Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det kunne nemt have gået helt galt!
#21
Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

Hej Ran

Tak for hjælpen, jeg kan heller ikke forestille mig at jeg vil få problemer. Tak skal du have for researchen.

Venligst

Jenslp



Det var så lidt. [Smile]

Man føler sig altid lidt på gyngende grund, hvis man gør noget, som ikke er beskrevet rent lovmæssigt. Og her var et område, som flader "mellem" paragrafferne....men nu har vi da en fagmands udtalelse at støtte os til.....

Det ka´ jo lige så godt være os selv, som påkører et dyr på vej hjem fra jagt eller fra skydebanen....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
Hej Ran

Ja det giver jeg dig ret i..

Iaftes, var det gud hjælpe mig ved at ske igen.

Jeg kørte bag ved tre biler der kom fra Holstebro klokken ca. 17.00 mod Lemvig, de kørte den hastighed som alle gør herude ca. 110

Men det var i skumringen så jeg satte farten ned.

Det selvsamme sted som jeg affangede hjorten, kom der 6 - 7 dyr løbende i fuld galop over vejbanen, som jeg så det, var det med nød og næppe de undgik dyrene.

Man skal godt nok passe på omkring solopgang og solnedgang.

Et rådyr kan gøre stor skade mod en bil, men et krondyr er livsfarligt.

Pas på jer selv.

Venligst

Jenslp
Svar
#23
det skete faktisk for mig for nogle år siden i min lille Pegøjt,den fik fronten smadret,og i vejkanten lå et skrigende smaldyr,med et brækket forløb.Jeg var på vej hjem fra lerdueskydning,og jeg skød den med det samme,uden så meget betænkning.Først bagefter,tænkte jeg på om det mon var lovligt.Så nu er det da rart at få bekræftet,at det var ok det jeg gjorde dengang,lovmæssigt,dyreværnsmæssigt var jeg nu ikke i tvivl.Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#24
!!!!! jeg forsøgte at tilføje ran's kommentar om at det kunne ske for os,på vej hjem fra skydning,men det rakte evnerne åbenbart ikke til[Sad]
Hilsen Ulrik
Svar
#25
Jens'ses historie står at læse i B.T. idag (side 8).
Skoleinspektør i livsfare, da han måtte nedkæmpe frådende ([Big Grin]) kronhjort med sin jagtkniv

I forbindelse med denne historie kom jeg til at tænke på en oplevelse jeg havde i Sverige, hvor jeg faktisk var lidt i tvivl om mine rettigheder (det blev dog ikke aktuelt, da dyret (en rå) døde stort set med det samme). Tre dyr rendte ud foran en bil, et godt stykke foran mig, og et dyr blev påkørt. I min bil havde jeg 2 rifler, et haglgevær og en 9 mm pistol (og ammunition til alle våben). I situationen (offentlig vej) ville det havde været mest forsvarligt at bruge pistolen til en evnt. aflivning. Jeg ved ikke om svenske regler er anderledes end i Danmark, men hvis vi tænker os den samme situation i Danmark - måtte jeg så bruge pistolen?
Jeg kan ikke huske om jeg havde en kniv i bilen, men det har jeg formodentlig haft.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#26
Hvordan står man så i flg. scenarie: Forestil jer man kører i sin Leopard 2 på hjem fra skarpskydning i Oksbøl........(i må selv forestille jer resten)

-------------
Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jens'ses historie står at læse i B.T. idag (side 8).
Skoleinspektør i livsfare, da han måtte nedkæmpe frådende ([Big Grin]) kronhjort med sin jagtkniv

I forbindelse med denne historie kom jeg til at tænke på en oplevelse jeg havde i Sverige, hvor jeg faktisk var lidt i tvivl om mine rettigheder (det blev dog ikke aktuelt, da dyret (en rå) døde stort set med det samme). Tre dyr rendte ud foran en bil, et godt stykke foran mig, og et dyr blev påkørt. I min bil havde jeg 2 rifler, et haglgevær og en 9 mm pistol (og ammunition til alle våben). I situationen (offentlig vej) ville det havde været mest forsvarligt at bruge pistolen til en evnt. aflivning. Jeg ved ikke om svenske regler er anderledes end i Danmark, men hvis vi tænker os den samme situation i Danmark - måtte jeg så bruge pistolen?
Jeg kan ikke huske om jeg havde en kniv i bilen, men det har jeg formodentlig haft.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]



Jeg mener at svenskerne kørte en sag mod en politibetjent for nogle år siden. Han havde aflivet en påkørt elg med sin tjenestepistol. Argumentet var at man ikke må må skyde elge med fuldkappet ammunition [Sad!]. De er fandme skøre de svenskere.

Uffe

P.S. Jeg ved ikke hvordan sagen endte.

Hellere stor oplevelse end stor opsats.- Men gerne begge!

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#28
hej er så et "flot" billede af jens og trofæet

det er trofæet nederst [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=399348/

mvh skipper
Svar
#29
@ujensen - det ville vel ha' været forsvarligt hvis man satte mundingen på panden af elgen..........hvis man kan slagte en ko med en boltpistol kan man vel også slagte en elg med fuldkappet ammunition på tilnærmelsesvis denne måde.
@Anders - i en kampvogn ville det vel være fuldt forsvarligt blot at køre over dyret en gang til [xx(]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#30
ja det er jo ingen overraskelse at det kom i bt.

Jeg er blevet kimet ned af tv2-go´aften Danmark også, men nu slutter festen.

Men jeg vil utroligt gerne have I virkeligt smider koldt vand i blodet og ser på hvad jeg har skrevet i dette forum og absolut ikke hvad BT har skrevet. Da jeg ikke har haft denne store "dødskamp", men blot affanget et lidende dyr, som enhver af jer også ville gøre. Det gik lidt over gevind, men heldigvis tror jeg ikke dyret led ret meget.

venligst
Jenslp
Svar
#31
INFO. en Leopard indeholder som oftest diverse mindre skydere!!!

The Shootist

Hellere en Dralf end en Smølf
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#32
Jeg tror ikke, at du skal været bekymret Jens [Smile], der er vist ingen i dette forum der ta'r en artikkel i B.T. alvorligt.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#33
Hehe Jens

Jeg ville ellers gerne have set dig i tv med en udredning af dramaet.
Fantastisk at vi har så modige folk ansat i vores væsen - det mod må kunne bruges over for fagforeninger og den slags [Big Grin][8D]

Til dem som ikke abonnerer på BT [Wink]
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=399348/

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#34
Citat:quote:

Jeg mener at svenskerne kørte en sag mod en politibetjent for nogle år siden. Han havde aflivet en påkørt elg med sin tjenestepistol. Argumentet var at man ikke må må skyde elge med fuldkappet ammunition [Sad!]. De er fandme skøre de svenskere.

Uffe



Ville det ikke være meget godt hvis nu sådanne ting stod klart og tydeligt beskrevet i vores jagtlov.

Jeg ville da selv være i tvivl om det var en god idé at aflive et stykke påkørt kronvildt med hagl, altså om det kunne få konsekvenser for min fremtid som jæger.

Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#35
Så kom lokalsprøjten med[Big Grin]

http://www.ringkoebing-amts-dagblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051104/RINGKJOBING/111040148/1040/ringkjobing

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar
#36
Jeg synes det er et utrolig godt svar Jægerforbundets jurist giver.

Jeg har tit haft på fornemmelsen, at overdreven respekt for jagtloven kan medføre unødig lidelse for vildt som ligeså godt kunne aflives hurtigt og korrekt af en forbipasserende jæger.

Man må så i værste fald tåle at blive anmeldt til politiet for ulovlig jagt, men hvis man har samvittigheden i orden bliver man sikkert ikke dømt.

Jeg husker debatten fra dengang ræveskaben startede. En eler anden havde opfordret jægerne til at aflive de stakkels syge dyr, men så kom Lise Nørgård på banen i en Poul Thomsen udsendelse og advarede kraftigt mod det, for det kunne jo være en diegivende hunræv.

Konen blev ikke modsagt, men igen, det er jo op til den enkelte om han mener sig i stand til at skelne, og så må man stå til ansvar for sine handlinger bagefter.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#37
Hovsa
Havde ikke lige set der var to sider med indlæg her. Ovenstående virker lidt ude af takt men var også en forsættelse af jura-snakken nederst side 1.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#38
prøve
Svar
#39
[Image: juli2005081.jpg]

Endnu et forsøg, det er ikke omtalte hjort[Big Grin]

jens
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Jenslp

[Image: juli2005081.jpg]

Endnu et forsøg, det er ikke omtalte hjort[Big Grin]

jens



Hejsa

Også Vejle Amts Folkeblad kunne berette om dødskampen i weekend-udgaven lørdag, som indeholder en halv side for jagtinteresserede...

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)