Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
#41
Citat:quote:

Originally posted by Mov

Ingen hjorte til morgen, men en rød talibaner kiggede forbi.

Den faldt for en 286gr mega på bladet.

[Image: IMG_0351.JPG]



Hej Mov

Hvorfor har du tape´t din swarovski til din skinnemontage?

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#42
Det kunne se ud til at tapen holder på linsebeskytteren?

.22 knækluft, PCP .25, 22lr. 223rem, 308win, 7mmRM, 9mm, .357 mag, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#43
Tænker du har ret Olsen.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Det kunne se ud til at tapen holder på linsebeskytteren?


Yep, bare lige så bikinien bliver hvor den skal[Big Grin]
Svar
#45
Jeg havde placeret mig så jeg kunne overskue en stor skråning, - Gyvelbakkerne - hvor jeg flere gange tidligere havde skudt ræv.

Et kvarters tid efter solopgang, fangede min opmærksomhed noget rødt længst væk, hvor gyvelbakkerne støder op til en skovpart med høje egetræer. I håndkikkerten kunne jeg se at det var Mikkel som var kommet fri af skoven, og nu var på vej skråt op imod mig. Af og til var ræven skjult af bevoksningen, men atter synlig lige så snart den kom ud i en af de mange åbninger der var i krattet. Jeg havde fulgt ham med sigtekikkerten et stykke tid, og da han stod stille i en åbning ca. 150 meter ude, var Duplex krydset placeret stabilt hvor det skulde være.[Smile]
[Image: 3rv.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]
mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#46
tillykke! den ser lidt pjusket ud i pelsen er det skab?
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

tillykke! den ser lidt pjusket ud i pelsen er det skab?


Den var lidt tyndhåret men jeg tror ikke at der var skab. Den har nok stadigvæk sit sommerdress på.

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#48
så er den skønne rævesæson igen i fuld gang[:p]

jeg var afsted d. 1/9 om morgenen og sad i et tårn hvorfra jeg i bukkejagten jævnligt havde set ræv. 20 minutter efter åbningstid kom denne han luskende ud af noget pil. Jeg skød ham på 35 meters afstand.

[Image: Billede154.jpg]

den 6/9 var jeg igen afsted om morgenen. Jeg havde placeret mig samme sted igen. Jeg var knapt kommet op i tårnet før jeg så en ræv på ca. 250 meters afstand. Jeg greb efter lokkekaldet men kunne konstatere at de lagde i den anden jakke [xx(] Jeg gav mig til at muse. Ræven nærmest spurtede henimod mig - den stoppede først da jeg råbte HEJ!. Jeg skød den på 10 meters afstand [Smile]

[Image: Billede155-2.jpg]

den 22 september sad jeg i et tårn jeg ikke har brugt ret meget, men vinden var perfekt til lidt lokkeri. Jeg havde udsyn ned mod en knold bevokset med brombær. Jeg sad i ca. 20 min. og skulle lige til at begynde med at kalde da. jeg så en ræv komme luskende bagfra mig på min højre side med kurs over mod en kunst grav. Jeg smed riflen og og muste. Den vendte fronten til mig og da trådkorset hvilte på den vide plet på brystet trykkede jeg af. Første gang jeg har skudt en ræv hvor der ikke var udgangshul, men det skvulpede noget inde i den da jeg samlede den op [Big Grin] Den faldt på 80 meters afstand.

[Image: 313036_2450268261241_1388027595_32919075...3806_n.jpg]

3 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
#49
Poulsen - hvad er det er for en riffel du bruger? Howa?

Jeg går selv i tanker om en lille rævekanon til formålet og din ser spændende ud.

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#50
du kan ikke leve uden en rævekanon [Big Grin]

min riffel er en remington 700 cal. 22-250. Den startede som en VLS men jeg har sat et Boyd Varmint thumbhole skæfte på, så riflen er nu identisk med en Remington 700 VL SS Thumbhole. Skæfte er meget behagelig at skyde med og riflen ligger godt....men det er måske ikke så smukt...

en kammerat påstår at riflen ligner en pagaj...jeg er tilbøjelig til at give ham ret [Smile]
Svar
#51
Tillykke med rævene Poulsen.

Jeg må hellere se at komme igang igen - inden du overhaler mig! [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#52
Tak for info. Jeg vil ud og pille lidt ved sådan en så.

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#53
Jeg vil da også melde mig i tråden så - Fin Tævehvalp nedlagt i weekenden. Den faldt for et skrald 20/76 24 grams 3ere på ca. 25 meters hold. (Dejligt gevær du fik mig sporet ind på Claxel!! [8D])

[Image: Billede0125.jpg]
Svar
#54
Yes min første ræv på lok. Prøved første gang for 14 siden det virked
på råvildt og egentlig nok også på ræv så 2. Den ene fik vind[Sad!]og den anden sneg sig ind på mig i medvind fra nabo jagten[Sad!]
Men så imorges mit andet forsøg med lok efter det gode kursus på kalø med Sandor, efter første lokke sekvens 3o sek kommer mikkel han sætter sig 230meter ude og kigger direkte mod mig han rejser sig efter et par minutter og jeg laver 2 lokkesekvens han sætter i trav direkte mod mig let haltende på det ene forben jeg får riflen op mens han er på vej og skyder på ca 80 meter han træfes lidt højt og jeg skyder igen og jeg har nu skudt en flot 9kg han ræv på lok så bliver det ikke bedre[Smile][Smile][8D][Big Grin] ]
Svar
#55
Stort tillykke.
Hvilket type lokkekald brugte du?
Jesper
Svar
#56
Tak[Big Grin]
Jeg brugte syco tweety som skal imitere en fugl i nød (Stresset fugl)jeg er langt fra expert og synes det er lidt svært men øver i bilen for ikke at genere andre [Wink] forsøger at lave høje toner som en fugl i panik (dødsangst)[xx(]
Svar
#57
Så blev det min tur.
Hun-ræv skudt kl. 18.25 UK tid (19.25 dansk tid) på 60 meters afstand med en .270win "sakokugle".
[Image: f4fbd380.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#58
Jeg var på en fin trykjagt i weekenden efter Kron- og Råvildt. På sidste post fik jeg denne fine tæveræv med et fint skud på ca. 60 meter i let løb. Dejligt når de sådan ruller [Smile]

[Image: NyeBilleder003.jpg]
Svar
#59
hey jeg er ny jæger og ny her på siden og jeg ville lige spørge hvilken stølse halg i vil anbefale til grav jagt[Smile]
7.62 er vejen frem
Svar
#60
Velkomen til[Smile]

Jeg ville foder kanonen med nogle stål hagl i str 1, så er du på den sikker side når mikkel skal heve et bagskud evt.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)