Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladeudstyr uden ladetilladelse.
#21
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

I'he du milde!
Sikken da en masse regler. Har de haft noget praventivt indflydelse pa ulykker eller kriminaliteten overhovedet, eller er de som altid bare blevet til for at drille normale personer. Nej! det ma have varet en form for EU krav ikke! Hvem kunne ellers finde pa sadanne underlige regler.

Jess Christensen
Master Pistolsmith



Kunne du ikke finde ud af det, Jess ? [Big Grin]

I de bygninger i Esbjerg (Måde), hvorfra der skydes, bliver brugte hylstre blot kastet i diverse plastbøtter og trækasser. Og politiet har set det, når de kommer rundt i forbindelse med tilsyn.......og aldrig nævnt et ord vedr.opbevaring af hylstrene

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#22
Hejsa

Som jeg læser Lani's indlæg er loven klar, det har blot ikke høj prioritet at håndhæve den - altså den del med at afskudte hylstre skal være låst inde.

Det bliver den da heller ikke på kalvebod, hvor de afskudte står i en stor tønde, også her på kalvebod er politiet flittige gæster - de bruger banen til træning (pistol) flere gange om ugen og kan således ikke undgå at se "tønden" med tomme hylstre. Jeg kan tilføje at antallet af 9 mm hylstre, der ligger spredt ud over banen efter deres besøg for mig indikerer, at politiet heller ikke selv prioriterer det højt at overholde denne lovgivning [Big Grin]

Jeg har stor respekt for politiet - værdsætter deres arbejde højt og min interaktion med politiet har i stort set hele mit liv kun været positivt. Man skal blot huske på, at politiets sammensætning til en hvis grad bør afspejle befolkningens sammensætning og i befolkningen findes der snævertsynede pedanter. Man kan derfor risikere at rende ind i et snævertsynet pedantisk r*vhul med uniform på, der ud af det blå vælger at håndhæve denne regel og stikke en en bøde. Det må man bare ikke tage politiet ilde op - det er trods alt ens eget ansvar at overholde gældende lov. Så skulle det mod forventning ske, må man tage sin bøde med et smil [8D].

Mvh.
Anders
Svar
#23
Citat:quote:

Som jeg læser Lani's indlæg er loven klar, det har blot ikke høj prioritet at håndhæve den - altså den del med at afskudte hylstre skal være låst inde.



Præcis!!!

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Nobody

I de bygninger i Esbjerg (Måde), hvorfra der skydes, bliver brugte hylstre blot kastet i diverse plastbøtter og trækasser. Og politiet har set det, når de kommer rundt i forbindelse med tilsyn.......og aldrig nævnt et ord vedr.opbevaring af hylstrene

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.



Ja - men det må være en formildende omstændighed at tønderne er blå [B)][Big Grin][B)]
mvh
Svar
#25
Ja---

Fint nok med den lovgivning, men den er noget FUSK! Der er ganske enkelt ikke taget højde for almindelig sund fornuft i lovgivningen..
et par kommaer og "herunder også patronhylstre" har f.eks. gjort det helt OK i rettens øjne at idømme to unge piger en bøde for "ulovlig våbenbesiddelse" fordi de som del af deres "mode-tøj" valgte at bære bælter lavet af tomme patronhylstre. [:0]

Man kan diskuteres deres "smag" i mode, men hvorfor får den slags elendig lovgivning egentligt lov til at blive stående????

Det er vel næppe noget tilfælde at de unge mennesker kom i søgelyset, og politiet valgte netop dem at benytte den "fuskede" lovgivning på.... de havde tilknytning til "det autonome miljø" ...

Tænk lige GRUNDIGT over det!!!

Det er netop den slags "lovgivning" der kan bruges hvor man "politisk" ønsker at "irettesætte" nogen "ulydige borgere"

For mit eget vedkommende betragter jeg stadig "tomme patronhylstre" som "genbrugs-metal" og agter ikke at opbevare det i "skafor blå"

Hvad med den skrothandler man sælger de gamle bulede hylstre til? Har han et "skafor blå" "skab" til den messing???'

Hvornår skifter messinget "status" til metal-skrot?
Skal de mases flade?

Vorherre til hest.......

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
I bor sgu i det forkerte land !
H
Hogmeister
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Som jeg læser Lani's indlæg er loven klar, det har blot ikke høj prioritet at håndhæve den - altså den del med at afskudte hylstre skal være låst inde.



Præcis!!!

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



Jamen det er jo noget hø. Man kan sgu da ikke overlade til embedsmænd selv at afgøre hvad de skal gå op i.
Det er noget grundlæggende i magtens tredeling. Og uanset min egen respekt for flere af ordenshåndhæverne, skal de altså ikke være lovgivere.
Enten har man en lov eller så har man ikke.

Så kan jeg jo lige så godt selv definere hvilke love jeg synes er relevant at overholde.

Den skal tilbage til lovgiverne, de må lave noget bedre. og tag lige knivloven med i samme omgang, så den ikke genere almindelige friluftsmennesker, men kun dem den er rettet imod.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#28
Citat:quote:

Jamen det er jo noget hø. Man kan sgu da ikke overlade til embedsmænd selv at afgøre hvad de skal gå op i.
Det er noget grundlæggende i magtens tredeling. Og uanset min egen respekt for flere af ordenshåndhæverne, skal de altså ikke være lovgivere.
Enten har man en lov eller så har man ikke.

Så kan jeg jo lige så godt selv definere hvilke love jeg synes er relevant at overholde.

Den skal tilbage til lovgiverne, de må lave noget bedre. og tag lige knivloven med i samme omgang, så den ikke genere almindelige friluftsmennesker, men kun dem den er rettet imod.

VH Søren

Big Green for ever


I den perfekte verden JA!!, men verden er ikke perfekt, og det er vist også godt nok, ville du feks. finde det rimeligt hvis du fik en bøde for ikke at have hvide eller sorte hætter over skruerne på nummerpladerne på din bil ? Eller en bøde for at have glemt et afskudt jagtpatronhylster under sædet på din bil ? eller kommet til at medbringe en hobbykniv i dine arbejdsbukser når du gik ind til bageren for at købe frokost ??

Jeg tænker at langt de fleste drager fordel af at politiet har mulighed for at anlægge et skøn i den enkelte situation, og at de ikke bare er bødemaskiner.

med hensyn til tåbelig lovgivning, så ret skytset imod politikerne.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Vorherre til hest.......

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



ENIG![}Smile]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

[quote]Originally posted by dravis

Vorherre til hest.......

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Er der ikk lige lovlig meget at forlange....[Big Grin][8D]

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Eller en bøde for at have glemt et afskudt jagtpatronhylster under sædet på din bil ?
Mvh.LANI



og det er rent faktisk sket i Vestjylland.

En jæger havde et afskudt hylster liggende i forruden af bilen. En betjent kigger til bilen der står lidt afsides parkeret og får øje på hylsteret. Bilen var heller ikke låst og det må man heller ikke glemme.
Det hele endte med en husundersøgelse hjemme hos jægeren.

Bøden var ikke ubetydelig [xx(]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Dravis,
Grinte meget af din historie vedr. de 2 piger med patronbalter som modetoj. Tankt sig vist det var kommet til dette punkt i virkeligheden ikke. Gar da ud fra det blot er et eksempel !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#33
Hej Jess

Det er desværre ikke et hypotetisk eksempel:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6910663:dom-patronb%C3%A6lter-var-ulovlige.html?rss

Ak ja - vores politikere har ansvaret for mange stupide love - i sidste ende er det jo vores egen skyld vi kan lade være med at stemme de mest tåbelige eksemplarer ind. På en eller anden mærkelig måde er det dog som om, at det eneste der rigtig er stemmer i er at være en "strammer". LA gik ganske vel til valg på at der skulle være færre regler og love, men her efter valget er overstået er det jo ikke lige frem fordi de rejser det ene forslag om afskaffelse af love efter det andet....

Mvh.
Anders
Svar
#34
Hej alle debatanter.

Med den lovgivning vil militær og hjemmeværn få nok,at se til de næste mange dage efter en øvelse på offentlig gade og vej.

mvh.Leif

Så længe der er "bly" i luften,er der håb.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by share50

Hej alle debatanter.

Med den lovgivning vil militær og hjemmeværn få nok,at se til de næste mange dage efter en øvelse på offentlig gade og vej.

mvh.Leif

Så længe der er "bly" i luften,er der håb.



Hjemmeværnet og hæren er ikke omfattet våbenloven.

F.eks. så må en "almindelig" chauffør ikke aflevere ammunition til mig, men han må gerne aflevere et helt vognlæs til hæren, da de som sagt ikke er omfattet våbenloven.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#36
Men, hvis den "almindelige" chauffør glor ind i mundingen på en oversavet haglspreder, udlevere han/hun sgu alt han/hun har med.......

Dog er det svært, at se, hvornår man ser en sådan chauffør på landevejene

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#37
Enig Lani.

de tåbelige love er politikernes skyld, men jeg skal da ikke afvise at der findes ligeså tåbelige politifolk. Jeg har dog altid fået en fin service og fair behandling, både i trafikken og på våbenkontoret. Det der kan pisse mig lidt af er, at den seneste politireform gjorde at jeg ikke længere kan gå ind på det "lokale våbenkontor" og få en ny/fornyet tilladelse da POLITIKERNE har bestemt (i politireformen) at disse papirnusserier skal centraliceres. det giver en ventetid på ca. 14 dage for mit vedkommende[Sad!] Nu kender jeg ikke sagen om "pigerne med patronbælterne" men vil tro at der også var andet der lagde forud for sagen, men det ved jeg selvfølgelig ikke.

Med andre ord: lov er lov og lov skal holdes. gør du ikke det er du hjemfalden til straf - sådan er det.

Jeg har gået på jagt i 30 år og har ladet i 20 - uden at have haft problemer med myndighederne - jeg klager ikke [Big Grin]

If you cant beat them - eat them!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Lani
Den skal tilbage til lovgiverne, de må lave noget bedre. og tag lige knivloven med i samme omgang, så den ikke genere almindelige friluftsmennesker, men kun dem den er rettet imod.

VH Søren

Big Green for ever


I den perfekte verden JA!!, men verden er ikke perfekt, og det er vist også godt nok, ville du feks. finde det rimeligt hvis du fik en bøde for ikke at have hvide eller sorte hætter over skruerne på nummerpladerne på din bil ? Eller en bøde for at have glemt et afskudt jagtpatronhylster under sædet på din bil ? eller kommet til at medbringe en hobbykniv i dine arbejdsbukser når du gik ind til bageren for at købe frokost ??

Jeg tænker at langt de fleste drager fordel af at politiet har mulighed for at anlægge et skøn i den enkelte situation, og at de ikke bare er bødemaskiner.

med hensyn til tåbelig lovgivning, så ret skytset imod politikerne.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...

[/quote]
Det var jo lige præcis det jeg mente med at den skulle tilbage til lovgiverne.

Som M@x skriver giver det jo så også forskellige regler og det kan selv fortolkerne/politiet vel ikke være interesseret i?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#39
Hej med Jer

Emnet vedr. hylstre kontra opbevaring i boks er tidligerr blevet behandlet ret grundigt i denne tråd : http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...skafor,blå

Mvh. Ole
Svar
#40
Hej alle.

Rex--du har selvfølgelig ret i at hæren ikke er omfattet af våbenloven, sådan rent "etisk", når man tænker på følgen af et hylster under sædet i vores biler, så burde jo lige så vel som andre rydde op efter sig.

mvh. Leif

Så længe der er " bly" i luften er der håb.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)