Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
N-110 i 45 Colt
#21
@50GIJESS – Jeg havde nu heller ikke regnet med, at dine naboer rendte rundt som en flok militia fyre der hylder nazismen. Jeg har selv arbejdet en del i USA, været på ferie der og arbejdet sammen med rigtig mange amerikanere. Og jeg har intet i mod landet og dets folk, der er tosser alle steder, men generelt er der mange flinke og imødekommende folk derovre.

Christian
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

CFR,
Ja ha ha. Heldigvis drejer det sig om "good old buddies". Interessen for jagt her i denne "zoologiske" have hvor jeg bor, er nok pa storrelse som interessen er for fodboldt i DK.
Mine favoritter er nok bue og handvaben. Har lige sat ny Burris kikkert pa min Ruger Super Blackhawk.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Kunne du uploade et billede ?

Har en skyder magen til.............uden kikkert [B)]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#23
Er desvarre for computerlam. Har provet, men det lykkedes ikke. Det er bare en standard 10" New Super Blackhawk i 44 mag. med et silver type Burris monteret i en Redfild montage.

@CFR Ja amerikanerne er slet ikke sa slemme som mange danskere tror. Jeg tror mange USA "eksperter" i DK...ja'he som regel dem der aldrig har varet her, tror alt drejer som om N.Y. og L.A. Men som vi siger her, USA drejer som alt det der ligger imellem disse forskruede storbyer, eller bedre kendt som heartland America.
Heldigvis bor jeg i et meget ode landligt omrade i Arkansas, som ligner meget omradet omkring Silkeborgsoerne. Her star tiden stille. Alle kender samt hilser pa hinanden som var det i DK i 30'erne pa landet.
Folk laser ikke deres hjem og noglerne sidder i tandingen pa deres trucks. Udover lidt checkrytteri og drukepisoder, er kriminalitet stort set et ukendt fanomen her. Politiet ser mere pa folks karakter end selve reglerne/loven. Desuden er alle bevabnet her, sa det er en ret darlig profession at forsoge og vare kriminel.
Ja kan fortalle meget om det virkelige og daglige Amerika, men er sikker pa de fleste kan danne sig et billede af det miljo jeg lever i her.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Der er absolut ingen fare for "detonation" (som 50GIJESS skriver så er det ikke et videnskabeligt bevist fænomen) og slet ikke med over 80% fyldning..

N-110 og N-105 er begge fine til formålet, og fordelen ved det langsommere "magnumkrudt" er jo netop at det kan udnyttes i den længere pibe i riflen, hvor det i revolverne mere giver brag og glimt[8D]

Nogen, som har prøvet de ladninger i en revolver ?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#25
Ikke endnu, men en af de nærmeste dage.

mvh
Svar
#26
Har efterhanden genladet 44/45 i over 20 ar. Generelt far man kun fuldt udbytte af magnum krudttyper til revolver/pistol, hvis man lader dem til omkring 80% af maximum eller mere for det specifikke kaliber. Ellers er forbrandingen ikke total, og en storre procentdel af krudtet spyttes uforbrandt ud af piben.
Sa er man bedre tjent med medium til langsomt brandende krudt pa skalaen for krudttyper til handvaben. Jeg har haft ekstremt gode resultater med bade Blue Dot, 3N37 og Unique i specielt 44 mag. og 45 Colt.
Desuden betragtes f.eks. en S&W og som et "svagt" design til 44 mag. max. ladninger i langden. Derfor lader jeg dem til ca. 90 % af fabriksladninger, med det hab at revolveren vil holde resten af livet uden forstehjalp. Har indtil nu f.eks. skudt mellem 10 og 15K i en af mine S&W'ere, er den er nasten lige sa stram og god som da jeg fik den.

Det er blevet yderst populart og pumpe 45 Colt op i magnumhastigheder gennem de sidste 20-30 ar. Casull, BFR, Encore, og nu specielt alle de herlige Ruger modeller man ser pa markedet, har specielt sat gang i hjulene for denne stadige udvikling.
I de rigtige hander, kan man sagtens fa effektive og sikre magnumladninger ud af 45 Colt patronen. Jeg bruger dem "kun" i mine Ruger Vaquero'er/Super Blackhawk'er eller specilet designet SAA custom revolvere eller lever action rifler.
Holder disse ladninger STRENGT adskildt fra Colt SAA og antikke revolvere. Husk pa at mange antikke skydevaben, ikke er hardet pa samme made som moderne skydevaben.
Og sa lige en anden ting ! Pas meget pa med og skyde med 44/45 pa samme tid, da man nemt kan komme til at tage ammo fra den forkerte boks, og stoppe en 44'er i 45'eren. De passer nemligt fint, men ofte ogsa kun een gang.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#27
Specielt det sidste - har en gang stoppet en .44 Magnum patron i min Pietta - heldigt, at det er en kopi-revolver fremstillet at moderene matrialer. Kunne dog mærke forskellen fra en sortkrudts patron.
Piettaen overlevede [Wink]

Har nu indkøbt Hodgdon HP-38

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#28
Sa har du vel gemt 44 mag. hylsteret som minde ikke ?
Gar udfra hylsteret ikke overlevede.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#29
Hylstret tog ikke skade og jeg kan ikke hellere tage mere skade [}Smile]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#30
Jamen det ma vare nogle svage ladninger ikke!
Hvorfor er handvabenjagt ikke tilladt i DK. Man burde vel tro, at dette ville satte lidt mere kulor pa sporten ikke. Er det fordi jagerne ikke har lyst eller interesse heri. Eller ?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#31
Niks, det var en "standard landning" til en 240 grain kugle....

Dansk våbenlovgivning vs. håndvåbenjagt [xx(][xx(]

På den anden side, fiser jægere så hellere ikke rundt med en .22 pistol og skyder ræv + rådyr

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#32
Jagt med "korte håndskydevåben" er forbudt i Danmark af samme antikvariske grund som modstanden mod lyddæmpere, buejagt og falkejagt....

Omkring de tidspunkter hvor den danske jagtlovgivning blev grundlagt, var det hele styret af "land-adelen" Godsejere, stor-bønder og velhavere generelt...

Derfor blev lovgivningen stærkt påvirket at tiltag mod krybskytteri og "fattigmandsjagt"

Herfra stammer modstanden mod jagt med alt andet end "almindelige våben" (altså haglbøsse og riffel.)

Begrænsningen af jagt til "mellem solopgang og solnedgang" er også en følge af godsejerne, Propritærerne og velhavernes behov for at beskytte deres jagt-revirer mod "ulovlig jagt"
undtagelserne i forbindelse med vandfuglejagt blev kun lavet fordi der var et stærkt folkeligt krav fra den del af befolkningen der havde en del af deres daglige udkomme fra strand og havjagt som bi-indtægt (fiskere eller lignende.)

Korte håndskydevåben kan jo bæres skjult, under tøjet og man kan derfor færdes i tærrænet uden at man kan se at man er på jagt (eller krybskytteri)

Buen er lydløs og "godsejeren" kan derfor ikke høre om nogen er på krybskytteri på hans revirer.. Det samme gælder lyddæmpere...

Buejagt i Danmark er kun kommet tilbage fordi et par godsejere selv fik passion for buejagt, og fik udvirket en dispensation fra jagtloven i sin tid... Den dispensation er så senere blevt til en ændring i jagtloven, så man kan få buejagt-tilladelse.

Hvis der på et gunstigt tidspunkt havde været en velhaver eller godsejer med forbindelserne i orden, og passion for jagt med revolver, så havde vi måske haft en dispensations-ordning for det på samme måde som buejagten.

Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være OK, hvis man f. eks. kan dokumentere at man er en dygtig pistol/revolver-skytte (fra f.eks Tærræn-pistol) at få dispensation til at jage med en passende kraftig pistol/revolver...
Man kunne jo aflægge en prøve på præcis samme måde som til bue-jagt-tegnet....

Kravene til håndvåbenjagt vil jo meget ligne dem til buejagt, du skal meget tæt på vildtet, og være meget fortrolig med dit våben og egne evner..

Dem der går på buejagt gør det jo ikke fordi det er let.....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#33
Ja OK, en ting er at det er forbudt, men pa den anden side, at hvis nok har interesse i noget nyt, findes der som regel en losning pa det i sidste ende. Sa maske alle syntes det gar godt nok, og ingen yderligere interesse har herfor.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)