Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
I morges kom denne hanræv ned fra skovskråningen og ud på engen ca. ½ time efter solopgang.
[Image: 13rv.jpg]
[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]
Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
[Big Grin]Vi havde sidste jagt i konsortiet i søndags og der mødte Mikkel min lapua mega sendt fra min 308. Det tålte han ikke.[:I]
Lige i det han får kuglen sprænger han op i luften og løber 2 meter og ligger så sten død. Foreste venstre ben var stort set rykket af. Lidt voldsomt. Indgangshullet sidder lidt lavt.[V]

Indgangshul er den mørke plet på bladet

[Image: IMAG0277.jpg]

Iøvrigt vil jeg prøve at koge kraniet af. Spændende projekt.

Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Mvh Hilbilly

Roser er røde
Violer er blå
Dine øjne er-----Åh fuck da også.
Jeg tager på jagt.
Sover du når jeg kommer hjem ??
Svar
hvoe mange bruger kanl til ræv og hvor når begynder i og bruge den lige til skyde tid eller hvad ?
Svar
@ 308win:
Kom igen engang, jeg er ikke helt sikker på hvad det er du mener.
Citat:quote:

hvoe mange bruger kanl til ræv og hvor når begynder i og bruge den lige til skyde tid eller hvad ?


Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
Var ude en time her til middag, nåede kun at lokke 10 min. Stor fed og velnæret hanræv faldt for mega kuglen fra 6,5eren.
Så yderlig en næsten helt sort hanræv, men lige på den anden side af skellet øv da.
Hvor tung skal sådan en fætter være for at være interessant

Er der ikke en der kan sende en:
Instruktion i hvordan jeg kan lære at sætte billeder ind. Har prøver men der er åbenbart for meget mongol i mig til at jeg kan finde ud af det.
Den skal være meget meget let forståelig
NB.
Er der en der kender en strejfer her på Djursland ? ham jeg plejer at bruge er gået til de evige jagtmarker, der skulle der forøvrigt være jagttid hele året, har jeg hørt [Big Grin]

Per T Nielsen

One shot - one kill
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
Godt gået Petoni!

Altså jeg kan til nød strejfe din ræv, men har fået hjælp til 1 ræv samt strejfet 1 ræv helt selv.
Hvis du skal have den garvet så kan jeg fortælle at jeg lige har sendt mine afsted til R. Kronquist.

Ud på pinden igen og få den anden ræv [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
hvad kald bruger i til ræv og hvornår starter i med og bruge det ?
Svar
Nordick Predator.
10-20 minuter efter jeg er kommet, hvis jeg ikke har mødt ræve på vejen til min plads. Altså 5-10 min efter solopgang.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
Jeg bruger Foxcaller, og ligesom Boldsen lidt efter jeg er ankommet, der skal lige falde ro på.
Jeg har lige skullet omstille mig til at sidde med vinden i ryggen, modsat når jeg sidder efter råvildt.
Det er et tip der bliver givet i en film jeg har købt i Sverige, fordi at ræven jo søger op i mod vinden for at få fært at der man prøver på at efterligne.
Det er sørme først efter jeg har omstillet mig jeg har fået held med rævene, der skal jo så skydes når ræven viser sig og ikke ventes til den er gået ind i færten.
Er det også sådan i gør [:o)]

Per T Nielsen

One shot - one kill
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
ok kun jo være jeg skulle prøv og købe sådan en kald har ikke prøvet det før men har da skudt en del ræve uden men det lyder jo fedt og kun kalde dem til sig Wink
Svar
For 6 dage siden så jeg en ræv ved mosen da jeg gik tur med min 11 mdr gamle ruhår ,det var om eftermiddagen,så den igen torsdag hvor den gjorde råvildet urolig. Så i går fredag belutte jeg at prøve om ikke mikkel line ville vise sig,jeg gik i mosen i den larmende sne[xx(] fra stigen kunne jeg se et råvildt spring på 9 dyr de kom nærmere og nærmere og til sidst var de inde på 70 meters afstand men det er jo ræveregulering jeg er på,så selv om jeg nyder synet af dyrene holder jeg et vågent øje på den anden side af mosen. kl er nu en halv time fra lukketid og jeg vil igang med lokkekaldet men når der aldrig for tæve ræven kommer 140 meter ude nøjagtig som dagen før jeg følger hende med varipointen og fløjter sagt ,reaktion kommer øjeblikkelig hun stivner og kikker i min retning og sekundet efter træffes hun lidt tilbage på bladet af oryx kuglen frs 6,5x55 hun spurter 30 meter før hun forender kuglen er måke lige hård nok (skal prøv ny ræve ammu i næste weekend)men fortsætter med oryx indtil da[Wink].
Måske et lille svar til det lidt tvivlend spørgsmål lidt tidligere i tråden angående rævejagt/regulering jeg er ikke sikker på man vil
kunne nyde synet af et sådan spring råvildt hvis ikke man regulerede og så er det super udfordrende jagt/regulering.Ræven er sammen med kragen noget af det mest spændende og udfordrende at
jage og i begge tilfælde gavner det den øvrige fauna big time.[Big Grin]
Ps. fik min tilladelse til krage regulering i aftes sendte ansøgning
omkring middag i går det er super service [Big Grin][|)] stor ros for den hurtige behandling og svar fra Naturstyrelsen.
Svar
Jeg fik denne hanræv forleden eftermiddag. Den krydsede en eng på 170 m afstand - det var dumt gjort [}Smile]

Det var ræv nr. 13 i denne sæson. Uheldigt nummer - i hvert fald for ræven [:I]

[Image: 03022012290.jpg]

Jeg har været ude en del gange siden og har da også set ræv flere gange, men der har lige manglet det sidste held.

Mvh
TFR
Svar
Tillykke - man bliver helt inspireret til at finde et nyt terræn til de røde...[Smile][Smile]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
Var på plads ude i "bakkerne" lige før solopgang, og brugte både Nordic Predator og C3 kaldet. Efter en ½ time så jeg Mikkel ude på naboens eng (300 m væk), men uanset hvor meget jeg blæste i det ene eller andet kald, reagerede den overhovedet ikke! Så nu begynder jeg alvorligt at overveje at tage andre midler i brug: Fælden!!!
Bortset fra det så jeg et spring råvildt på 5 stk - og bukken havde fået opsatsen op, hvilket mindede mig om, at der kun er godt 3 måneder til 16. maj!
Så det er jo faktisk en herlig morgen!
Jesper
Svar
ligen en tæve ræve god start på morgnen

[Image: tverv.jpg]
Svar
Så en mikkel den anden aften, men den løb desværre rundt hvor der ikke var kuglefang, så måtte lade den løbe. Desuden meget mørk i pelsen, næsten helt sort. Den løb dog ikke langt fra en af mine hochsitze, så får den forhåbentlig inden det slutter.
Er der nogle af jer der har erfaringer med sådan en "snydehare" til at få lokket dem ind med? Lidt ala den der i denne video ved 1:45.
http://www.youtube.com/watch?v=_Vt7O9Broe4
Svar
Sikke et "VTF-Predator-Team" der er ved at blive opbygget.
Stakkels mårhunde hvis de forsøger at få foden indenfor!!! [Big Grin]

Fin mikkel var ellers lige på cam'et i Estland

[Image: qCSvjGGZ]


** Jeg mangler Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 243 win, 270win og 358 NM **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
Vi var nogle stykker der var ude at regulere lidt ræv i lørdags. Vi fik 3 styk det lykkes mig at skyde min 2. ræv med haglkasteren her i 2012. Den var angrebet af skab i hovedet og på halsen. Det var en rigtig "grim" hanræv. Vi så yderlig 3 ræve, men de var ikke skadevoldene den dag[Big Grin] så de blev skånet[Big Grin][Big Grin]
Er der andre der er stødt på ræve med skab her i midtjylland?. (de 2 andre var fine)
Mvh Henrik
Svar
jeg ved en kammerat har skudt en med skab i den uge vi lige er gået ud af ved nørager på djuersland
Svar
Citat:quote:

Originally posted by tikka

Vi var nogle stykker der var ude at regulere lidt ræv i lørdags. Vi fik 3 styk det lykkes mig at skyde min 2. ræv med haglkasteren her i 2012. Den var angrebet af skab i hovedet og på halsen. Det var en rigtig "grim" hanræv. Vi så yderlig 3 ræve, men de var ikke skadevoldene den dag[Big Grin] så de blev skånet[Big Grin][Big Grin]
Er der andre der er stødt på ræve med skab her i midtjylland?. (de 2 andre var fine)
Mvh Henrik


Tilykke med ræven[Big Grin]
Jeg har hørt der er skudt ræv med skab mellem Frederiks og Karup i denne sæson (midtjylland)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)