Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
308win:
Mangler I en skytte til gravjagt og det er indenfor en rimelig afstand så sig endelig til!!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
har fundet hund til det Smile
Svar
Så fik min første ræv med riffel! Paradoksalt nok havde jeg glemt kaldet, men den stod med bredsiden til på 60 meter, så der var ingen problemer. Hvis der er en der kan give mig et hint til hvordan jeg uploader billeder, kan jeg godt ligge et herind, men ved sgu ikke lige hvordan jeg gør det.
Og med ferie fra i morgen af og en uge frem, er der forhåbentlig udsigt til en ræv eller to til i denne sæson Big Grin
Svar
Upload via fx photobucket og sæt IMG koden herind.

Få pelsen garvet og husk at der findes rævemedaljer, hvis den er stor nok.

Tillykke! Må det blive den første i en lang række!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Så lykkedes det sgu!
Men nogen medalje er det vidst ikke - den er vidst ikke mere end et år gammel (:

Skød til gengæld en rigtig flot ræv med haglspreder sidste vinter - den er nok tættere på. Kan lige smide et billede ind af den, når jeg har fået den garvet.

[IMG][Image: IMG_1117.jpg][/img]
Svar
Det blev til en ræv fra grav igår
Svar
Jeg var selv ude her til morges. Jeg skød jo en ræv d. 31.12.11 og så 2 mere på samme lokation. Jeg var ude forleden og så 1 ræv som haltede. Den kom desuden på mit Nordik Predator kald, men jeg havde ikke lige heldet med mig.
Med frost i luften og god vind følte jeg at i dag skulle det være. Jeg kom på plads 3 minutter i skydetid. Der hvor rævene er er der ingen skydestige da det er forholdsvis tæt på naboskel. Men jeg står fint og skjult inde i et krat. Støder forresten en rå med et lam på vej derop - de ynder at ligge i det tætte skel.
10 minutter efter jeg er kommet begynder jeg koncerten med Nordik Predator kaldet trods flere kloge hoveder har sagt til mig, at jeg ikke kan snyde den samme ræv hele 3 gange (den så mig også første gang). De kloge hoveder skulle vise sig at få stof til eftertanke. Allerede i det andet kald kommer ræven til syne 200 meter væk. Det er den haltende ræv, og den kigger direkte på mig. Jeg kalder lidt igen og den løber direkte imod mig og om bag en lille forhøjning, der får jeg riflen op og er klar. Med kaldet i munden får jeg den ind på 100 meter hvor den stor stille og kigger på mig. Der sender jeg den en hjemmerullet Norma Oryx 6,5x55, og den falder på stedet.
[Image: rv2112012Custom.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Var af sted i morges, og så ræven 400 meter ude på naboens mark, men kunne sgu ikke få ham lokket til [Big Grin]
Har læst mig frem til, at man ikke må bruge hareklagen for ofte, da rævene i området ikke vil reagere på den i længden, hvis den bruges for ofte, er det noget i kender noget til?
Regner med at tage af sted igen allerede i morgen tidlig, er det for tidligt at bruge kaldet igen der?
Det er lykkedes mig at kalde adskillige krager, skader og andre rovfugle til, og der kom endda en hare ud da jeg kaldte, men har stadig ræven til gode [Big Grin]
Svar
Han kom luskende langs iskanten i morges kl. solopgang!

[Image: 11rv-1.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]
mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Tillykke med ræven(e) og ikke mindst det flotte skud med kameraet[Wink]

Fik du ham trukket ind ?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Fik du ham trukket ind ?


Ja, isen kunne bære mine små 100 kg. [Big Grin]

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
SWIFT: Jeg beundrer dine evner.
Men enten må du have et utroligt stort terræn, eller også må der være utroligt mange ræve i omegnen! Hvor i landet befinder (eller befandt!) alle disse ræve sig?

Mvh Jesper og fortsat knæk og bræk
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Jesper Madsen

SWIFT: Jeg beundrer dine evner.
Men enten må du have et utroligt stort terræn, eller også må der være utroligt mange ræve i omegnen! Hvor i landet befinder (eller befandt!) alle disse ræve sig?

Mvh Jesper og fortsat knæk og bræk


Min rævejagt areal er på ca. 1100 tdl. og ligger 10 km. NØ for Randers.

Der er en rimelig god bestand af ræve i området. Vi skyder imellem 25 og 30 ræve om året på arealet.

Sidste år toppede med 34 stk.

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Ser ud til "rævevejr" i morgen....... [Smile]
Let vind frost og lidt sol. Sku da være et skarn hvis ikk man kom op og ud[Big Grin]
Svar
Har ikke haft held til revanche siden jeg skød forbi på en ræv jeg lokkked[Sad!][Sad!]men i dag lykkeds det så.[Big Grin] jeg sad både efter et lam men ræven var også velkommen jeg havde spottet et par dyr men var ved at undersøge om det var et af de lam jeg gerne ville skyde, da jeg opdagede en ræv ud af øjen krogen han kom fra marken og gik i de lave fyrtræer nu skulle det gå stærk riflen i anslag og linsebeskytter af som endnu sad på pga det lette snevejr jeg fulgte ham med prikken solidt plantet på bladet og da han stopped kort varigt, lod jeg omgående oryx kuglen fra 6,5x55 gå. Ræven sprang ind i fyrren hvor jeg så sneen drysse af og der blev ro. 10min venten hvor alle tanker flyver er alt nu som det skal være selv om alt føltes rigtig er jeg aldrig helt sikker før jeg står ved det forendte vildt,men jo jeg fik min revanche en fin hanræv(9kg) på sne så synes jeg ikke det kan blive meget bedre[Big Grin] min 7 ræv med riffel i denne sæson [8D]så nu går jeg efter nr[8][Wink]
Svar
Jeg havde været meget omhyggelig, og gået i en stor bue – i god vind - udenom en mergelgrav som, ligger på vejen ud til det sted, hvor jeg havde bestemt mig for at sidde her til morgen.

Ca. 10 min. før solopgang så jeg en stor ræv komme fra mergelgraven. Den krydsede marken foran mig ca. 300 meter ude, og havde retning imod Ahorn skoven i den anden ende af marken – den blev straks ”skrevet op” i min sorte bog.[}Smile]

Lidt senere kom der fire stykker råvildt ud fra Ahorn skoven. De begyndte at esse på marken, ca. 600 meter ude. Jeg skulle have skudt et smaldyr, så kort efter startede jeg en pyrsh efter de fire dyr. Jeg fulgte det levende hegn, som dannede skel langs den nordlige side af marken.
Da jeg var omkring halvvejs fremme ved dyrene, spottede jeg endnu en ræv, som havde kurs imod Ahorn skoven. Det var en mindre ræv – sandsynligvis en tæve, tænkte jeg -. Jeg prøvede hareskriget et par gange. Ræven stoppede og lyttede til lyden, men fortsatte kort efter atter over imod skoven. Da den var forsvundet, fortsatte jeg min pyrch.

Jeg kom frem til et punkt hvor det levende hegn endte i et krat med lidt brakjord omkring. Dyrene måtte være på den anden side af krattet, så jeg bevægede mig ekstra forsigtigt frem imod hjørnet. Der omme på den anden side gik de. En kastebuk, en rå med et bukkelam og et smaldyr. De virkede lidt urolige, men vinden var god, så jeg fik mig mavet frem til et frit skud.
Smaldyret stod perfekt da jeg sendte kuglen af sted. Bladkuglen sad som den skulle, og smaldyret forendte efter en 30 meters spurt.

V-Max’en – som jeg bruger til rævejagt - præsterede et fint gennemskud.

Nå, det var vel mest en historie om ”Rådyrs Jagt”, men i morgen vil jeg se om en af rævene viser sig igen – vanedyr som de er.

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by tikka93

Har ikke haft held til revanche siden jeg skød forbi på en ræv jeg lokkked[Sad!][Sad!]men i dag lykkeds det så.[Big Grin] jeg sad både efter et lam men ræven var også velkommen jeg havde spottet et par dyr men var ved at undersøge om det var et af de lam jeg gerne ville skyde, da jeg opdagede en ræv ud af øjen krogen han kom fra marken og gik i de lave fyrtræer nu skulle det gå stærk riflen i anslag og linsebeskytter af som endnu sad på pga det lette snevejr jeg fulgte ham med prikken solidt plantet på bladet og da han stopped kort varigt, lod jeg omgående oryx kuglen fra 6,5x55 gå. Ræven sprang ind i fyrren hvor jeg så sneen drysse af og der blev ro. 10min venten hvor alle tanker flyver er alt nu som det skal være selv om alt føltes rigtig er jeg aldrig helt sikker før jeg står ved det forendte vildt,men jo jeg fik min revanche en fin hanræv(9kg) på sne så synes jeg ikke det kan blive meget bedre[Big Grin] min 7 ræv med riffel i denne sæson [8D]så nu går jeg efter nr[8][Wink]



Well done.

Hvor gemmer du alle de ræve når jeg er der er der ingen. [8)]
Det er seriøst godt håndværk du udføre med din riffel. Den står jo
heller ikke og bliver gennemkold. Tillykke med NR 7 også.....
Mvh Henrik
Svar
Tak og heldet med rævene kommer også til dig du er jo ihærdig nok og til gængæld har du jo bukkeheld/dygtighed så knæk og bræk imorgen med et lam eller smaldyr.[Big Grin]
Svar
tillykke med dyret Swift!

havde selv en god pürsh efter et lam her i formiddag. Jeg kravlede/luntede et par hundrede meter langs en brakmark inden jeg kunne sætte mig på sendefladen og vha. støtteben sende en god kugle -hornady sp 50 grn. gjorde et perfekt arbejde.

jeg har valgt ikke at sætte et billede ind.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

tillykke med dyret Swift!

havde selv en god pürsh efter et lam her i formiddag. Jeg kravlede/luntede et par hundrede meter langs en brakmark inden jeg kunne sætte mig på sendefladen og vha. støtteben sende en god kugle -hornady sp 50 grn. gjorde et perfekt arbejde.

jeg har valgt ikke at sætte et billede ind.


Tak, i lige måde!

Hvordan går det med rævene - der oppe, lidt længere nord på?

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)