Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er det et dumt køb? pris amm. 222, ifht 223
#21
Lad os alle købe repeterrifler i 6,5x55 eller 308 og så bliver verden et bedre sted at leve i følge Christensen. Så kan vi lukke de her fora og bruge tiden på at klippe hæk eller lave velgørende arbejde...

Jeg er ikke uenig i at en kiplauf i .222 ikke er et specielt velegnet nyjæger våben, men at Christensen ikke fatter pointen med en sådan riffel, betyder ikke at der ikke er én. Jeg er overbevist om at min næste riffel bliver en lille let single shot, enten en kiplauf eller en falling block. Det er på ingen måde et all round våben, men vil for mig være ideelt til pürch.

Jeg har aldrig haft muligheden for et andet skud til et truffet stykke vildt. I et enkelt tilfælde fik jeg en chance mere efter en forbier, men her havde jeg kunnet lade en single shot adskillelige gange inden. Jeg siger ikke at muligheden ikke kan opstå, men hvis det er hastigheden i andet skud der er vigtig, så burde vi jo jage med dobbelt-rifler eller halvautomater.

Jeg ville aldrig have anbefalet chåps at købe den her riffel, men når det nu er sket mener jeg såmænd heller ikke det er nogen katastrofe. Jeg mener våbenet fint kan tjene til at chåps kan træne lidt, gå til riffelprøve og prøve at gå på riffeljagt. Hvis det viser sig ikke at være sagen, er investeringen begrænset, og er det sagen vil man alligevel typisk ønske at skifte når man har fået lidt erfaring.

Jeg mener ikke umiddelbart prisforskellen på ammunition er stor nok til at retfærdiggøre en omkamring eller investering i en anden riffel, med mindre man virkelig vil skyde mange skud.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Martin BN

Lad os alle købe repeterrifler i 6,5x55 eller 308 og så bliver verden et bedre sted at leve i følge Christensen. Så kan vi lukke de her fora og bruge tiden på at klippe hæk eller lave velgørende arbejde...


Det har jeg vist ikke skrevet... Men hvis du ønsker at fordreje og overfortolke hvad jeg skriver så er du på helt rette spor[V]

Citat:quote:

Jeg er ikke uenig i at en kiplauf i .222 ikke er et specielt velegnet nyjæger våben, men at Christensen ikke fatter pointen med en sådan riffel, betyder ikke at der ikke er én. Jeg er overbevist om at min næste riffel bliver en lille let single shot, enten en kiplauf eller en falling block. Det er på ingen måde et all round våben, men vil for mig være ideelt til pürch.



Jeg har vist heller aldrig skrevet der ikke var en... jeg har skrevet jeg ikke fatter pointen med den... Og jeg synes det er fedt du forklare hvad den er for dig[^]

Citat:quote:

Jeg ville aldrig have anbefalet chåps at købe den her riffel, men når det nu er sket mener jeg såmænd heller ikke det er nogen katastrofe. Jeg mener våbenet fint kan tjene til at chåps kan træne lidt, gå til riffelprøve og prøve at gå på riffeljagt. Hvis det viser sig ikke at være sagen, er investeringen begrænset, og er det sagen vil man alligevel typisk ønske at skifte når man har fået lidt erfaring.

Jeg mener ikke umiddelbart prisforskellen på ammunition er stor nok til at retfærdiggøre en omkamring eller investering i en anden riffel, med mindre man virkelig vil skyde mange skud.



Jeg er fuldstændigt enig med dig[^]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#23
Chåps:
Dit indlæg er en ren honningpind...... og den virker!
Du går tur i en offentlig skov og får lyst til duesuppe.... Det kommer bag på dig, at du ikke må jage i offentlige skove, når det nu ikke er i bymidten......
Du bliver opfordret af velmenende VTFére til, hurtigst muligt og af sikkerhedsmæssige årsager, at knytte stærke venskaber til rutinerede jægere. Vups! Straks finder du nogle der, lidt suspekt... inviterer dig på BUKKEJAGT! De kræver dog, at du har riffeltegn, hvilket tilsyneladende også kommer bag på dig.....De vil naturligvis klæde dig ordentligt på til den kommende bukkejagt.... og tilbyder dig et tvivlsomt våben, der ikke er egnet til hverken riffelprøve eller nybegynder... Du køber det og smider, i dette forum, de klassiske, kontroversielle brændpunkter..... Jeg noterer, at din tegnsætning virker søgt og tilstræbt dårlig.
Overbevis undertegnede og andre om, at der ikke i dit skab hænger troldekostume.
Walnut
Svar
#24
Hej Chåps
Har du fået "den lille" hjem eller venter du på tilladelsen? Har ladet mig fortælle de godt kan være lidt sløve i betrækket der ovre i staden[:I]
Herovre (midt-og vestjyllands politi - Viborg politistation)
går vi jo bare ind og betaler og får tilladelsen med hjem med det samme.[:p]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#25
@CP du må være på go fod med Runa? Jeg plejer at skulle sweet[Wink][:X][Wink]talké hende i 20 min før hun gider gå hen til printeren [Wink]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#26
Mener ikke der må rettes/ændres væsentligt på ordlyden, efter der er kommet andre indlæg.
Må der det ???? (eller er det kun slettes?)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#27
Claus, nej jeg venter på svar fra policen. Håber jeg når at få den i tide Smile

Walnut, ikke ét indlæg fra din side har jeg kunne bruge til noget, du er yderst tivlsom, har du ikke andet at bruge din tid på? Jeg skal ikke overbevise dig om noget som helst.
Svar
#28
Hmm, er der ikke en af "typerne der skyder med automatvåben"(ref. til anden tråd)[8D], der har mulighed for at tjekke om der overhovedet er ansøgt bare én tilladelse til en Baikal knæklås .222 i 2605 Brøndby.
Hvis der er, bliver tråden her pludselig spændende.
Hvis ikke, jamen så glemmer vi bare chåps.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Hej Chåps
Har du fået "den lille" hjem eller venter du på tilladelsen? Har ladet mig fortælle de godt kan være lidt sløve i betrækket der ovre i staden[:I]
Herovre (midt-og vestjyllands politi - Viborg politistation)
går vi jo bare ind og betaler og får tilladelsen med hjem med det samme.[:p]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



De tager også lidt tid i sydjylland (Esbjerg). Først på året ventede jeg 3 uger på fornyelse af våbenpas og 5 uger på fornyelse af genladningstilladelse - og det var før travlheden op mod bukkejagten.

Mvh. Ole
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Hmm, er der ikke en af "typerne der skyder med automatvåben"(ref. til anden tråd)[8D], der har mulighed for at tjekke om der overhovedet er ansøgt bare én tilladelse til en Baikal knæklås .222 i 2605 Brøndby.
Hvis der er, bliver tråden her pludselig spændende.
Hvis ikke, jamen så glemmer vi bare chåps.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Kan fortælle at der i flere omgange er givet tilladelse til baikal knæklås i Vejle/østjylland... Har prøvet en sådan et par gange.. sjov lille skyder - som jeg betegner som lidt en kuriositet på sig "egen" måde...[Big Grin]

Den skød og samlede i øvrigt udmærket på 100 meter! Bevares - det var ikke benchrest-præcision, men tl jagtlige formål ingen problemer...[:I]

En fin lille "billigriffel", som sagtens kan bruges, hvis man føler man kan nøjes med den.... bare man er sikker på at man skyder og rammer ordentligt og kun til stillestående dyr, hvor der er fri kuglebane... så er der kun brug for et skud alligevel.

Personligt ville jeg nu nok fortrække et repetervåben - men det er jo en smagssag... her er der med garanti ingen grund til at få rekylskræk[Big Grin]

Og til riffelprøven er der rigelig tid til at kbække riflen de 6 gange, du skal afgive skud [Big Grin]

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)