Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Én (anden) rigtig riffel
#21
Nej[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#22
[:o)]Jeg er så naiv, at jeg blot tror, at 260REM er så glad for sit nye flotte sæt, at han er nødt til at vise os det. [Big Grin] Der kan man bare se.
Walnut
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Citat:quote:

Det må bare ikke dominere billedet.

/GT


Hvis fokus ønskes at være på selve våbnet, ser jeg intet "smagløst" i at arrangere billedet så det bytte man mener våbnet er beregnet/velegnet til, på en ordentlig måde, fungerer som baggrund, d.v.s. med fornøden respekt for vildtet.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



@dravis
Synes du der bliver udvist fornøden respekt for vildtet på de billeder af ræv/våben ?

Det midterste billede domineres totalt af våbnet. Rævens hovede er uden for billedet og ræven er reduceret til et forliggertæppe.

På de 2 andre billeder ser det ud til at ræven får et drag over nakken [:o)] Nu ser en ræv jo osee ret lille ud i forhold til (legetøjs)geværet.

Men jeg læser jo at du slet ikke er så uenig med mig som du lagde op til [Smile] heldigvis [Smile]

Rent billedteknisk er det osse en dårlig ide at fotografere lodret ned ovenfra. Der mangler perspektiv i billedet. Dravis, du siger selv at du gerne vil have en baggrund med og det er nemlig osse helt basalt.
Der skal i virkeligheden ikke ret meget til for at ændre et kedeligt snapshot som kun er interessant for ejeren, til et komponeret billede der fortæller en historie for beskueern. Et par minutter med at finde det rigtige sted og lige vente til en sky er drevet forbi solen kan "løfte" et billede adskillige trin.
Mobilbilleder taget med en hånd bliver sjældent gode.

PS: Hvis det har været Michaels hensigt at bruge legetøjsgeværet til at skjule et grimt udgangshul er det en helt anden sag [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



M@X læs lige overskriften igen .
denne tråd er ikke oprettet for at fortælle at jeg har skudt en ræv. den omhandler en riffel . derfor er riflen på billederne dominerende og ikke ræven. dermed ikke sagt jeg ikke respektere ræven . men nu var det lige riflen det handlede om.

hvis det var ræven det handlere om havde jeg nok fået en hilsen fra moderator da der vist er en tråd om ræve [:p][:p]

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#24
Max 2.0!

Da jeg åbenlyst er noget ældre end dig - vil jeg tilføje: Gamle sure mand [:o)][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
mvh
Svar
#25
Tillykke med skyderen, den bliver du glad for, og her en der ikke syntes en Blaseren er for fin til at skyde ræv [Smile]

Men ok på dette billede ser det jo nærmest ud som om ræven er omkommet pga at riflen er væltet ned over den [Wink]

[Image: 302757_10150318155819260_597529259_78971...5306_n.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#26
Mit skub til ''gamle Max'' skyldes absolut ikke hans slet skjulte holdning til den såkaldte riffel [Wink]
mvh
Svar
#27
Blæser eller ej....!

En død mikkel - er en god mikkel.....!

,17mr - 300Win Mag
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by .17Hmr

Blæser eller ej....!

En død mikkel - er en god mikkel.....!

,17mr - 300Win Mag



Se det var en udtalelse fra en rigtig jæger.......not [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Max 2.0!

Da jeg åbenlyst er noget ældre end dig - vil jeg tilføje: Gamle sure mand [:o)][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Næh, jeg prøver blot at højne niveauet omkring billeder

Jeg har opgivet at højne niveauet for visse af de skrevne ord [V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
.17HMR må jo ikke bruges til ræv, så indlægget må betragtes som værendende ''off-topic''
mvh
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by 260REM



M@X læs lige overskriften igen .
denne tråd er ikke oprettet for at fortælle at jeg har skudt en ræv. den omhandler en riffel . derfor er riflen på billederne dominerende og ikke ræven. dermed ikke sagt jeg ikke respektere ræven . men nu var det lige riflen det handlede om.

hvis det var ræven det handlere om havde jeg nok fået en hilsen fra moderator da der vist er en tråd om ræve [:p][:p]

Michael

skovarbejder af guds nåde
[/quote]
Hvis det kun er riflen du vil vise, så forvirrer det at der osse er en ræv på billedet. Det er da fint at du er glad for din riffel, men så fortæl om den og vis et godt billede af den. Så har ræven ikke noget at gøre neden under riflen.
Du kunne have reddet den med en flot strejfet ræv som underlag for at vise en stemning (et komponeret billede).

Det kan godt være at jeg er en sur gammel mand, men mobilbilleder af intetsigende motiver får mig til at gabe.

De eneste billeder jeg lige kan komme i tanker om som har brændt sig fast i min hukommelse er dem Just Shot har taget ude i mosen. Det er billeder af høj kvalitet.

PS: Digitale billeder er gratis at tage, så tage så mange du orker og vær lidt mere kritisk med dem du bringer her. Formålet var jo, som du selv skriver, at vise din riffel. Så brug dog lige 30 sekunder mere på det, så vi ikke keder os så meget [|)][|)][|)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by TSX

.17HMR må jo ikke bruges til ræv, så indlægget må betragtes som værendende ''off-topic''



Øhh, hvor kom det lige frem at den skulle være skudt med en ,17hmr.

,17mr - 300Win Mag
Svar
#33
Hva du M@X - var det ikke en ide du viste os alle hvad et rigtigt jagtbillede er.?

Et som du selv har taget. Det kunne jo være det ville inspirere andre til hvordan det skal gøres...! [Smile]

,17mr - 300Win Mag
Svar
#34
Tillykke med ræven og sættet. Det fungerer da vist fint[Smile]

Jeg har ikke tænkt så meget over det kunsteriske aspekt, eller at andre potentielt ville kede sig over billedet, men mere som dokumentation, så jeg og andre interesserede kunne se dyret, vejret, landskabet, skudeffekt, våbnet etc. Men det har da inspireret til at gå den tidligere rævetråds billeder igennem og få lidt inspiration.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=19909&whichpage=1&SearchTerms=r%E6v

Faktisk lagde jeg selv den på det tidspunkt nye riffel oven på dens første ræv og det sønderskudte forparti kollapsede fuldstændigt. Det føltes ikke rigtigt/værdigt. Et par dage efter tog jeg billeder hvor riflen stod op ad et træ i baggrunden.

Selvfølgelig vil det kollidere hvis billedet er taget med dokumentation for øje og beskueren har et kritisk kunstnerisk/etisk øje.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)