Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er her ...
#21
Ikke for at være hellig. Jeg skyder såmænd en del ræve og et par katte er det vel blevet til i årenes løb. Men måden det gøres på og argumentet for at gøre det, er ikke ligegyldig.
Hvis det her er en konkurrence om at være mest ulækker, er der formentlig ingen af os i dette forum, der kan slå "ræve jægeren" på "netnaturs" jagtdebat side. Det drejer sig om at skyde små legende rævehvalpe med salonriffel. Det skulle være en stor fornøjelse[?].
Jeg siger:"Føj! for en vammel skid!! At enkelte voksne mennesker nyder den slags perversiteter, er desværre virkligheden, men man skal da være ret dum, for at reklamere med det på nettet[xx(].
mvh.

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#22
Knerik...

Rart at høre at jeg ikke var den eneste der synes "rævejægeren" er en vammel skid. Jeg læste lige tråden, og studsede lidt over diverse ulovlige forhold. Det er sandeligt guf for jagtmodstandere, at læse om nuttede legende hvalpe der bliver snigmyrdet med et ulovligt kaliber. Jeg kan dog heller ikke kalde mig for hellig, og påstå at jeg ikke har skudt katte eller hvalpe. Sidste år skød jeg en hvalp i haven, som jeg havde set adskillige gange inden "myrderiet"...Problemet for mig var at den var tynd og syg, og meget tam og kom i dagstid. Jeg frygtede at min dengang 2årige søn ville lege med "vovse" i et ubemærket øjeblik. Da jeg så en dag brænder bål af (også ulovligt her) kan jeg mærke der er noget bag mig, jeg vender mig om, og der sidder mikkel 2-3 meter bag mig. Jeg siger højt om der var noget den havde misforstået og prøvede at virke farlig....Dens reaktion var bare at gabe af mig, og sætte sig til rette. Da den så syg ud, og ikke fulgte sine naturlige flugtinstinkter besluttede jeg mig for at skyde den. Jeg hentede geværet og gik frem til jeg var et par meter fra den og skød. Naboen kom farende, men roste mig kun, da han havde haft samme tanke om rævens sygdom og legende børn i kvarteret.

G.D.

Ps...link til tråden på Go´natnatur...
http://www.avancez.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=1362
Great Dane

Svar
#23
Varselsskud kan ikke anbefales når de sidder på tanken...[Big Grin]
Rolig drenge, har endnu aldrig skudt en kat.....jo det er løgn. Dengang jeg var ca. 12, skød jeg en af vores egne katte der var
blevet kørt i smadder af en bil. Min far er for blød i pelsen til det....[8D]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#24
Den her tråd er vist ved at udvikle sig til en "jagt-etisk debat"
måske hører det ike til på et "Våbenteknisk Forum", men debatten om regulering af rævehvalpe er da interessant.

Hvorfor er det mon liiige at man kan få selv pæne mennesker til at slå rotter flade med en skovl, eller som jeg selv har oplevet: en rigtig pæn medarbejder ved et kommunalt kloakvæsen, der yndede at sætte højttryksrenseren på spids stråle: "så eksploderer de ækle kryb, hvis man rammer dem lige midt i!!!"

Men lige så snart der er tale om katte-killinger og ræve-hvalpe eller andre såkaldt "nuttede" dyr.... uha-da-da så må man endeligt ikke gøre dem fortræd, uanset hvor gode argumenterne er FOR at aflive "kræene" på en fornuftig måde. (fornuftig måde inkluderer IKKE at skyde rævehvalpe med salonriffel, men en .222 med svage ladninger er fortræffelig, selvom det ikke "ser pænt ud")

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Men lige så snart der er tale om katte-killinger og ræve-hvalpe eller andre såkaldt "nuttede" dyr.... uha-da-da så må man endeligt ikke gøre dem fortræd, uanset hvor gode argumenterne er FOR at aflive "kræene" på en fornuftig måde. (fornuftig måde inkluderer IKKE at skyde rævehvalpe med salonriffel, men en .222 med svage ladninger er fortræffelig, selvom det ikke "ser pænt ud")



Hvor har du dog ret, det er totalt misfostået dyrevelfærd og pladder "humanisme". Det genere ikke de selv samme mennesker at stikke grabben ned i køledisken og hente en bakke lørdagskylling! Og det er jo ironisk at kyllingen efter sin død lige pludselig har 4 gange så meget grundareal at "boltre" " sig på som da den var i live!

Citat:quote:

Originally posted by dravis

(fornuftig måde inkluderer IKKE at skyde rævehvalpe med salonriffel, men en .222 med svage ladninger er fortræffelig, selvom det ikke "ser pænt ud")



Her kan jeg ikke rigtigt følge dig. Det eneste der afholder mig fra at skyde ræve med .22lr er jagtloven. Jeg ser intet uforsvarligt i at skyde ræve (voksne som unger) med en .22lr. Den er fuld ud kvalificeret til opgaven.

Fordi noget er forbudt i følge loven er det jo ikke nødvendigvis rigtigt!
Hilsen
Anders T.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#26
§ 5.
Stk. 3. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 16. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde.

Det der startede debatten var et indlæg på netnatur, hvor en såkaldt jæger opfordrede til ulovligheder på flere fronter. Det drejede sig om at man her og nu, skulle skyde rævehvalpe med salonriffel.
Det kan godt være at det kan være forsvarligt (omend ulovligt) med en kal. .22 til rævejagt, men det er bestemt ikke forsvarligt på kanten af en rævegrav, som der her var tale om. En anskudt rævehvalp vil pr. instinkt søge ned i graven. I min verden forekommer anskydninger rent faktisk.
Iøvrigt er sammenligningen med moralen, hos den person der dykker ned i fryseren efter en kylling, der givetvis har haft et dårligt liv, ret plat, for med det udgangspunkt kan man forsvare alt i denne verden, ved blot at henvise til noget der er værre.
mvh

knerik
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
#27
Jo der er en der slår "Rævejægeren" - han kalder sig "Hvalpejægeren".
Prøv lige at læs!
"Der er ikke noget der er bedre end at se en rævehvalp synke sammen for en velplaceret kugle, og dens søskende fatter ingenting, nogen gange står de bare og glor. Når de gør det så er de ekstremt nemme at ramme, få trådkorset til at hvile lige i panden på en af hvalpene og skyd! "
The guy is sick!
Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#28
...og lige pludselig er man jo selv bare en kylling..[Big Grin]

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#29
Lørdagskyllingerne er faktisk et ret godt eksempel på den "dobbeltmoral" der hersker i den "dyre-etiske debat"

For mange mennesker er det "for meget" bare det at skulle tø en hel frosset kylling op og arrangere det "døde dyr" på bradepanden så den kan komme i ovnen[Sad]

Gad vide hvor meget kød den slags mennesker ville spise hvis de selv skulle slå alt de de spiser ihjel!

Citat: (næsten direkte!) fra en anti-jæger i min bekendtskabskreds!

Det der er sket med sådan nogen "mordere" som os er at vi er blevet "forrået" af en utilpasset opvækst hvor vold mod dyr (og mennesker) var en del af dagligdagen, derfor har vi ikke en "naturlig" modvilje mod at gøre dyr fortræd. En del af os har taget så meget skade at vi nu dræber de stakkels dyr på grund af en pervers lyst til at overføre vores egen lidelse på nogen der ikke kan gøre gengæld......

citat slut....
HVAD SKAL MAN DOG STILLE OP MOD SÅDAN NOGET BAVL!

Debatten om rævehvalpene er en gren af dette... Nogen af os er "forrået" Vi sætter os ikke ned og kaster op hvis vi kommer til at ramme en rævehvalp så den "flækker" altså er vi "onde"

Nogen af os lader være med at skyde på små nuttede dyr, OG DET ER DA OGSÅ HELT I ORDEN!

Men efter min mening er det et basalt moral spørgsmål.
Der er en del jægere der lever i et luftigt palads hvor man ikke får blod på skjorten når man brækker den fine buk man har nedlagt på en skøn sommermorgen[Smile] og så er der dem der bare skyder løs til højre og venstre og som syntes det sjove er når man kan "splatte" et eller andet ud...[xx(] ind i mellem er der så os andre (de fleste??)

Jeg skyder dyrene med det formål at dræbe så effektivt som muligt, "pænhed" er uden mening i den sammenhæng, skal jeg ikke bruge kød eller skind, så gælder det om "maximum effekt" ligesom med præriehundene i de småperverse videoklip.
Årsagen til at jeg skyder dyrene har intet med "metoden" at gøre!

Hilsner

Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#30
Ak ja...

Desværre er den person citatet stammer fra en af dem der er "Veganer" han spiser ikke kød, æg ,mælkeprodukter eller fisk... OG han går i "docMartens" støvler fordi de ikke er lavet af læder...

Når man er "derude" så er der jo tale om "religiøs fundamentalisme" og dem kan man jo ikke stille meget op imod...

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#31
Selvfølgelig kan man stille noget op mod religiøs fundamentalisme - jeg sidder og ser det i TV hver aften - just joking [Big Grin]
Med venlig hilsen


"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)