Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt i Surrey UK.....
#41
næe goe herre: det er ikke den rette ordbog. lander du hos en normal skytte i england/scotland, får du mere brug for: bloody - fucxxxx - med videre [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by STROM

næe goe herre: det er ikke den rette ordbog. lander du hos en normal skytte i england/scotland, får du mere brug for: bloody - fucxxxx - med videre [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger



[Big Grin] Det er fint nok. Jeg råder selv over en del uartige engelske eder. De må stamme fra filmklippene, vi tåger rundt i [Big Grin]
Walnut
Svar
#43
Strom har ret: 3 ord og du kan flydende skotsk: fucking - blody - hell, tror det dækker mindst 90% af det talte skotske sprog.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by STROM

næe goe herre: det er ikke den rette ordbog. lander du hos en normal skytte i england/scotland, får du mere brug for: bloody - fucxxxx - med videre [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger



[Big Grin] Det er fint nok. Jeg råder selv over en del uartige engelske eder. De må stamme fra filmklippene, vi tåger rundt i [Big Grin]
Walnut



Første gang jeg var på jagt i Skotland, fik jeg mit engelske ordforråd udvidet ret kraftigt. Helt galt gik det da vi på hjemvejen var til fodbold i Glasgow og så Rangers vs. Hibernian.

Vi sad på hjemmeholdets tribune og en der sad lige bagved var ikke tilfreds med hjemmeholdets præstation, selvom de vandt 4-0

Det gik som følger

Fucking terrible

Fucking bad

Fucking Stevens

Fucking Fuckies

Det var mandens ord forråd[:0]

2x45 minutter er laaaaaang tid[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#45
Kan I ikke fortsætte i Boldsen´s skotske tråd ved siden af[?] Det er vel ikke rimeligt, at det går ud over englænderne, at skotterne har et dårligt sprog![Big Grin]
Walnut
Svar
#46
[Image: DSC05204.jpg]

Jeg har i dag købt et par skind/ læder gaiters til turen. Har fået oplyst i butikken, at jeg blot skal pleje med "almindeligt" læderfedt.Nu tror jeg ikke på alt, hvad jeg hører ude i byen[Big Grin], så derfor vil jeg gerne have nogle input omkring dette. Måske er min tilbageholdenhed en indgroet vane i forhold til goretex overflader, der, som bekendt, ikke må indkapsles i læderfedt.Det er der selvfølgelig ikke tale om her, men vil jeg f.eks kunne opnå den samme vandafvisning ved en eller anden spray, som typisk benyttes ved goretex?
Walnut
Svar
#47
Ønsker dig først en god tur plus knæk og bræk, mht. den rygsæk du har valgt tror jeg du vil finde den som det helt rigtige, har selv en magen til, Härkila har ramt spot on, den er let og du bliver ikke varm og fugtig af at bære den i mange timer, bruger min til pürsh og anstand´s jagten, den indeholder en 0,5l flaske vand, reserve magasin, engangs handsker, lomme førstehjælps sæt, reserve foldekniv, en skulderrem med løkke til hvis man skal bjerge vildt over længere afstand.
Har faktisk haft brug for alle sagerne i rygsækken mindst en gang.
P.s der er sku´da osse et par sokker i den.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by fqvist

Ønsker dig først en god tur plus knæk og bræk, mht. den rygsæk du har valgt tror jeg du vil finde den som det helt rigtige, har selv en magen til, Härkila har ramt spot on, den er let og du bliver ikke varm og fugtig af at bære den i mange timer, bruger min til pürsh og anstand´s jagten, den indeholder en 0,5l flaske vand, reserve magasin, engangs handsker, lomme førstehjælps sæt, reserve foldekniv, en skulderrem med løkke til hvis man skal bjerge vildt over længere afstand.
Har faktisk haft brug for alle sagerne i rygsækken mindst en gang.
P.s der er sku´da osse et par sokker i den.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!



Takker. Jeg har afprøvet den fine rygsæk, og det var en rigtig god fornemmelse. Jeg mærkede den ikke på ryggen overhovedet.
Walnut
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Walnut
Jeg har i dag købt et par skind/ læder gaiters til turen. Har fået oplyst i butikken, at jeg blot skal pleje med "almindeligt" læderfedt.Nu tror jeg ikke på alt, hvad jeg hører ude i byen[Big Grin], så derfor vil jeg gerne have nogle input omkring dette. Måske er min tilbageholdenhed en indgroet vane i forhold til goretex overflader, der, som bekendt, ikke må indkapsles i læderfedt.Det er der selvfølgelig ikke tale om her, men vil jeg f.eks kunne opnå den samme vandafvisning ved en eller anden spray, som typisk benyttes ved goretex?



Hej

Jeg har ingen gaiters så på den måde ingen direkte erfaring.

Mine læderstøvler (helt uden membran [:I]) holder jeg vandtætte ved at give dem en tur i ovnen på 50 grader, de skal blot være i ovnen længe nok til at de er varme.

Så smører jeg dem med rigeligt læderfedt. Varmen gør at støvlerne suger fedtet til sig. Jeg har kun en enkelt gang haft lidt vand igennem de støvler og det var efter en hel dag på vandring i pisse øsende regnvejr på færøerne - det kan godt nok regne deroppe.

Støvlerne er nu 7 år gamle og fungerer stadig perfekt.

Ingen spray til mit læder - jeg stemmer på læderfedt [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Citat:quote:

Originally posted by Walnut
Jeg har i dag købt et par skind/ læder gaiters til turen. Har fået oplyst i butikken, at jeg blot skal pleje med "almindeligt" læderfedt.Nu tror jeg ikke på alt, hvad jeg hører ude i byen[Big Grin], så derfor vil jeg gerne have nogle input omkring dette. Måske er min tilbageholdenhed en indgroet vane i forhold til goretex overflader, der, som bekendt, ikke må indkapsles i læderfedt.Det er der selvfølgelig ikke tale om her, men vil jeg f.eks kunne opnå den samme vandafvisning ved en eller anden spray, som typisk benyttes ved goretex?



Hej

Jeg har ingen gaiters så på den måde ingen direkte erfaring.

Mine læderstøvler (helt uden membran [:I]) holder jeg vandtætte ved at give dem en tur i ovnen på 50 grader, de skal blot være i ovnen længe nok til at de er varme.

Så smører jeg dem med rigeligt læderfedt. Varmen gør at støvlerne suger fedtet til sig. Jeg har kun en enkelt gang haft lidt vand igennem de støvler og det var efter en hel dag på vandring i pisse øsende regnvejr på færøerne - det kan godt nok regne deroppe.

Støvlerne er nu 7 år gamle og fungerer stadig perfekt.

Ingen spray til mit læder - jeg stemmer på læderfedt [Big Grin]

Mvh.
Anders



Hej Anders.
Det er faktisk lige dér, jeg er landet [Smile] Jeg har læst en del om læder/skindpleje, og der fremhæves læderfedtets fortræffeligheder. Jeg kunne lune mine gaiters inden indsmøringen. God idé
Walnut
Svar
#51
[Image: DSC05205.jpg]

Ganske rigtigt spiller temperaturen en stor rolle, når der arbejdes med denne herlige læderfedt. I stedet for at bruge ovnen arbejdede jeg med føntørreren efter behov. At jeg hele tiden havde en lun overflade at smøre på "åd" en del af fedtet. Det forsvinder omgående ind i porrerne.Jeg vil senere vurdere på, om der er behov for en tur mere.
Walnut
Svar
#52
Sno-Seal . .
manufactured by: A&T Ski co. Seattle Washington.

Samme metode, varme og påsmøring ... fåes ikke bedre[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#53
Båååååt! Fik en trals mail fra Cimber Sterling, der kunne meddele mig, at man har nedlagt mit bookede fly i maj[B)] Man tilbød dog, at lave en flyvning fra Billund over København og til Gatwick.Den havde jeg ikke lige set komme, men der er styr på tingene igen.Min dejlige Frue, der flyver væsentligt mere end undertegnede, har lige fikset det hele i dag [Smile]mens jeg var på job.Pyyyyh!
Walnut
Svar
#54
Det er godt jeg skal afsted før dig, så velforberedt du er [Wink]

Skal se om jeg lader et par stykker gå til den bette sorte....

God tur

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det er godt jeg skal afsted før dig, så velforberedt du er [Wink]

Skal se om jeg lader et par stykker gå til den bette sorte....

God tur

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]



[Big Grin] Jeg kommer ikke og tager noget aflagt.... eller noget, du heller ikke vil ha´[Big Grin] Jeg er ret afklaret i mine ønsker. Det skal være kraftigt og perlet. Skyder næppe noget, jeg kunne have taget i baghaven herhjemme [Big Grin] Vil godt regulere lidt, hvis vi keder os.Har fået en dobbeltseng, så den lille sorte kan være frisk om morgenen [Big Grin]
Walnut
Svar
#56
Har været til kaffemik hos rejsearrangøren.Ud over at være en meget hyggelig og interessant lille sammenkomst resulterede det også i, at jeg lige har flyttet rundt på optikken. Der er nu en lille rød prik med ombord, når vi flyver..eller mulighed for én. Kan komme ud for at skulle skyde senere end jeg er vant til det her hjemme fra.Det kom bag på mig.
Er der en, der har et bud på, hvad en taxi fra Heathrow til Wotton House kan koste? Afstanden er ca. 30km.
Spurgte til evt. hjemtransport af opsatser. Omvikles med tøj og i kufferten?
Jeg skal vænne mig til, at flyselskaberne piller ved flyvetiderne [B)] Har lige rykket min hjemtur fra CPH til Billund til hjemkomst en time senere. Den er dog til at leve med.
Walnut
Svar
#57
Er sleeeeet ikke misundelig [^]
Mht. hjemtransport, så kommer det vel an på hvor mange kilo dine trofæer kommer til at veje, blot så du ikke overskrider bagagevægten Wink
Men det kan sagtens lade sig gøre. Tag eventuelt lidt bobbelplast med hjemmefra. Jeg havde to sikahjorte (6- og 8-takker) med fra Skotland i min bagage. Bare tape bobbelplast om, især næse, og put dem i midten af kufferten.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Er sleeeeet ikke misundelig [^]
Mht. hjemtransport, så kommer det vel an på hvor mange kilo dine trofæer kommer til at veje, blot så du ikke overskrider bagagevægten Wink
Men det kan sagtens lade sig gøre. Tag eventuelt lidt bobbelplast med hjemmefra. Jeg havde to sikahjorte (6- og 8-takker) med fra Skotland i min bagage. Bare tape bobbelplast om, især næse, og put dem i midten af kufferten.

Mvh.
Boldsen



Jeg har fulgt med i din færden..du har været ved fadet [Big Grin] Nu er det min tur. Det er ikke vægten, jeg er bekymret for. Dertil er jeg nok for kræsen[Big Grin] Det er lige præcis transporten i kuffert,der overvejes, og bobleplast lyder som en fin beskyttelse. Har også tænkt på at afstive min trolley med en dims, så den ikke kan trædes flad af en hurtigt arbejdende lufthavnsmedarbejder[B)].
Har på forhånd valgt en evt. hovedmontering fra. Det må da også være noget af en opgave at transportere delene hjem til en sådan montering.
Walnut
Svar
#59
Haha. Enig - det er din tur nu [Big Grin]
Ville blot sige at det ér muligt, men at der findes papnæser, som du selv er inde på, som kunne "komme" til at danse på bagagen. Måske en hardcase taske var noget? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Haha. Enig - det er din tur nu [Big Grin]
Ville blot sige at det ér muligt, men at der findes papnæser, som du selv er inde på, som kunne "komme" til at danse på bagagen. Måske en hardcase taske var noget? [Smile]

Mvh.
Boldsen



Tanken om at lide skibbrud med trofæer i den tunge klasse har fyldt en del [Big Grin] Det har jeg så forelagt medbevilligende myndighed. Min tåreperser faldt i god jord, og der kigges nu på Trolley Hard!Jeg er da ikke blind for, at Fruens søsters hus i Portugal kan have spillet en rolle i forbindelse med bevillingen.Hvad bekymrer det mig. Jeg skal da nok køre en tur med Trolley Hard og tage med, selv om der ikke kan jages [Big Grin]........vildsvin! Er der nogen, der har været på jagt i Portugal?[Big Grin]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)