagen,så kan de lære det kan de,det er jo hardcore kriminelle lige som cyklister uden lys.
Tæsk skulle de have
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by taby
Hvis du lige kan finde en lovtekst hvor det står i straffeloven at overtrække et dankort vil jeg gerne se det. Det er vist bare et brud på din aftale med banken.

Jeg kan ikke se der er det store problem i at betale jagttegnet til tiden, lige som man er ansvarlig for at forlænge våbentilladelser. Jeg vil nu også gerne se at der er en der får et år i skyggen for ikke at have betalt jagttegnet rettidigt. Der står jo netop også der er sendt en rykker. Et passende rykkergebyr kunne være 5000,- så folk tager det alvorligt. Dem der ikke betaler er med til at give os andre et dårligt ry[xx(]



Helt korrekt - det er 'kun' et aftalebrud. Der var åbenbart en journalist der havde fået det galt i halsen, og jeg kontrollerede det ikke yderligere...

Så politiet er vist ikke aktuelt i disse sager alligevel.

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#26
Kan sku ikke rigtig se at der kan koges ret meget suppe på den historie! Jeg betaler selvfølgelig mit jagttegn når det kommer(PBS) så det går jo helt af sig selv. Men konens jagttegn, betaler jeg normalt ikke før hun skal på jagt, og hun ejer altså ingen riffel! Så hun vil også tælle med blandt en af de 18000! Hun har selvfølgelig adgang til ammonitionen, som jo står i våbenskabet, men når hun er på jagt "låner" hun det af mig!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

I de gode gamle dage fik man ikke en rykker. Der kom betjent blå og hentede grejet.



Burde politiet så ikke gøre det igen ?

Så kan de samtidigt lige gratis få 18000 sigtelser med i købet - det ser dælme godt ud i statastikken [}Smile]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#28
Gad vide hvor mange rykkere de har sendt ud... I DK kendte jeg en del, der ikke indløste jagttegn hvert år, men de var heller ikke i besiddelse af våben og ammo. Og hvis de endelig havde våben, så var det kun haglbøsser og ikke rifler.

Skal vi gætte på, at det kun er nogle få procent af de 18.000, der har våben, og endnu færre, der har rifler?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)