Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bergara Apex Single shot
#41
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Hva sevens Wallefar... Dine negle er 100% rene, og dit arbejdsbord ligeså?! Laver du ikke noget spændende for tiden?

"Nu helt uden irriterende gifbillede"



[Big Grin] Ha! Den havde jeg ikke lige set komme!Jeg er i gang med "noget". Der er flere ting på vej ind. Der er ting i venteposition. Noget af det mere spændende, på vej ind, er et Blaserskæfte i høj grade, der skal afklædes en lak og i stedet olieres [Big Grin] Neglene [8)] Hmmmm..... Jeg har gået hjemme i 9 uger uden at lave ret meget andet end samle kræfter og træne fysisk.
Walnut
Svar
#42
Årh, selvfølgelig... Tak

Lars
Svar
#43
[Image: DSC05173.jpg]
[Image: DSC05175.jpg]

Til min store glæde har jeg lige konstateret, at min lille Bergara,alligevel, godt kan tage fornuftigt imod Harris Bipods [Smile] Jeg havde regnet med, at den indadvendte bue i montageområdet ville forstyrre en montering.Det gør den ikke. Tværtimod "bider" gummiskæftet rigtigt effektivt ned i beslaget.
Det er Harris til siddende stilling.Ikke fuldt udslået på billedet [Big Grin]
Walnut
Svar
#44
Skal den ikke snart indvies???[Big Grin]

J.
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Skal den ikke snart indvies???[Big Grin]

J.



[Big Grin] Hvis vejret arter sig, er den inviteret på kuglejagt d.18.12 [:p]
Walnut
Svar
#46
Det ligner snart en hel partisan skyder. Skal der ikke sidemonteres en lygte også?

Du må i øvrigt hilse min ven Hans næste gang du er forbi din anden arbejdsplads [Smile]

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Det ligner snart en hel partisan skyder. Skal der ikke sidemonteres en lygte også?

Du må i øvrigt hilse min ven Hans næste gang du er forbi din anden arbejdsplads [Smile]

"Nu helt uden irriterende gifbillede"



Nå!Nå! Kammertonen![Big Grin] Det er en bukkeriffel.b-u-k-k-e-r-i-f-f-e-l. Jeg skyder ikke bukke eller for den sags skyld andre gevækster ved lys!Bipodsene er ej permanente "partisanmonterede".De sættes på, når det skønnes formålstjenligt.Konservative valnødde freak![Big Grin]
Walnut
Svar
#48
Jeg er ikke spor træfreak, men syntes da absolut at adle træsorter er smukke som skæfter, ingen tvivl derom. Jeg syntes faktisk at din Bergara er en rigtig lækker og fiks lille sag, jeg driller dig jo kun. Du hedder jo ikke "Plastnut" men "Walnut" ikke :o)

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#49
Hvordan er aftrækket på sådan en riffel?

J.
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hvordan er aftrækket på sådan en riffel?

J.



I beskrivelsen af våbnet nævnes det, at aftrækket kan stilles på 1,5-2kg. Jeg har stillet det ned på den let tilgængelige stilleskrue. Jeg har ikke målt på det (endnu), men finder det ganske let og sprødt.
Der er altid kaffe på kanden i værkstedet, ifald man skulle ønske at se det eneste eksemplar i DK [8D]
Walnut
Svar
#51
[:p]
Svar
#52
[Image: DSC05177.jpg]

[Smile] Jeg har, kortvarigt, været i kontakt med min julegave[:I]. De' ejermame kraaam, det Baron! Pegede på dette meget "let brugte" tilbud fra Boryx.Nu bliver det pakket ind efter alle kunstens regler. Så er det bare at vente. Det passer perfekt i størrelsen til Bergaraen og er meget velholdt.
Walnut
Svar
#53
[Image: DSC05276.jpg]

Eneste lille anke ved dette gode våben er, at bolten her skal slås i og af! Det passer ikke en perfid belastet person, med trang til at rengøre alle steder, særlig godt[:o)]

Kan en eller flere tænde håb for, at en dygtig bøssemager kan fremstille en aftagelig bolt i stil evt. med den viste Blaser K95 udgave?
Det ville være godt med en bolt, der skrues af/ ud - i forbindelse med rengøring og pibeskift.

[Image: 3696325_2_4f25462ed97ad.jpg]

Walnut
Svar
#54
@Walnut

Det passer ikke en perfid belastet person, med trang til at rengøre alle steder, særlig godt

Søg hurtigst muligt proffessionel hjælp hos en anerkendt behandler[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

@Walnut

Det passer ikke en perfid belastet person, med trang til at rengøre alle steder, særlig godt

Søg hurtigst muligt proffessionel hjælp hos en anerkendt behandler[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!



Tvivler på, at han kan fremstille en sådan bolt [Big Grin]
Walnut
Svar
#56
Her er link til hjemmeside til den driftige gør det selv mand, priserne er endda rimelige....

http://rustfribolte.dk/produkter/15-moet...zQodqDY4Hw
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Her er link til hjemmeside til den driftige gør det selv mand, priserne er endda rimelige....

http://rustfribolte.dk/produkter/15-moet...zQodqDY4Hw



Du får lige en på munden [}Smile] Glem det! Det er usmart og vel også ulovligt at forsøge sig som hjemmesmed [Big Grin]
Nææææh her skal indsættes ægte kompetence.
Walnut
Svar
#58
Prøv evt. Bøssemager Kildegaard, i Ramme ved Lemvig.

Kontaktoplysninger findes i "fora'et" med kontaktoplysninger på bøssemagere.

Hilsner - Per
Svar
#59
Det kan Hatting lave...

A.H.Larsen ...

Han er vel også lidt tættere på hvor Walnut bor??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#60
Jeg har sendt den højtærede Hatting en PM [8D]

Han har før vist, at han kan gå på gløder uden at brænde tæerne [Big Grin]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)