Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til diagnose
#21
Citat:quote:

Originally posted by GT

Når man ser de andre hylstre kunne opbremsning af systemet sagtens være en mulighed.

/GT



Som kan være forårsaget af den skæve slagstift, der formodentligt møder modstand under vandringen.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#22
Puha [B)]
Jeg synes, at det er meget varmt i det lille værksted lige nu[B)]. Den samlede sum af meget fornuftige kommentarer til mit problem er vel en tung udfordring til en almindelig bøssemager. Det kræver vel en specialviden?
Jeg tænker naturligvis også på, hvor mange gange jeg endnu skal tage turen til forhandleren.
Jeg afleverer våbenet med de oplysninger her fra, som måske kan være nyttige.
Jeg har ikke tidligere kædet ændringerne på hammeren sammen med mine problemer.Der er svejset/ loddet materiale på. Jeg har( naivt) troet, at det var for at give mere tyngde, da riflen blev ændret til kraftigere kaliber. Denne ændring kan vel også være et udtryk for, at der er nogle der tidligere har bakset med problemer [B)]Hammeren er i spændt tilstand på billedet.

[Image: DSC04790.jpg]
[Image: DSC04791.jpg]

Walnut
Svar
#23
slagfjederen er den der sidder mellem den "store" skrue og hanen
tag den ud bøj den lidt og bag den i fru walnut`s ovn som GT siger

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#24
Hvis det var min riffel, ville jeg gøre/få gjort følgende:

en grundig gennemgang af slagfjeder/hammer og aftræks-mekanisme.

få lavet en ny "bøsning" til slagstiften, der centerer slagstiften ordentligt. Og hvor hullet passer til slagstifens diameter.

allerførst ville jeg teste med nogle hylstre kun med fænghætte i.. Derved kan man se hvor hårdt fænghætten slås an.

Det er også nødvendigt at undersøge om slagstiften holdes helt ude når hammeren er faldet, eller om den er afhængig af slagstiftens egen enerti.

Som regel vil disse ting resultere i en forbedring af både pålidelighed og præcision.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hvis det var min riffel, ville jeg gøre/få gjort følgende:

en grundig gennemgang af slagfjeder/hammer og aftræks-mekanisme.

få lavet en ny "bøsning" til slagstiften, der centerer slagstiften ordentligt. Og hvor hullet passer til slagstifens diameter.

allerførst ville jeg teste med nogle hylstre kun med fænghætte i.. Derved kan man se hvor hårdt fænghætten slås an.

Det er også nødvendigt at undersøge om slagstiften holdes helt ude når hammeren er faldet, eller om den er afhængig af slagstiftens egen enerti.

Som regel vil disse ting resultere i en forbedring af både pålidelighed og præcision.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Jeg har afleveret systemet hos forhandleren. Vedlagt har været de kommentarer fra tråden, der har vedrøret slagstiften,hammeren og slagfjederen. Jeg har ligeledes afleveret de 4 (2 tomme og 2 klikkere) forsøg på afgivne skud. Det er så muligt, at bøssemageren skal have resten leveret, hvis han skal teste yderligere.Lige i øjeblikket er mavefornemmelsen ikke god [B)]
Walnut
Svar
#26
Hmm. Krydser fingre for at din mavefornemmelse atter bliver god!

Mvh. Finn
Svar
#27
Håber det bedste for dig, Walnut.
Vi får vel lidt opdatering fra dig, når der er nyt i sagen.

Hvis sælgeren har beskrevet den Tell som: "brugt men ok", så ved jeg da ikke lige[xx(][Sad!]

Good luck
Vh.P
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Håber det bedste for dig, Walnut.
Vi får vel lidt opdatering fra dig, når der er nyt i sagen.

Hvis sælgeren har beskrevet den Tell som: "brugt men ok", så ved jeg da ikke lige[xx(][Sad!]

Good luck
Vh.P



Jeg købte den indsatsklar med kikkert monteret.Om den var indskudt spurgte jeg aldrig til. Det er vel implicit, at der prøveskydes/ indskydes ved overtagelse af ny/ anden riffel.Da jeg har investeret en del sjæl, tid og penge i projektet, er jeg naturligvis interesseret i at få en driftsikker riffel ud af det.Rækker forhandlerens egen bøssemagers kompetencer ikke til disse udfordringer, går jeg ud fra, at han finder en anden bøssemager, der kan løse opgaverne.Pengene tilbage er et uacceptabelt nederlag.
Walnut
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Håber det bedste for dig, Walnut.
Vi får vel lidt opdatering fra dig, når der er nyt i sagen.

Hvis sælgeren har beskrevet den Tell som: "brugt men ok", så ved jeg da ikke lige[xx(][Sad!]

Good luck
Vh.P



Jeg købte den indsatsklar med kikkert monteret.Om den var indskudt spurgte jeg aldrig til. Det er vel implicit, at der prøveskydes/ indskydes ved overtagelse af ny/ anden riffel.Da jeg har investeret en del sjæl, tid og penge i projektet, er jeg naturligvis interesseret i at få en driftsikker riffel ud af det.Rækker forhandlerens egen bøssemagers kompetencer ikke til disse udfordringer, går jeg ud fra, at han finder en anden bøssemager, der kan løse opgaverne.Pengene tilbage er et uacceptabelt nederlag.
Walnut



Hvis forhandlerens bøssemager ikke magter opgaven, så foreslå at han tager kontakt til enten GT eller Hatting.

Jeg er 112% sikker på at de begge er i stand til at få klenodiet til at makke ret ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Håber det bedste for dig, Walnut.
Vi får vel lidt opdatering fra dig, når der er nyt i sagen.

Hvis sælgeren har beskrevet den Tell som: "brugt men ok", så ved jeg da ikke lige[xx(][Sad!]

Good luck
Vh.P



Jeg købte den indsatsklar med kikkert monteret.Om den var indskudt spurgte jeg aldrig til. Det er vel implicit, at der prøveskydes/ indskydes ved overtagelse af ny/ anden riffel.Da jeg har investeret en del sjæl, tid og penge i projektet, er jeg naturligvis interesseret i at få en driftsikker riffel ud af det.Rækker forhandlerens egen bøssemagers kompetencer ikke til disse udfordringer, går jeg ud fra, at han finder en anden bøssemager, der kan løse opgaverne.Pengene tilbage er et uacceptabelt nederlag.
Walnut



Hvis forhandlerens bøssemager ikke magter opgaven, så foreslå at han tager kontakt til enten GT eller Hatting.

Jeg er 112% sikker på at de begge er i stand til at få klenodiet til at makke ret ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Det er jeg overbevist om, at du har ret i.Fremover vil jeg kun købe brugte våben igennem de to nævnte herrer [Big Grin]
Walnut
Svar
#31
[Smile] Jeg blev ringet op af bøssemageren himself [8D] Han må have skævet til de bemærkninger, jeg sendte med fra tråden her [Big Grin]Slagstiften er centreret og har nu et fyldestgørende backup i det øjeblik, den træffer gænghætten.Riflen er meldt klar. Jeg ved ikke, i dette øjeblik, hvordan jeg lige får det sagt til Den Grå Ulv, der har smøget arbejdsærmerne op til premieren i Sverige [Big Grin]
[Smile] Walnut
Svar
#32
Skønt der er ro på igen Walnut.. Jamen så er vi begge i sveriges land til premieren, håber heldet tilsmiler os begge :o)

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Skønt der er ro på igen Walnut.. Jamen så er vi begge i sveriges land til premieren, håber heldet tilsmiler os begge :o)

"Nu helt uden irriterende gifbillede"



Tak og i lige måde.[Smile] Det bliver aldrig kedelig rutine at stille til premiere i Sverige [:p] Posen er rystet igen.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)