Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
tjaa - der ER ræve på terrænnet, men jeg har ikke været heldig at træffe dem. Må indrømme at jeg har brugt meget energi på regulering af råvildt - men det er gudskelov slut nu[:p]

Jeg har spottet et par steder hvor jeg vil forsøge mig med lokkekaldet i den kommende uge[^]
Svar
Troede det var slut med ræv idag, men kan se at der må reguleres hele februar - det var sku dagens gode nyhed, for jeg er slet ikke nået afsted i løbet af selve jagtsæsonen.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Troede det var slut med ræv idag, men kan se at der må reguleres hele februar - det var sku dagens gode nyhed, for jeg er slet ikke nået afsted i løbet af selve jagtsæsonen.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)


har du et link ?
Svar
Jeg googlede bare "regulering ræv". Hvor ræven gør skade på øvrig fauna må den reguleres 1. Til 29. Februar.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
Var lige ude en times tid i det gode vejr i dag for at se om der kom et dyr eller en Ræv
Havde sørme ikke siddet ret lang tid før jeg i skoven hørte et par ræve hyle og lave et frygteligt spetakel.
Jeg prøvede at puste lidt i min Foxcaller, ved egentlig hvordan man gør, men lige pludselig kom en ræv ud på engen og satte sig.
Den gik ned i knallet. Jeg repeterede, og satte riflen fra mig, og pludselig kom der sgu en ræv mere sprængene ud af krattet.
Jeg fattede riflen og råbte et eller andet, den stoppede op. Den gik også ned i knaldet. Jeg satte på ny riflen fra mig, eller næsten, for ud af krattet kon der sgu en ræv mere ????
Den løb alt hvad den kunne ud over engen. Jeg råbte igen eller piftede, kan ikke huske det, men den stoppede op, og den røg også ned i knaldet.
Har aldrig prøvet noget lignende, 3 ræve på under 1 1/2 minut.
To tæver og en hanræv.

( Her skulle have været et billede men det mestrer jeg ikke, Snøft )

Har indtil nu sørme skudt 8 ræve i denne sæson, helt vildt, når man tænker på at jeg inden i år kun har haft 2 ræve for under jagt.

Per T Nielsen

"Rigtige mænd steger bacon i bar mave"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
Petoni: Heldige asen! Men også flot klaret med 3 pletskud.

Det må være det man kalder en "once in a lifetime" oplevelse. Eller som "hole in one" i Golf (jeg spiller ikke selv golf, men jeg kan da godt forestille mig hvorden dét må føles)

Jesper
Svar
Hold da helt ferie Petoni - det var en effektiv jagt. Super!
Så får du da holdt rævene på et lavere niveau næste år [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Det må vist hedde et hat trick[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Tillykke med rævene Petoni – super godt gået!

Jeg har nogle gange fået to ræve i rap, men det er endnu ikke lykkedes med tre. Håber, hvis jeg engang får chancen, at formår at ”holde hovedet koldt!

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Super flot gået [8D]


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
Jeg var ude med ”reguleringskæppen” i morges. [Smile]

[Image: 12rv1-1.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Var lige ude en times tid i det gode vejr i dag for at se om der kom et dyr eller en Ræv
Havde sørme ikke siddet ret lang tid før jeg i skoven hørte et par ræve hyle og lave et frygteligt spetakel.
Jeg prøvede at puste lidt i min Foxcaller, ved egentlig hvordan man gør, men lige pludselig kom en ræv ud på engen og satte sig.
Den gik ned i knallet. Jeg repeterede, og satte riflen fra mig, og pludselig kom der sgu en ræv mere sprængene ud af krattet.
Jeg fattede riflen og råbte et eller andet, den stoppede op. Den gik også ned i knaldet. Jeg satte på ny riflen fra mig, eller næsten, for ud af krattet kon der sgu en ræv mere ????
Den løb alt hvad den kunne ud over engen. Jeg råbte igen eller piftede, kan ikke huske det, men den stoppede op, og den røg også ned i knaldet.
Har aldrig prøvet noget lignende, 3 ræve på under 1 1/2 minut.
To tæver og en hanræv.

( Her skulle have været et billede men det mestrer jeg ikke, Snøft )

Har indtil nu sørme skudt 8 ræve i denne sæson, helt vildt, når man tænker på at jeg inden i år kun har haft 2 ræve for under jagt.

Per T Nielsen

"Rigtige mænd steger bacon i bar mave"


TILLYKKE[8D] med de 3 banditter til petoni og TILYKKE til swift med endnu en [Big Grin]
minder mig om en ligende oplevelse jeg havde for ca 15 år siden havde lige købt ny riffel hos den lokale våben pusher i bording i kaliber 243 det var 1 weekend i september havde tidliger set 3 ræve ved skoven så da jeg hentede riflen fredag eftermiddag var det nær liggende at prøve den lørdag morgen jeg tog afsted og satte mig i et nærliggend hegn med rifen placeret i skydestokken snart var der der 3 ræve,den først kom ind på 60 meter og var på vej i vind siden så jeg skød den.repetrede og drejede riflen over på ræv nr 2 som stod 115 meter ude skød igen og repeterede endnu engang og den 3 ræv som var ca 30 meter længere ude begyndte at løbe ind mod den nu døde ræv nr 2 den stopped ca 10 meter før denne og jeg skød den Så 3 ræve uden at rifen var fra kinden.Glemmer det aldrig og heller ikke min fars ansigt da jeg fiskede 3 ræve op af bagagerummet og fortalte ham historien.han var inkarneret rævejæger både fra grav og på anstand med jagtgevær.....det var forøvrigt også på anstand med jagtgevær jeg skød min første ræv ,men det er en anden historie[Wink]
ps. har et par gang skudt 2 ræve og en enkelt gang mere 3 men det var over et par timer på samme post.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Det må vist hedde et hat trick[Smile]


Var det da hovedskud ?[Wink]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
Hvad er så jeres uforbeholden undskyldning for at Dyrke denne regulering ???
Der må jo være en meget god grund til at gå på regulering ?
Svar
hjælpe hare bestanden? Så der ikke bliver taget for mange killinger eller fugle når de sætter dem senere på året? Det er vel derfor der er lavet mulighed for regulering på ræve på dette tidspunkt af året?

Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Hvad er så jeres uforbeholden undskyldning for at Dyrke denne regulering ???
Der må jo være en meget god grund til at gå på regulering ?


Undskyldning ?
Jeg ved sørme ikke hvor mange gange jeg så ræv under bukkejagten 2011, en en med et rålam i kæften, og en med en hare i kæften.
Og når man så en aften har siddet og kigget på en rå der forsvarrer sine to lam, eller prøver på det, og på et tidspunkt kunne høre at nu fik ræven held med sit forehavende, jo så behøver jeg ingen undskyldning for at skyde nogle af bæsterne når chancen byder sig fuldt legalt og lovligt

På mit revir er det ikke en truet art, men det kan være det bliver det inden febuar er ovre [Big Grin]

Per T Nielsen

"Rigtige mænd steger bacon i bar mave"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
Rævene tolder jo af det samme naturlige overskud af fasan, råvildt og harer som vi jægere gerne vil have hjem i fryseren. Derfor er et ønske om at holde bestanden nede ganske logisk. De har jo heller ikke rigtigt nogen naturlige fjender til at regulere bestanden, så hvis jægerne ikke gør det, så gør naturen gennem sygdomme som skab og lignende. Det er nu engang sådan at der skal luses lidt ud i en bestand for at holde den sund og rask.

Mvh Christian der åbenbart har en Western fase i sit liv lige nu :-)
Stort knald = stort smil :-D
Svar
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Hvad er så jeres uforbeholden undskyldning for at Dyrke denne regulering ???
Der må jo være en meget god grund til at gå på regulering ?



Den eneste grund til at det hedder regulering, er at de ikke har forlænget jagttiden for ræve. Det er lige så meget rigtig jagt, at pifte en mikkel i Februar som i Januar. Så der skal da overhovedet ikke undskyldes for det, sikke en omgang vrøvl.[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Hvad er så jeres uforbeholden undskyldning for at Dyrke denne regulering ???
Der må jo være en meget god grund til at gå på regulering ?



Den eneste grund til at det hedder regulering, er at de ikke har forlænget jagttiden for ræve. Det er lige så meget rigtig jagt, at pifte en mikkel i Februar som i Januar. Så der skal da overhovedet ikke undskyldes for det, sikke en omgang vrøvl.[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]


Ja, man skulle næsten tro at det var hensigten at piske en stemning op! [xx(]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Rigtig fornuftigt, at der er jægere, der bruger meget tid på regulering af rævebestanden.Ingen grund til at overfodre ræve med lam og andet vildt.Der skal hænge en konstant trussel over ørerne på de røde.Tillykke til alle de dygtige og udholdende rævejægere.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)