Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoveder på Djursland ?
#21
@ Thorlak
tillykke med en rigtig flot hjort !!

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#22
Det der er altså snyd Jens.....

At overdrive trofæets størrelse ved at sætte en havenisse bag, det er lidt unfair[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Nydelig hjort iøvrigt[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
Enligt mig är den korekta benämningen antalet taggar på den sida med flest x2 är sen antalet på andra sidan mindre kallas den udda är dom samma är den jämn. En hjort med tre på ena och spets på andra är en udda sex-taggare det heter det även om det är en bock eller älg.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Nej, ulige dillen er alene brugt af danskerne,

MVH Jens Peter



Hej Jens Peter.

Min østtyske jagtvært kalder en buk med 5 ender for en "ungrade sechser" så han må have Danske aner uden at han ved det [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
min tyske jagtvært ser sjældent hovederne....bvaaa ha ha ha ha[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#26
BA-DA-BING!!

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#27
GT,

Jeg er blevet kaldt meget - men Polsk have nisse - den er ny[Big Grin].

Har lige opdaget at vi har en fælles bekendt - Marlene, Labrador Cargo.

Mvh

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#28
Fin hjort THORLAK! [Smile]

Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Hej Høgh
Nu behøver vi jo ikke at være enige om alt ting herinde, (så har vi jo ikke noet at diskutere) og jeg er ikke enig med dig om din "tyske" beskrivelse af en ulige 16 ender, med 8 sprosser på én stang og ingen på den anden stang (som er helt væk)denne hjort er en 8 ender med én stang.
Nej, ulige dillen er alene brugt af danskerne, (for at gøre deres trofæer større end de er i virkeligheden, i tale)I alle andre lande kalder man en Kronhjort med 7 sprosser og 8 sprosser for en 15 ender,(dette er fakta) Og når ham danskeren som har skudt hjorten og fået den målt op, så får han 1 point for hver sprosse, og der står 15 ender på opmålingsskemaet= 15 point.
Jeg har faktisk læst engang at når man fx. taler om jagtsprog og ulige ender på en kronhjort, så opstår begrebet ulige (helt korrekt) når fx en Kronhjort har 7 sprosser og 9 sprosser, denne kronhjort betegnes i jagtsproget for en ULIGE 16 ender, og IKKE en ulige 18 ender.
MVH Jens Peter



Nu bliver fakta jo ikke skabt af at du udvikler dine egne teorier, så jeg ser med spænding frem til den dokumentation du nævner....

Indtil den foreligger, må jeg bare konstatere, at i Tyskland og alle de lande som primært er påvirket af tysk jagtkultur, anvendes begrebet ulige som jeg har beskrevet det.

Din påstand om at det alene er et dansk fænomen er helt hen i vejret. [Smile] Men det tror jeg nok du selv er klar over...ikke mindst i lyset af de konkrete eksempler på både tysk og svensk, der er givet af andre brugere herover...

P.S: Gør dig selv - og alle os andre - en stor tjeneste og brug 30 sekunder på denne simple Googlesøgning på ordene "ungerade" og "ender" inden du evt. svarer. Det er tysk Jens Peter og betyder "ulige" og "ender" [Big Grin].

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#29
Fyyyy Thorlak....at skyde sådan en stor flot hjort kun for opsatsens skyld[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Tillykke med den [|)]

Per T Nielsen

"Rigtige mænd steger bacon i bar mave"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#30
Tillykke til Thorlak med den fine 12 ender Hjort .

Kære Jens Peter.

Hej Strom Naturgænger
Du har selv givet svaret, eller det er en såkaldt kødjæger der har været på spil.
Nå du er også angrebet af Ulige Dillen, (ulige 6 ender og ulige 8 ender)
Var det ikke noget nemmere at kalde det hvad det var, nemlig at tælle enderne og sige hvor mange der er, (de bliver IKKE større af at kalde dem for ulige, det er et begreb)
MVH Jens Peter

Så er det den ældste Dille jeg har hørt om ,,, Jeg tog Jagttegn i 1974 og dengang hed det også ulige .

Ang. betegnelsen på hjort og buk hedder det " ender " og ikke " takker " og det hedder også ulige 6 ender - ulige 8 ender - ulige 10 ender osv. ( Og nej , de bliver ikke større af at blive kaldt " Ulige ")

Det med 5-7-9-11-13- takker osv. er når det drejer sig om en ELG TYR .

Med Venlig Hilsen Trolle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)