Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
Tillykke med ræven Boldsen.

Ja, perfekt vejr her til morgen. Jeg var selvfølgelig også ude efter Mikkel. Let frost – sol – og næsten vindstille,,, det kunne ikke slå fejl tænkte jeg.

Men det må være undtagelsen der bekræfter reglen, for jeg så en hel del råvildt, men ingen ræve.

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
forrygende vejr til morgen - var ikke selv ude med skyderen da jeg har set for lidt til familien i julen. Kl. 10:30 var jeg dog en smut ved havet med hunden og kunne se at "charlie" gik sig en tur i sivene[:p]

godt nytår!
Svar
Jeg var en tur på rævejagt d. 30. december om morgenen.

Satte mig i udkanten af en stor mose (samme sted som jeg skød en ræv for små 14 dage siden). Der var en del råvildt i området, men ingen ræv den første ½ time.

Jeg besluttede mig for at prøve rævekaldet endnu en gang og kaldte 3-4 sekvenser med et par minutters mellemrum. Pludselig fik jeg øje på ræven ca. 130 m væk. Den stod og kiggede i min retning. Op med riflen og fandt bringen på ræven og lod skuddet gå.

Det var en fin lille tæveræv.

Dejlig morgen [Smile]

[Image: 30122011258.jpg]
Svar
Fra skovhjørnet - hvor jeg sad her til morgen - havde jeg udsigt ud over en rapsmark og over til en Ahorns kultur, ca. 600 meter ude.

Jeg var på plads i god tid, og imens jeg sad og studerede to stykker igennem min håndkikkert, fik jeg pludselig øje på en ræv. Der var stadigvæk et kvarter til at jeg måtte skyde. Ræven var sikkert kommet ud fra Ahornskoven hvor der var et større rævekompleks. Den krydsede rapsmarken, og forsvandt over skråningen 5 – 600 meter ude.

Jeg havde før set ræve tage den rute, og sad egentlig og udtænkte en skummel plan om hvordan jeg skulle overliste netop denne ræv. Jeg er dog næsten sikker på at det var den selvsamme ræv - der igen en halv time senere - pludselig kom til syne på marken til højre for mig. Den havde sat kurs imod skoven som jeg sad i kanten af.

Afstanden var knap 200 meter, men ræven var i bevægelse, så jeg fulgte den igennem riffelkikkerten, imens jeg ventede på en chance. Da ræven endelig gjorde et lille ophold havde den front imod mig – jeg ventede. Den luntede videre. Jeg var lidt nervøs for at den ville blive dækket af et Slåen krat på min højre side, så jeg besluttede mig for at skyde imens der stadigvæk var frit skud.

Der var omkring 150 meter ud til ræven, men jeg havde et godt anlæg for riflen på stigen som jeg sad i. Selv om ræven kun luntede af sted, blev mit foranhold for kort, og kuglen traf ræven lidt for langt tilbage.

Jeg måtte sende endnu en V-max af sted inden der blev ”ro” [}Smile]

[Image: 8rv.jpg]

Endnu en tæve.

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Havde en ræv på kornet i morges.
Brugte mit Nordik Predator kald for første gang i år, og det så ud til at virke. Dog ville ræven liste sig ind fra nabojagten, og der inde fik den fært eller også så den mig da jeg ville rette skydestokken [B)]

Spørgsmået lyder så på: Kan man snyde den samme ræv med samme kald igen?

Kunne forestille mig at ræve måske næste gang ikke forbinder harrskriget med mad, men med noget ubehageligt i form af en jæger.
I Skotland skulle der helst ikke skydes forbi da ræven så ville forbinde det kraftige lys fra lampen med noget ubehageligt.
For god ordens skyld så skal det siges at det i Skotland er det lovligt at lyse efter ræv om natten.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Det var ræv’vejr i morges! [Wink]

[Image: 9rv1.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]
Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
SWIFT: Jeg kan kun sige en ting: Respekt!

Og til Boldsen: Prøv at læse denne artikel - den kan måske give svar på nogle af dine spørgsmål

http://www.jagareforbundet.se/Documents/...s68-73.pdf

Mvh Jesper
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Det var ræv’vejr i morges! [Wink]

[Image: 9rv1.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]
Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]



Det var det nemlig. Men vejrudsigyen havde ikke lydt sådan aftenen forinden, så jeg lå trygt i min seng [8)]

Jesper: Tak. Læser den lige når jeg er mere vågen - så kan det også være jeg forstår det [Big Grin]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Jeg havde her i eftermiddag lige en time til rådighed. Vinden passede perfekt til gravkomplekserne i ”Lunden”.

Jeg havde tidligere skudt et par ræve ved at sidde på lur ved komplekserne. Det havde hver gang været lige inden solnedgang at Mikkel havde stukket snuden frem.

Et par minutter inden det var slut, så jeg pludselig noget der bevægede sig ved en af gravene. Ræven var netop kommet ud af hullet ,og stod nu og rystede sandet af sig. Inden jeg nåede at få riflen op, var den begyndt at bevæge sig op imod det andet kompleks som ligger omkring 50 m. fra hvor han var kommet ud.

Afstanden var ca. 70 meter, og han bevægede sig ikke hurtigere end at jeg kunne ”tage” ham.

[Image: 10rv1.jpg]

Det var en lille hanræv, med en meget kort ”lunte”

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]
Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Øv [Sad!]
Jeg er lige kommet hjem efter en rævetur uden at se nogen. Dog gik der 10 stykker råvildt på marken.
Prøver igen i morgen [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
@Swift: Hvor mange ræve har du på samvittigheden? Har du nogle sinde set andet vildt der hvor du har jagt?? [Big Grin]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
Det ligner rævevejr i weekenden [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Det ser ræve godt ud med vejret på søndag. Så ud og nak nogle af de røde [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
@ FAIR. Det helt nøjagtige tal har jeg ikke, men jeg har i løbet af de sidste 10 år skudt 113 ræve.

Om der er andet end ræve på mit revir? – ja, men det er rævene jeg efterstræber! [Wink]

Rævevejr i week-enden. - - - øv, vi har ”Åbent hus” på skolen i morgen! [B)]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Det er flot, det må jeg sige!

Tak til alle jer der har tid til at gøre denne indsats.

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
er lige stået op og har pakket grejet så nu skal vi ud og se efter de røde knæg og bræk til i andre
Svar
@308win1, fik du så nogle ræve? Smile
Svar
jeg fik ikke nogen ræv men hade en på ca 10 meter som så mig da jeg prøvet og vende mig kom til højre for mig og nr to kom på ca 90 meter men da jeg var på vej ned af stigen og da jeg fik riflen lagt op var den kommen over den skovvej den stod på ;( prøvet så og kalde den men det skete der ikke noget ved
Svar
Er der nogen der har hund til gravjagt på ræv ?
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

Er der nogen der har hund til gravjagt på ræv ?


Hvor skal den i grav henne?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)