Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bergara Apex Single shot
#21
[Image: DSC05086.jpg]
[Image: DSC05087.jpg]

Så er den lille nye og kommende bukkeriffel ankommet til sit nye hjem.Den har nu befundet sig i mine varme hænder i flere timer og jeg må sige, at "far ikke er skuffet" [Big Grin] Den virker på alle måder robust og pålidelig. Den signalerer, på samme tid, både håndterbarhed og tyngde.Vægten lander, med kikkerten, på 3,8kg. Åbne/ lukke mekanismen er meget stabil og sigtelinien fra skæfteryggen er perfekt til en medium montage.Dette lille kunststofskæfte er, i modsætning til en milliard andre skæfter, lavet til at imødegå, at der bliver monteret kikkertsigte og ikke korn/ kærv.Ergonomien i skæfterne virker gennemtænkt og optimeret. Skyder den snævert, med den rigtige ammo, har jeg erhvervet mig en lille drømmeskyder.
Walnut
Svar
#22
[:p]Den er godt nok PIVLÆKKER!!!! [:p]

Kan du ikke smide et par billeder hvor du har bukket hende på midtenen, så vi kan se hvordan det ser ud.

Tillykke med den.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#23
[Image: DSC05089.jpg]
[Image: DSC05090.jpg]

Walnut
Svar
#24
[Image: DSC05091.jpg]

Firmaet Bergara er primært et foretagende, der fabrikerer piber, der kan sættes på allerede eksisterende rifler. De har så også ønsket at have en enkelt (meget varieret) riffel på programmet. Der ud over kan der købes lidt udstyr. En riffelrem i tactical look er på programmet.Den faldt ikke helt i smag, men det gjorde den, jeg faldt over hos den lokale i dag derimod [:p]Man skulle tro, at Firmaet Alexander havde skelet til den lille Apex, da de designede denne riffelrem. Den er kort og sort og passer fint i looket.
Riflen blev i dag skudt ind i den lokale bænk. Under småvanskelige forhold lykkedes det at lave X10ére i 3skudsgrupper.Prøvede forskellige kuglevægte. Samler pænt med RWS Kegelspitz 8,2g 127gr. Jeg har ikke været nede at prøve 6 grams kuglen.
Walnut
Svar
#25
Jeg må sige at du overrasker Walnut, jeg sidder løbende og følger lidt med i din projekter på sidelinjen, den fine lille knæk riffel har nu været på i tre dage og du har ikke engang kigget efter skæfte træ til den i nu..[Wink][Wink][Wink][Wink]
men fin det er den sq.

Mvh Høker

Rigtige mænd ryster ikke pikken, når de har tisset - De tjatter lige til den med foden.

http://www.ballade.dk/
Svar
#26
Hvad bruger du "glory hullet" til?? [8D]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#27
Citat:quote:

Hvad bruger du "glory hullet" til??

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#28
STATEMENT:
DENNE LILLE FINE, SORTKLÆDTE, FURIE BLIVER ALDRIG SKÆFTET I TRÆ AF UNDERTEGNEDE! GUMMI OG GLORYHUL......MUMS [:p]
Walnut
Svar
#29
Hvis du vender remmen, så kan du bruge det til tommeltotten [Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Hvis du vender remmen, så kan du bruge det til tommeltotten [Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...



Jow, jow! Jeg er endnu ikke så affældig, at jeg har brug for andre til at skyde dyrene for mig og til at bære mine arme [Big Grin] At hullet sidder nedad er skam afprøvet. Det sidder helt ideelt og giver en god hvilestilling til armen, når man parkerer tomlen i hullet [:I]Jeg tror nu, at hullet mest bliver til pynt.
Anyways er der tale om en virkelig lækker lille rem.
Walnut
Svar
#31
Hmmmm.

Det lille hul i remmen er (afhængigt hvor i remmen hullet er placeret, og hvorledes remmen monteres), så vidt jeg engang er blevet oplyst, til at sætte ned over en "knap" i skulderstroppen på "uniformsjakken", således at riflen ikke falder af/ned (gælder de smalskuldrede) ved færdsel over mark og gennem terræn.

Andre bud?

Mange hilsner - Per
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by rydstrøm

Hmmmm.

Det lille hul i remmen er (afhængigt hvor i remmen hullet er placeret, og hvorledes remmen monteres), så vidt jeg engang er blevet oplyst, til at sætte ned over en "knap" i skulderstroppen på "uniformsjakken", således at riflen ikke falder af/ned (gælder de smalskuldrede) ved færdsel over mark og gennem terræn.

Andre bud?

Mange hilsner - Per



[Image: 8223d.jpg]

Hullet omtales en del steder i kataloger/ reklamer som et "fingerhul".Jeg opfattede det udelukkende som en dekoration, da jeg udtog denne rem blandt mange.
Walnut
Svar
#33
Jeg vil, for en god ordens skyld, gøre opmærksom på Claus Petersen´s bemærkninger til kalibervalg andetsteds. CP anbefalede, på det kraftigste, at jeg valgte en randpatron-kaliber! Jeg forstod ikke helt, på det tidspuntk, betydningen af randen. Forleden havde jeg den lille sorte Apex med i skydetunnelen. Jeg havde også, ved en fejl,taget 6,5X57 med. Jeg satte, uden at have lagt mærke til den manglende rand,sådan en farisæer i knækriflen.Det var først, da jeg efter skuddet ville sætte en ny i, at jeg opdagede den manglende rand!IKKE TIL AT FÅ DET TOMME HYLSTER UD [B)]!!! Jeg måtte forlade banen for at finde en lille skruetrækker, der kunne lirkes ind bag patronudtrækkeren.

Bergara Apex fåes i flg. R udgaver:

6,5X57R
7X57R
8X57R
9,3X74R


Walnut
Svar
#34
SÅ KA DU LÆRE DET[Big Grin] Havde det ikke været en R model, havde den haft en lille fjederpåvirket pal som skal gribe i rillen på en "normal" patron. Den har det med at enten knække eller gribe utilstrækkelig fat i patronen.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#35
Har lige taget Bergara i Spanien lidt i ørerne for anden gang. Jeg er vældig vældig forelsket i den lille sorte [Smile] men har af flere omgange bedt om adgang til en manual/ brugsanvisning på den lille skyder/ vekselsystemet.Der ligger ikke en gemt på hjemmesiden, og de råder ikke over noget på tryk.

Jeg har især peget på :
Udtagning og isætning af den tværgående bolt under løbet.
Indstilling af aftrækker tryk.
Gevindet i front til rekyldæmper/ lyddæmper.

Man kunne også forestille sig, at der blev guidet m.h.t. afmontering af bagskæfte.Dette foregår angiveligt gennem pistolgrebet?

Jeg venter spændt på, om det resulterer i noget på tryk eller noget på hjemmesiden. Der var en vis forståelse for ønsket.
Walnut
Svar
#36
Jo mere jeg følger med i denne tråd- jo mere forstår jeg din forelskelse (det var faktisk svært at stave til - gad vide om det er rigtigt:-))
Du har PM (dog ikke om stavning, hr. lærer :-))

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Jo mere jeg følger med i denne tråd- jo mere forstår jeg din forelskelse (det var faktisk svært at stave til - gad vide om det er rigtigt:-))
Du har PM (dog ikke om stavning, hr. lærer :-))

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Jow,jow [Smile] Jeg har skam haft den lille med i en stige i smuk natur. Ovenikøbet med god mulighed for at true både dåvildt og råvildt på livet! Desværre/ heldigvis blev det smuk morgen uden skudchance. Det var en udpræget fornøjelse at færdes med Bergaraen. At den er udstyret med en lille, opdateret, hane har ikke nogen større negativ betydning. Det er et lille raffinement [Smile] Nem og sikker at betjene med den lille forlænger, der kan sættes på begge sider af hanen. Nem at spænde omend med lidt lyd på. Jeg valgte at sidde med spændt hane, da riflen stod mod bøjlen og pegede med næsen mod himlen.Føles også sikkert at lægge hanen igen og aflade.Jeg tvivler på, at den bevarer sin uskyld til en af de Royale Engelske Bukke [Big Grin]
Walnut
Svar
#38
Hej Valnød,
undskyld min naive mangel på viden, men jeg har undret mig. Hvad er den "dims" der sidder på aftrækkerbøjlen egentligt til?

mvh
Lars
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by 2fat4flying

Hej Valnød,
undskyld min naive mangel på viden, men jeg har undret mig. Hvad er den "dims" der sidder på aftrækkerbøjlen egentligt til?

mvh
Lars



[Image: DSC05129.jpg]

Jeg tog et billede, der viser den lille bøjles funktion. Når jeg betjener min riffel, er det langemand og aftrækkerpegefingeren, der tager den lille bøjle og trækker den bagover. Derved åbnes våbnet.
Walnut
Svar
#40
Hva sevens Wallefar... Dine negle er 100% rene, og dit arbejdsbord ligeså?! Laver du ikke noget spændende for tiden?

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)