Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor må jeg jage?
#21
Husk på, at vi alle har været nyjægere på et tidspunkt...Det er blevet gjort lidt grin med alle og sådan er det bare [Big Grin]

Om 5 eller 10 år er det din tid.

Du har jo også mulighed for at melde dig ind i flere forskellige jagtforeninger og derved få et mere bredt udvalg af jagtmuligheder.
Kontakt de forskellige jagtforeninger før du melder dig ind og hør hvad de har af aktiviteter i løbet af året. Alle jagtforeninger består ikke kun af ældre mænd over 65 år med stivnakkede holdninger [}Smile]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#22
I forbindelse med den selskabelige del (læs: efter jagten) af vores julejagt,har jeg et par gange, givet den skriftlige del af jagtprøven, til nogle af mine jagtkammerater.
Der var ingen der bestod....! [V]

Dermed mener jeg nu ikke de bør tage jagttegnskursus igen, men en smule fordybelse i stoffet, en sjælden gang i mellem vil nok være på sin plads.

Mvh
Karsten
Svar
#23
Der er meget jeg ikke ved, indrømmet. Og der er intet galt med chåps, men der er noget galt med hans jagtlærere når man ikke engang har lært på sit kursus at man, for at gå på landjagt, er nødt til at leje eller eje egen jord. Og det er selvfølgelig rigtigt at spørge, det er jo det vi alle gør hele tiden. Jeg synes bare det virker som om mandens jagtkursus virkelig ikke har kastet ret megen viden af sig pga for ringe undervisning.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Buba

Kan I alle sammen huske enhver paragraf af Jagtlovgivning, eller slår I op/spørger I engang imellem?


Nej jeg må ind imellem søge eller spørge, jeg er og har aldrig været til remser

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by Buba

Kan I alle sammen huske enhver paragraf af Jagtlovgivning, eller slår I op/spørger I engang imellem?


Nej jeg må ind imellem søge eller spørge, jeg er og har aldrig været til remser

MVH Bjarne



Samme her. Jeg slår så op i lovstof i stedet for at spørge men resultat er det samme.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#26
Hej,

Det er fint at spørge, hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Jeg har oplevet ny-jægere i alle aldre, den ene kommer slæbende med et stykke råvildt i bagløbende alt imens andre ikke aner noget om sikkerhed eller jagttider.
Jeg har været så heldig at vokse op med jagt, og derfor lært lidt af hvert, dem der har været mindre heldige må altså lære tingende andre steder. Der er intet galt i at "læse op på stoffet" fra tid til anden.
Så til alle ny-jægere: Læs om tingende og spørg for helvede løs!

Hilsen Stoffer
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Stoffer

Hej,

Det er fint at spørge, hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Jeg har oplevet ny-jægere i alle aldre, den ene kommer slæbende med et stykke råvildt i bagløbende alt imens andre ikke aner noget om sikkerhed eller jagttider.
Jeg har været så heldig at vokse op med jagt, og derfor lært lidt af hvert, dem der har været mindre heldige må altså lære tingende andre steder. Der er intet galt i at "læse op på stoffet" fra tid til anden.
Så til alle ny-jægere: Læs om tingende og spørg for helvede løs!

Hilsen Stoffer



Hej Stoffer.
Mener du, at der intet suspekt er i chåps´s indledning( og øvrige udgydelser), og at det blot er, hvad man kan forvente af en nyudsprungen jagttegns elev?
Walnut
Svar
#28
Jeg kan kun være enig med dig Walnut, mit jagttegn er kun omkring 4 år gammelt, og jeg er mildest talt rystet!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#29
Lad os prøve lige at kigge lidt på debatadfærden ud fra begge synspunkter...

1. Dem der synes at chåps indlæg måske er "for dumt med vilje" - hopper lige på limpinden og giver sig til at diskutere om det er et ordentligt spørgsmål at stille og om chåps virkelig mener det alvorligt etc..... Dvs. Hvis det rent faktisk var "for sjov" og chåps sidder og griner af Jer nu.... hvem er det så lige, der er skyld i det? ;-)

2. Dem der synes spørgsmålet er i orden - om end det er viden, som chåps burde have - har selvfølgelig en pointe i, at vi burde svare ordentligt på de spørgsmål der stilles, da vi ikke på forhånd kan være 100% sikre på at spørgsmålet ikke var ærligt ment.

Uanset hvilken punkt man sorterer under - så er ville vi stå os bedst ved bare at give et kort og præcist svar/hjælp på spørgsmålet. Det ville eliminere diskussionen jvf. pkt. 1 og sikre et ordentligt svar jvf. pkt. 2.... og ingen kan grine af nogen...

Det undrer mig i øvrigt, at ingen af Jer har spurgt chåps hvilken kursusudbyder han har været på kursus hos?? Det ville jeg da godt vide, hvis de laver kurser der gør, at nyjægere kan slippe igennem jagtprøven uden at kende til de mest basale regler om jagtret...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by ran

Lad os prøve lige at kigge lidt på debatadfærden ud fra begge synspunkter...

1. Dem der synes at chåps indlæg måske er "for dumt med vilje" - hopper lige på limpinden og giver sig til at diskutere om det er et ordentligt spørgsmål at stille og om chåps virkelig mener det alvorligt etc..... Dvs. Hvis det rent faktisk var "for sjov" og chåps sidder og griner af Jer nu.... hvem er det så lige, der er skyld i det? ;-)

2. Dem der synes spørgsmålet er i orden - om end det er viden, som chåps burde have - har selvfølgelig en pointe i, at vi burde svare ordentligt på de spørgsmål der stilles, da vi ikke på forhånd kan være 100% sikre på at spørgsmålet ikke var ærligt ment.

Uanset hvilken punkt man sorterer under - så er ville vi stå os bedst ved bare at give et kort og præcist svar/hjælp på spørgsmålet. Det ville eliminere diskussionen jvf. pkt. 1 og sikre et ordentligt svar jvf. pkt. 2.... og ingen kan grine af nogen...

Det undrer mig i øvrigt, at ingen af Jer har spurgt chåps hvilken kursusudbyder han har været på kursus hos?? Det ville jeg da godt vide, hvis de laver kurser der gør, at nyjægere kan slippe igennem jagtprøven uden at kende til de mest basale regler om jagtret...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Det gik lidt for stærkt [Big Grin]

3. Afviser at tage spørgsmålet seriøst, fordi det virker konstrueret og helt usandsynligt dumt.Jeg kan ikke se, at det er at hoppe på pinden at være 3ér. Sidegevinsten ved at være 3'er er iøvrigt, at man får luft for en frustration, hvilket ikke er så ringe.

Personligt ville det glæde mig, om man kunne have et registreringssystem, der kunne dæmme op for tumber, der blot ønsker at lave rav i den.Vi har da haft en del løjerlige besøg i den sidste tid.
Walnut
Svar
#31
Der kommer kun rav i den - hvis man går med på den. Og eftersom du påpeger mulighed nummer 3. - så er du vel en af dem, der går med på den??
Hvis der kun kommer et nøgternt og præcist svar, så er det jo ikke sjovt længere - og så stopper "legen" helt af sig selv.

Går ud fra du siger til dine børn (hvis du altså har nogen), at de ikke skal tage sig af, hvis andre driller... her gælder lidt det samme princip....

Uanset hvor usansynlig dumt spørgsmålet er - så kunne det være ønskeligt, om man bare svarede pænt - i stedet for at diskutere om spørgeren er "usansynlig dum" eller hans spørgsmål er det...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by ran

Der kommer kun rav i den - hvis man går med på den. Og eftersom du påpeger mulighed nummer 3. - så er du vel en af dem, der går med på den??
Hvis der kun kommer et nøgternt og præcist svar, så er det jo ikke sjovt længere - og så stopper "legen" helt af sig selv.Går ud fra du siger til dine børn (hvis du altså har nogen), at de ikke skal tage sig af, hvis andre driller... her gælder lidt det samme princip....

Uanset hvor usansynlig dumt spørgsmålet er - så kunne det være ønskeligt, om man bare svarede pænt - i stedet for at diskutere om spørgeren er "usansynlig dum" eller hans spørgsmål er det...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



[Big Grin] Nu må jeg grine. Den holder så ikke helt i forbindelse med chåps.Her vil det (måske) nærmest ingen ende tage.Det er ikke altid samaritanerbarometeret står højt og strutter af overskud.Man kan selvfølgelig bare holde sin kæft...., men det er der vel ikke mange af os der gør.... hele tiden.Ikke mere øffen fra min side i forbindelse med tåberne, der stikker hovedet ind.
Walnut
Svar
#33
Jeg havde aldrig hørt om duesuppe, men det virker som en glimrende term for en løjerlig tråd som denne eller andre hvor man kan være i tvivl om ærligheden fra spørgers side. Sådan en omgang duesuppe.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#34
@RAN
Hvis der kun kommer et nøgternt og præcist svar, så er det jo ikke sjovt længere - og så stopper "legen" helt af sig selv.

Nu er du naiv. Så er missionen netop lykkedes og så bliver det først rigtigt sjovt, at se hvor langt den kan trækkes.

Stiller du derimod spørgsmål, hvis du synes det er for langt ude, mister man hurtigt lysten.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#35
@Schönauer

Det kan man ikke vide... Indtil videre har det tåbelige spørgsmål genereret en hel del indlæg.... hvis der kun havde været et præcist og dækkende svar - så var denne tråd formentlig slut efter indlæg nr. 2 eller 3...

Hvis det så medfører en lind strøm af ærkedummme spørgsmål fra samme bruger, kan moderatorteamet tage sig af det... (Det kan så ikke være mig i denne tråd - da jeg selv deltager i debatten - og derfor skal mine indlæg i denne tråd ikke ses som moderering - men som deltagelse...)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)