Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
#21
Nu er konen og de 4 unger næsten på vej ud af døren, for at tilbringe den næste uge på spejderlejr...
Så mon ikke vi (6,5'eren og jeg) lige skal ud i skoven i løbet af ugen og kigge lidt efter mini mikler...[}Smile]

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#22
Så fik Jeg startet. Jeg havde lige taget min datter op efter middagssøvnen og var ved at give hende noget mad da der pluslig var en ræv der jagtede hønse(har ca 30 høns som oftes går frit om dagen). Hurtigt fik jeg fat i haglsprøjten. Da jeg stod udaf terrasedøren var den på vej skrådt ned mod huset, den var så optaget af at jage høns at den slet ikke registrede mig. Da den drejer af 5-7 meter fra mig får den et skud og den triller fint.

[Image: DSC00182.jpg]

[Image: raev_00517-10030.jpg]
Svar
#23
Syndes lige jeg vil dele en kammerats ræv

[Image: dsc01491.jpg]
Svar
#24
[Image: mikkel2.jpg]
Svar
#25
denne morgen kørte jeg på arbejde ,og blev overhalet af en firmabil i høj fart, et øjeblik efter så jeg hans bremselys og han trak ind i rabbatten inden jeg nåede at reagere havde jeg kørt den ræv over som han havde ramt. tilbage for at se til dyret det var kørt helt istykker da jeg nåede til gerningstedet.senere på vej hjem så jeg to steder der lå ræv som havde prøvet kræfter med traffikken
Svar
#26
Først tillykke til dem der har været heldige at nedlægge en rævehvalp.
Og jeg vil i den forbindelse lige slå et slag for den rovvildts konkurrence der kører under asgaard regi, med flotte præmier til vinderen.
Så til dem der er medlem af asgaard, husk at sende billeder til konkurrencen.
Og til dem der ikke er medlem endnu, vil jeg bare sige at præmien til vinderen sagtens kan betale et års medlemsskab af foreningen.

MVH Bomba
[Image: ajbutton.gif]

Tikka 690LH lux 6,5x55 med Z6i 3-18x50 BT
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#27
En ræv mere på kontoen det er også et stykke tid siden det er lykkedes for mig sidst[xx(] , men her til morgen faldt tingene ud til min fordel jeg så ræven på marken som blev høstet torsdag aften. Fredag morgen var jeg på plads og han kom kl 0702 men desværre på godt 200 meter og ingen kuglefang øv fredag aften kunne jeg ikke jeg var i ulfborg og træne med riffel,men min jagtkammerat prøvede ingen ræv, men han så rå med lam .lørdag satte jeg ny stige op og lagde planen for søndag morgen.desværre dårlig vind og jeg stødte mikkel på vej ud .... men nu var jeg på den rigtige side af marken (vind)jeg satte mig og efter ca 20 min spotter jeg ræven ved det hegn jeg ville have placeret mig i og ræven følger hegnet og passere den tomme stige[8D] på få meters afstand ,jeg pyrscher parallelt med ham men kan ikke kommew nærmere pga den store stubmark imellem os jeg finder godt støtte til ryggen op af et træ og slår for første gang mine nye vaungaard bipods ud checker afstand den siger 174,4 meter og lader rødpunktet i Zeissen hvile højt på bladet det ligger helt fast og jeg skyder og ræven ligger forendt. Første gang jeg skyder til vildt på den afstand men det føltes rigtig idag kuglen var en oryx hjemmeladet af min jagtkammerat i cal 6,5X55
Svar
#28
Så kom jeg også igang, sen sommerferie,travlt på jobog alle mulige andre undskyldninger, har gjort, at jeg ikke har være flittig nok. Men i dag, efter at have kløvet 4 rummeter bøgetræ på den gammeldags måde, trak jeg stikket ud og tog den gamle Sako og en håndfuld 40 grains Nosler BT med ud på reviret. Travede lidt rundt og lurede, uden det store held. Men så var der noget rødt ud i engen, på den lange side af 200 meter ude. Jeg sneg mig frem til en god plads ved et gammelt træ og lagde Sako'en skydestokken, hvalpen stod med siden til på ca. 130 meter. Et tørt host fra Sako'en og hvalpen var historie. En lav bladkugle var mere end den kunne tåle. 10 minutter senere sad jeg i stigen og nød aftenen, da der igen var noget rødt langt ude. Op med Foxcalleren og hvalpen travede lykkeligt uvidende nærmere. På 100 meter stoppede den for at sikre og væltede omkuld, truffet lige på skulderen.
Ikke nogen dårligt start på rævejagten i år[8D]

Så fik jeg lige et par dårlige mobilbilleder lagt ind:
[Image: Billede-0012.jpg]
[Image: Billede-0013.jpg]
Svar
#29
Tilykke Tagergaard ,godt at se den gamle Sako kommer lidt ud, og ikke står og samler støv, det var ikke meget jeg fik brugt den.
Svar
#30
Trængte til noget frisk luft i aftes.... Havde fisket i Skjernå nogle timer om eftermiddagen og mistet 2 pæne Laks[xx(], så humøret var ikke til laksefiskeri - Måske en tur med riflen?

Nåede at sidde en time i stigen uden at opleve noget. Gik derfra 8 min. før lukketid for at kaste et blik på et par omkringliggende marker.
På den første mark jeg står og observerer i håndkikkerten kommer mikkel ud på fra den tilstødende majsmark.

Jeg vurderer afstanden til 250 meter, men kan ligge ned med fast anlæg og føler det er helt ok.

Træffer i første skud, men den ligger ikke stille - kommer faktisk op at stå et par gange, hvorfor det ender med at jeg må afgive 2 ekstra skud. Vældig skudstærk.

Kaliber 308Win - Nosler accubond 168 grain (der kunne jo komme en hjort[Wink])

[Image: IMGP2029.jpg]

[Image: IMGP2030.jpg]

Nu kører jeg til Skjernå og fanger den Laks[^].
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#31
Var afsted her til morgen efter kronhjort. Men kl 720 kom denne hanræv luskende lige i mod mig med noget i munden. Det viste sig at være 4 mus.
Den er skudt med en sst 140 gr på ca 60 meter.

[Image: DSC00194.jpg]

[Image: raev_00517-10030.jpg][Image: raev_00517-10030.jpg]
Svar
#32
Tilykke med rævene
Jeg så desværre ingen her til morgen[Sad]. Men glæder mig til det forestående ræve lokke kursus på kalø som jeg lige har modtaget program for det bliver super spændende og giver forhåbentlig en masse gode oplevelser med mikkel i fremtiden og måske en ræv eller TO.....[Big Grin] [:p]
Svar
#33
Jeg sad her til morgen ved en stubmark, i forventning om at der skulle komme en Dåhjort forbi. Det gjorde der så ikke, men derimod havde Mikkel åbenbart planlagt at skulle have en gang markmus til morgenmad.

Ca. en time efter solopgang kom han ind på marken, og begyndte øjeblikkeligt at grave efter mus. Det blev så min .264 WM der måtte levere ræven – Lidt af et ”Overkill”!

Jeg bringer et billede af den stakkels ræv senere – Er der andre end mig der har problemer med ”photobucket”???

[Image: 1rv.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#34
Nej ”photobucket” virkede fint for mig.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Jeg sad her til morgen ved en stubmark, i forventning om at der skulle komme en Dåhjort forbi. Det gjorde der så ikke, men derimod havde Mikkel åbenbart planlagt at skulle have en gang markmus til morgenmad.

Ca. en time efter solopgang kom han ind på marken, og begyndte øjeblikkeligt at grave efter mus. Det blev så min .264 WM der måtte levere ræven – Lidt af et ”Overkill”!

Jeg bringer et billede af den stakkels ræv senere – Er der andre end mig der har problemer med ”photobucket”???

[Image: 1rv.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]



Du kørte den ikke over? Mere med de hjulspor der er afgivet i mudret hvor ræven ligger forendt[Big Grin]

Tillykke. K&B

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Du kørte den ikke over? Mere med de hjulspor der er afgivet i mudret hvor ræven ligger forendt[Big Grin]

Tillykke. K&B

Mvh.
Boldsen



Ræven valgte selv stedet. Efter en kort dødsspurt forsaget af en lidt for lav bladkugle, forendte den netop i dette hjulspor. [Big Grin]

Det er i øvrigt ikke mudder men letflygtigt østjysk sandjord.[Big Grin]

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Du kørte den ikke over? Mere med de hjulspor der er afgivet i mudret hvor ræven ligger forendt[Big Grin]

Tillykke. K&B

Mvh.
Boldsen



Ræven valgte selv stedet. Efter en kort dødsspurt forsaget af en lidt for lav bladkugle, forendte den netop i dette hjulspor. [Big Grin]

Det er i øvrigt ikke mudder men letflygtigt østjysk sandjord.[Big Grin]

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]


Eksklusivt [^]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#38
Ingen hjorte til morgen, men en rød talibaner kiggede forbi.

Den faldt for en 286gr mega på bladet.

[Image: IMG_0351.JPG]
Svar
#39
Denne lille hanræv kom og stillede sig på et skovspor ca. 100 meter fra det sted hvor jeg sad.

[Image: 1rv-1.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#40
½ time inden solnedgang prøvede jeg at kalde i ”Foxcaller” kaldet – ventede ca. fem minutter hvorefter jeg prøvede igen. Et par minutter efter skimtede jeg noget i kanten af det høje græs, på den modsatte side af åen. Da jeg fik sigtekikkerten rettet ind, kunne jeg se at det var en ræv, som sad og fokuserede i retning mod mig. Jeg fandt rævens bryst i kikkerten, og jeg tror næppe han opdagede hvad det var der ramte ham.

[Image: 2rv.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)