Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spidsskud til råvildt
#41
@ hogmeister / BigDane

jeg bukker mig dybt i støvet for I mine 2 store forbilleder.

jeg er desværre en så dårlig skytte uden jeres tårnhøje selvtillid, at jeg føler mig nødsaget til at teste mig selv og mit grej jævnligt.

selvfølgelig magter I at sætte gode jagtkugler selvom BigDane på trods af ikke at have skudt så meget / ikke har den store viden: Har ikke den store viden indenfor egenspredning og deslige. Klarer mig dog alligevel. Jeg skyder, når jeg føler det er ok. Og det er hidtil gået fint. Nu har jeg heller ikke skudt så meget.

når vi ser dem der trods alt viser sig på skydebanerne have problemer på papskiverne, er det da glædeligt at BigDane er et så stort naturtalent, at han ikke ser nogle problemer er i et 250 meters skud på et levende dyr hvor forholdene måske er lidt mere udfordrene end på pappet.

så jeg må sutte videre på min fishermann i stille undren over mine manglende evner/selvtillid. men trods alt glæde mig over at kunne prale med at "kende" et par ægte naturtalenter

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#42
I bukker og nejer [Wink]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#43
Hmm ...

Nu synes jeg der er et par stykker her, der skriver om lange skud, og som mener de ved hvad det kræver ...

Og så synes jeg det er pudsigt, at til flere af de større skydninger hvor jeg har deltaget, der har bl.a. GT og Strom ofte været med, helt fremme i feltet [^]

Der er måske noget om, at; jo mere man har trænet, des heldigere bliver man [B)]

Eller tager jeg fejl [:I]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#44
1 MOA egenspredning[:0][:0][:0][:0]

Hvem skyder med så ringe rifler[Big Grin][Big Grin]

Spøg til side....

@ Asbjoernhj

ja, det sidst leverede halsskud på de 170m sad som tiltænkt.
Situationen som iøvrigt er dig ukendt har du så stadig til gode at høre inden du kan "vide"[Wink] Så som mit grej og igen den specifikke situation.

Hvordan JEG skyder i en given situation kommer hverken du eller andre til at bestemme, på noget tidspunkt, så længe jeg er inden for jagtloven.
Hvad DJ stiller op af såkaldte regler er mig personligt i den specifikke situation ligegyldige jeg er stor nok til at kunne tage ansvar for mine handlinger.
Disse såkaldte regler anser jeg dog som særdeles nyttige for den nye og/eller uerfarne jæger.
De situationer under hvilke jeg jager adskiller sig nok noget fra flertallet, derfor er jeg heller ikke forpligtet overfor flertallet idet jeg holder mig inden for jagtloven i jagtsituationer.

Jeg har nogle klare "GO´s" og "NO-GO´s" som jeg hurtigt afvejer i enhver jagtsituation. Under regulering er der andre parametre at tage hensyn til, f.eks. værdi af kød[Wink] og her kommer hoved/hals skud til sin ret når alle "GO" parametre er opfyldt, ellers er det stadig NO-GO

Den dag jeg laver et dårligt skud på 25m eller på 500m, afstanden revnende ligegyldigt, er jeg stadig mand nok til at tage hånd om det!!

Endeligt kan jeg så fortælle dig at jeg ALDRIG har og ALDRIG kommer til at anbefale andre at skyde hoved/hals skud.
Det skal folk selv være i stand til at vurdere samt at tage ansvar for HVIS de selv tager beslutningen. Det er nemlig ikke ulovligt!

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#45
Endnu en gang en ret underholdende tråd... [Smile] Synes sgu det er morsomt, hvordan folk galper op med etik og moral gang på gang. Og hvordan der kloges i, hvordan andre gør, hvordan de burde gøre, og hvad der er etisk korrekt. Pas nu på I ikke for kaffen galt i halsen, hvis I hører et f-yord i tv, eller på anden måde bliver stødt.

Det der trigger mig lidt er, der ikke bliver "lyttet" til, hvad der skrives. Man læser, der står lange skud og headshot, og straks står dydens vogtere klar, og kommer med en masse formaninger om, hvor slemme vi er, os der kan finde på den slags. For satan drenge come on... Hvis I reelt set er lige så hellige, som I lyder, siger jeg tak for kaffe.....

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#46
@ Big Dane
det der trigger mig, er at du galper løs om om ting du ikke ved nok om: du skriver, at du ikke skyder ret meget og at du ikke ved ret meget om egenspredning og deslige (ballistik ?).

uden viden og praktisk træning er risikoen for at lave lort for stor: så er der ikke tale om velovervejede svære skud, men cowboyskydning.

at du så i min opfattelse ikke udviser nok jagtmoral/etik, er du jo heldigvis totalt ligeglad med. (om det så er for at provokere eller du er afstumpet, kan jeg jo ikke vide)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#47
Hvorfor gøre tingene sværere end de er. Vi kan alle lære. Jeg især på dette område. Det indrømmer jeg blankt. Anyway behøver man ikke være ballisticnørd for at affyre skud over 100 meter. Gør man??

Kender flere jægere, der ikke en gang selv skyder deres rifler ind, som skyder som en drøm. Det har jeg intet problem med. Ligeledes har jeg intet problem med dem, der render til feltskydningi tide og utide. Jeg har bare hverken tid eller lyst til det. At nogen så mener, man ikke kan skyde med riffel på forsvarlig vis, er da synd for dem.

Det er da flot, den der skyder hul i hul. Det behøves jeg ikke.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#48
Citat:quote:

Kender flere jægere, der ikke en gang selv skyder deres rifler ind, som skyder som en drøm.


Stort set lige så realistisk som honning i en løvfrø[B)]

Det har du fuldstændig ret i BigDane, af træning bliver man sten sikkert dårligere skydende, det ved alle da..... NOT[Big Grin]

Holdningen "jeg beøver ikke træne/vedligeholde" det er bare ikke godt nok!!
Møder ofte folk med den holdning og det er til at brække sig over.
Så får man også lige flosklen "ja men det er altså nemmere når det er på levende vildt", mage til gang ævl at høre på[xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#49
@BigDane

Jeg synes Du skulle finde plads til en Jagtfeltskydning så du kan vise os dine evner, inden du udstiller dig selv yderlige.

Husk JagtFeltskydning er konkurrance, hvor der også udløses lidt adrenalin - en situation lignende bukkefeber, så uagtet hvad du har tænkt at lukke ud som svar; så er der en relevant sammenhæng !
mvh
Svar
#50
Det var nu ikke pointen.

Jeg på ingen måde negligerer at det er dumt at træne....

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Kender flere jægere, der ikke en gang selv skyder deres rifler ind, som skyder som en drøm.



Ville du selv tage en riffel med på jagt i fx løveland som du ikke selv havde kontrol skudt??

PS jeg lider hverken af forkvabbelse eller etisk moralske opstød men jeg må sige at jeg ligger 100% på linie med STROM og GT.....

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#52
@TSX. Nej tak.

@RINCON. Nej, jeg skyder også selv mine rifler ind. Skal jeg derned, bliver det med egne våben.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#53
Jeg er meget lidt enig med Big Dane i denne sag.

Men ved at have læst tråden har jeg opdaget at argumenter ikke rigtigt
virker overfor hans teflonbelagte selvsikkerhed.

Så stop lige og overvej hvor vidt det nogensinde er lykkedes, at hælde mere end én deciliter i et decilitermål.[?]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Jeg er meget lidt enig med Big Dane i denne sag.

Men ved at have læst tråden har jeg opdaget at argumenter ikke rigtigt
virker overfor hans teflonbelagte selvsikkerhed.

Så stop lige og overvej hvor vidt det nogensinde er lykkedes, at hælde mere end én deciliter i et decilitermål.[?]
VH Søren

Big Green for ever

[Big Grin][Big Grin]

//Bo


//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#55
Det bliver helt sikkert en god uge. Thumps up til 308 komp.
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Så stop lige og overvej hvor vidt det nogensinde er lykkedes, at hælde mere end én deciliter i et decilitermål.[?]

VH Søren

Big Green for ever



@Søren

Hvad med overfladespændingen [?][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#57
Indeholder vædsken en smule sæbe?? hvis ikke kan man godt hælde mere i[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#58
Jeg har en 1L. litermål, der er opdelt i deciliter (10[:I]), gælder det?

I øvrigt enig med koncensus af en del af de sidste indlæg:
BigDane taber en del i denne tråd.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

@RINCON. Nej, jeg skyder også selv mine rifler ind. Skal jeg derned, bliver det med egne våben.



Hvorfor er du så villig til at "tage chancen" når det "bare" er vildtet det går ud over [B)][B)]

the audacity of youth will only bring you so far


[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0
@Søren

Hvad med overfladespændingen [?][Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Ja ja da, men tror du helt seriøst Big Dane har hørt efter når nogen fortalte om den, eller bare har ignoreret erfaringer der ikke er hans egne ?

Seriøst ved de fleste her på forum godt at jeg ikke fornægter skud udenfor de af moralens vogtere fastsatte grænser, men sgu da ikke uden træning og opbygning af erfaring.

En af mine bevæggrunde for at besøge 600 meter banen er da, på sigt, at kunne skyde sikkert over 300 meter.

Men det tager tid og megen skydning før niveauet er til andet end pap efter 200 meter.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)