Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Så blev den bestilt!
#21
@ bigdane.... hvad er der "nice" i at man må gå rundt med en pistol/revolver på gader og stræder ?? og oven i købet synligt.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#22
@ Lani. Friheden. At der pålægges den enkelte et ansvar. Ved godt våben lovningen her og i Staterne er svær at sammenligne. Det går da i hvertfald i den forkerte retning her. Mener det er ødelæggende for befolkningens evne til at vise, den godt selv kan tænke.

Våben er ikke farlige medmindre de er i de forkerte hænder.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#23
Men friheden til hvad ??? hvad skal du bruge den til på gaden da ?

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#24
Den frihed det giver retsskafne mennesker muligheden for selv at vælge. Som jeg skriver, har jeg ikke noget at bruge en pistol til, men jeg kan godt lide ideen med det er muligt. Muligheder frem for begrænsninger..... Og begrænsninger har vi efterhånden nok af. Ved godt USA og Dk er langt fra hinanden. Især også på det punkt at være bevæbnet. Det er ikke kotume her. Og bliver det aldrig.

Her i Dk har vi det med at gøre alting farligt. Det er med til at gøre os svage. Om det er fordi, vores lov gør det så svært at komme de reelle problemer til livs, at vi så vælger at kæmme alle over en kam. Ærgelig udvikling.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#25
Jeg er fuldstændig enig i at vi i DK har for mange love og regler, der begrænser friheden. Men jeg ser ikke lige sammenhængen i det du skriver. Hvad mener du med at vi er svage ?? Svage over for hvad ? og hvad er de reeller problemer du skriver om ?

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#26
Tillykke med bøssen. Glæder mig til at høre hvordan den skyder og hvad du finder på af kikkert[8D][8D]

Mht tilladelser er Hobro superservicemindede - på få dage er det ordnet.

Og så til trådens sidespor [Smile]
Jeg synes absolut ikke, at små håndvåben skal være tilladte i det off. rum, som det fx ses i Texas. Det virker påfaldene/bizart, at folk står med synlig pistol/revolver i bæltet, når de checker ind på motellet. Det kan godt være du lige har kørt din truck igennem et øde oområde men pak da den gun væk når du går i byen fx!!

Eller de skilte, der er ved indgangen til fx Houston Museum of Natural History "from this point its illegal to carry a concealed weapon" (eller noget i den stil). Surrealistisk ! som om det ikke var åndsvagt nok, hvis de bar den lige før ude på gaden.

Jeg blev vækket en nat i Houston da et "skodpar" valgte at afgive skud på deres motelværelse lige over mit. Jeg har sgu da sjældent være tættere på at skide et føl. Bagefter valgte fyren så at gennemtæve damen og køre fra stedet med hvinene dæk.

Små våben i skydeklubber, til registrerede samlere og til erhverv er min mening[^]

I min optik handler det om, at håndvåben ikke har et job, at gøre på gaden, så hvorfor skulle det være tilladt.

Vi kan sagtens liberalisere på flere fronter for min skyld, men mht håndvåben, så er det for alvorligt.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#27
Med svage mener jeg, vi bliver en flok homogene stakler, der ikke kan tage stilling til noget selv. Blot mit syn. Synes flere ting, der bliver lovgivet mod, er ting som den brede del af befolkningen godt kan administrere selv. For os jægers vedkommende knivloven.
Koblingen til USA med firearms er for mig, at de stadig kan have lov til at bære våben i 2011. Det synes jeg da er interessant.
Knivloven er med til at underbygge den enkeltes frihed, ansvar og fornuft.

Jeg skriver også, jeg ikke selv har nogen grund til at have en pistol i bæltet. Var det muligt, ville jeg søge tilladelse dertil.

De reelle problemer er, de mennesker der ikke kan finde ud af at besidde våben. Eksempelvis knive. Det kom der en knivlov ud af. Den rammer os alle. Det er da flot. Det burde jo ikke være os almindelige dødelige, der skal straffes for nogle individers aparte opførsel. Det burde være dem, der ikke kan finde ud af det, der skal straffes hårdere. I min optik kunne man evt inddele byerne i zoner, hvor det ikke er tilladt at bære kniv. I centrum fra kl 17.00-07.00. Så er det jo op til folk selv, om de vil overholde det. De har i hvert fald muligheden for at vise de vil. Ved at indføre en lov, der gør, vi alle er "farlige kriminelle" fordi der sidder en leatherman i bæltet, er da noget pjat.

Og nu bevæger jeg mig ind på et længe gennemtærsket emne. Ved det godt.

Det jeg vil sige er, jeg bifalder den enkeltes ret til selv at vælge. Til at vise, jeg kan godt finde ud af det her......

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#28
Citat:quote:

Det jeg vil sige er, jeg bifalder den enkeltes ret til selv at vælge. Til at vise, jeg kan godt finde ud af det her......



Det er jeg i princippet enig i, historien har bare vist at når der er for mange der ikke kan finde ud af det, så hjælper det ikke bare at sætte straffen op. De fleste voldsforbrydelser bliver begået i affekt, hvor gerningsmanden ikke tænker på hvad straffen er i gerningsøjeblikket. Jeg synes heller ikke at den famøse knivlov er særlig godt skruet sammen og i flæng kan nævnes andre love der i måske endnu større grad bærer præg af lovsjusk, feks. hundeloven og lov om mark og vejfred.
Jeg mener problemet ligger ved vores politikere som er alt for forhippede på at tækkes pressen og gadens parlament.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#29
Ja det har du sikkert ret i. Og det er en skam, det går den vej. Jeg kan godt leve med det, men hvad bliver det næste. En træls retning at gå i.....

Jeg er selv meget autoritetstro, men alligevel skal der være måde med galskaben. Jeg tager ikke min kniv af bæltet, når jeg kører fra jagt, og henter rundstykker. Eller kører på jagt, og er omkring tanken for at hente lidt tobak til piben.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#30
Så er den blevet hentet[Smile]
Svar
#31
Nu staar folk altsaa heller ikke med den i bæltet som Pancho Villas. Den skal være concealed i en skede. Dvs, den maa ikke umiddelbart være synlig som John Wayne. Det er kun i meget faa stater det er tilladt, med mindre man er paa jagt og den slags ting.
For de fleste er formaalet selvforsvar, og det faar jo enhver potentiel bandit til at tænke to gange inden han gaar igang. "Is he packing or is'nt he?"
H
Hogmeister
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

For de fleste er formaalet selvforsvar, og det faar jo enhver potentiel bandit til at tænke to gange inden han gaar igang. "Is he packing or is'nt he?"
H



Og så er det jo at vores narkoman bad guy, som kun tænker på et fix, skyder ham han/hun er ved at røve, "Just to be on the safe side" Narkomaner er altså ikke kendt for noget nævneværdig tankegang, udover fokuseringen på næste fix.

Christian
Svar
#33
Så gør samfundet en tjeneste. Træk først. Det kan sådan set sagtens ske alligevel. Som du skriver, ingen nævneværdig tankegang [Wink]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#34
Sjovt, som en tråd kan udvikle sig i spændende retninger ;-)

Tillykke med riflen deerdk, så er det bare med at komme ud og skyde med "kanonen". Jeg har også selv endelig fået min tilladelse fra sløve Horsens, så nu skal min nye SAKO 9.3x62 prøves af og ladning bygges op.

Held og lykke med .358 Norma magnummen !
Svar
#35
Tilykke med skyderen,den bliver du forhåbentlig glad for.
Kan man stadig købe fabriksladet ammunition ,til den kal.?
Har du så også købt en ekstra pibe, i mindre kaliber, eller skyder du det hele med 358eren.?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#36
ja, man kan stadigvæk købe patroner fra norma. De lader den med TXP og Oryx. Har købt 40 patroner med Oryx.
Overvejer at købe en pipe i kal. 300 win mag til den[Smile] Men, den skal bruges her til efteråret til blandet jagt...
Svar
#37
Æv[xx(] Piben på min 358er er ikke fritlagt ordenligt... Så nu skal den en tur til bøssemageren! Træls[xx(]
Svar
#38
Er lige kommet hjem fra bøssemageren. Den skyder virkelige godt[Smile] Men, bagkappen er lige hård nok. Rekylen er ikke slem, men bestemt mærkbar[:I]
Svar
#39
Har han været halvandet år om at fritlægge piben???[Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#40
Hehe.. nej da[Big Grin] Den har bare stået i skabet og samlet støv! Vil gerne tage et ladekursus, så jeg kan lade mine egne patroner til den..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)