Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Forslag til indskydnings afstand.
#21
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Selvfølgelig er der alle de ballistiske vidunderkalibre der skyder lige ud til ca 300m og så stiger de ellers lidt ud til 2500m.......[Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Hvilke kalibre taler vi om her [:p][?]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Selvfølgelig er der alle de ballistiske vidunderkalibre der skyder lige ud til ca 300m og så stiger de ellers lidt ud til 2500m.......[Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Hvilke kalibre taler vi om her [:p][?]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Hej Ran.

Det er et citat som Gammeltoft har stjålet fra mig, og så har han oven i købet modificeret det lidt.

Det kommer sig af, at der ofter kommer en som vil have mig til at lade patroner til sig, og ofte er han den lykkelige ejer af en kal. 308 W. (Det er der sådan set ikke noget galt i.) Kunden skal på jagt i Langtbortistan og skal måske skyde på afstande som ikke er så normale ved dansk jagt. Så er det har ber om at jeg laver nogle der virkelig er "go´daw" i, og så siger jeg gerne til ham.
"Jeg kan lave en patron der skyder helt lige ud til 300 meter, og fra 300 til 400 meter stiger den lidt."
Når han så har tænkt lidt over det forstår han godt, at selv en genlader ikke kan ophæve fysikkens love.
Det hele ender med at han får en standardladning, som typisk ligger midt i, og så er han vældig tilfreds.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#23
Jep.

Det var næsten tæt på.......[Big Grin][:o)]

Jeg mener bare at den situation er så udpræget blandt jægere at det næsten ikke er til at bære....
Derfor synes jeg ikke den oprindelige bemærkning fra 375RAS skulle gå tabt. Det kan ikke udtrykkes tydeligere!

Og så er kaliberet selvfølgelig i LMC udførsel.....[Big Grin]

/Gammeltoft aka "citattyv".......[:o)][:o)]

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)