Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt eller lystmord !
#21
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Alt hvad der enten flyver, kravler eller har 4 ben, skydes efter aret rundt.

Udover almen jagt, skyder mange pa alt hvad de ser. Dette bade klapperslanger, stinkdyr, skildpadder, baltedyr, pungrotter, hunde, vaskebjorne, gribbe, alle slags fugle, alligatorer, bjorne, bjerglover, los'er, egern, osv.



Hej Jess

Efter at have læst dit indlæg længere nede i tråden, om hvor hårde straffe, der er ved ikke at overholde "jagtloven" forstår jeg ikke, hvordan du kan have det indtryk, du tilkendegiver i overstående?
Er reglerne der godt nok og er befolkningen bare total ligeglade eller er reglerne bare MEGET liberale?

@GT – 500 fasaner på en dag bliver vel ikke bare ”skudt for sjov”. De er opdrættet for at indgå i driften på godserne som et afkastgivende aktiv. Om man kan lide det eller ej er jo op til os hver især.

Jeg har slet ingen forkvabbelser over Kampdværgens mange præriehunde. Ej heller over tweed tossernes 300-kroners-skyde-fugle. Men jeg havde personlig kun detaget i én af tilfældene [Wink]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#22
Det er ikke et indtryk men et fakta. Reglerne er gode nok, men mange overholder dem ikke. Desuden er flere af de dyr jeg navnede, ikke omtalt i jagtloven, er dermed "open game" for alle.
Husk pa at omradet her er ekstremt landligt samt ode, og chancerne for at blive taget er meget minimale. Man skal ikke have jagttegn her, men kobe sig en sakaldt "tag", som giver ret til og skyde den slags vildt som beskrevet pa tilladelsen indenfor et specielt omrade eller amt.
Man behover ingen tilladelse for at skyde dyr som ikke er omfattet af jagtloven, sa lange det ikke er pa andres private landomrader. Alle her gar bevabnet. Wild hogs og vildhunde har angrebet personer, og skoleborn som venter pa skolebussen er blevet drabt i flere tilfalde.
Jeg har selv skudt i selvforsvar og reddet liv og lemmer tidligere. Kan vare barskt her ude pa landet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#23
Det er ikke et indtryk men et fakta. Reglerne er gode nok, men mange overholder dem ikke. Desuden er flere af de dyr jeg navnede, ikke omtalt i jagtloven, er dermed "open game" for alle.
Husk pa at omradet her er ekstremt landligt samt ode, og chancerne for at blive taget er meget minimale. Man skal ikke have jagttegn her, men kobe sig en sakaldt "tag", som giver ret til og skyde den slags vildt som beskrevet pa tilladelsen indenfor et specielt omrade eller amt.
Man behover ingen tilladelse for at skyde dyr som ikke er omfattet af jagtloven, sa lange det ikke er pa andres private landomrader. Alle her gar bevabnet. Wild hogs og vildhunde har angrebet personer, og skoleborn som venter pa skolebussen er blevet drabt i flere tilfalde.
Jeg har selv skudt i selvforsvar og reddet liv og lemmer tidligere. Kan vare barskt her ude pa landet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#24
Og saa er du kun i Arkansas !
H
Hogmeister
Svar
#25
Tja'he Hogmeister,
Det har du ret i. Arkansas er ca. 2-3 gange storre end DK, med den ca. den halve befolkning. Og der er flere grusveje end asfalterede. Jeg vurderer omrader som ode, hvis man kan do uden et kompas hvis man mister orienteringen i landskabet.
Canada gips! Er det ikke stadvigvak verden mindst befolket omrade. Vist noget med 1,7 person pr. Square miles ikke. Desvarre ma i vist ikke ga rundt med plaffejern som her vel ?

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#26
Vi maa gaa med alle de rifler og haglbøsser vi vil, og de behøver heller ikke at være registrerede mere. Den lov er blevet afskaffet, eller bliver det i en af de næste dage.
Haandvaaben er en anden sag. De skal registreres, og selv med det, kan vi ikke bare uden videre rende rundt med dem paa hoften..................Det er heldigvis heller ikke nødvendigt. Selv i de ødeste omraader.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#27
Hogmeister,
Husker godt debatten i American Rifleman magazine vedr. dobbeltadministration, og stort set ukompetente personer involveret i Canada's registreringssystem for nogle ar siden. En kampe udgift for skatteborgerne, og det beviser at der absolut intet praventivt eksisterer over vabenregistrering i sidste ende. Godt for jer deroppe.
Fuldstandigt uenig vedr. handvaben regler i Canada. Maske ogsa derfor Ruger kaldte deres nye revolver for overlevelse i vildmarken "Alaskan" og ikke "Canadian" selvom disse regioner i verden kan minde meget om hinanden i de vildeste egne ikke.
Er lidt nemmer for ham der fluefisker, eller skal ud af teltet om natten pa naturens vegne, eller hiker med minimal vagt pa sig osv. osv.
Sa det har vi blot meget delte meninger om.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)