Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trofæjægere FØJ.......
#21
Citat:quote:

Originally posted by Lani

...............men jeg ville føle mig til grin hvis jeg efterfølgende fandt ud af at jeg havde "jagtet" en tamløve...ville du ikke ??


Jo, det ville jeg formodentlig og det er også derfor, at jeg mener, at hvis man ikke sympatiserer med en given jagtform, så kan man undlade at udøve den.
Personligt er jeg gået helt over til buejagt netop fordi jeg syntes at riffeljagt er for "let" og sporten/jagten går fløjten (jeg har aldrig dyrket hagljagt). Det er jo rent faktisk sådan (og nu får jeg sikkert nogen over snuden), med det riffelgrej vi har idag, at kan man se det, kan man skyde det.

PS - det betyder dog ikke at jeg ikke vil snuppe en gris i ny og næ med riflen.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#22
Vi er flere i min omgangskreds der har talt om at gå over til buejagt, vores problem er nok primært at det stiller nogle krav til terrænet som vi ikke har adgang til

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#23
Det er så en sandhed med modifikationer. Altså at kan du se det så kan du skyde det.

Man kan jo også vælge at gå efter en stram selektion. Feks at have et vurderingsgrundlag for et givet område, før man beslutter sig for at skyde en buk. De fleste bukke bliver skudt første gang krydset hviler på bladet.

Sidste år var jeg afsted mere end 50 timer før jeg fik skudt netop den buk jeg havde udset mig. Den næste blev skudt i et terræn og under omstændigheder hvor jeg ønskede at skyde en buk. Ikke netop let jagt. Men med stor tilfredsstillelse. I år fik jeg skudt en tynd morderbuk som eneste. Selv om jeg havde mere end 10 forskellige bukke for, så nåede jeg ikke at få et reelt vurderingsgrundlag for at afskyde den ældste/største.
Næste år bliver nok også med buen.
Men snart så venter 4 nætter grisejagt og 2 dage bukkejagt i Sverige.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)