Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
knald fald efekt Barens TSX
#41
som sagt forbandet svineri. ingen respekt kun ren blærerøv. fy for sat..
Svar
#42
Kunne det ikke være en meget god ide at placere dette topic under members only...
Jeg synes ikke det klæder VTF at vise sådanne billeder når vi nu ved at jagt også handler om etik omkring det at skyde dyr. Disse meget udtryksfulde billeder fremmer ikke ligefrem den generelle forståelse for jagten...

Omkring det at skyde på dyr i forhold til jagtfelt - så er det sådan at pap som regel står stille... og vi har endda relativ god tid at skyde på, og har også oftest tid til at indtage en skydestilling - et rådyr har den ulempe at det bevæger sig... det gør pap sjældent... og i særdeleshed hoved og det øverste af halsen - så derfor er skydning på dette målområde faktisk sværere - og har man skudt 1. dyr så er nr. 2 dyr mere agtpågivende, og dermed alt andet lige et sværere mål og dermed er der større risiko for dårligt skud på halsen/hoved.

Selv halvdårlige skytter evner på jagtfelt at skyde rimeligt med sandsække pipods og lignende - men det kan de ikke præstere på jagt - her opstår jagtsituationerne mange gange pludseligt, og man har så ikke altid disse "krykker" til rådighed som til jagtfeltskydningen.

Vi bør ikke fremme en form for forståelse af, at det er ok bare at skyde på disse små mål - umodne jægere... kunne forledes til at tro at det er en helt almindelig praksis at skyde på denne måde

Jeg tror ikke engang at Erik og Sako praktiserer denne jagtform (det må være dem du mener sako75 [8D])
VTF: kun 1-2 mand pr. gang som virkelig skød imponerende

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#43
Uden iøvrigt at ville blande mig i diskussionen:

En anskydning i hovedregionen skyldes ikke nødvendigvis et "uheldigt" headshot. Jeg kender til eksempler på grimme anskydninger i hoved-/kæberegionen, hvor skytten ikke aimede efter hovedet. Men klart at risikoen stiger, hvis man går efter det mindre træfpunkt - og klart af 99,9% af alle riffeljægere skal afholde sig fra at gøre forsøget.

/bundgaard
Svar
#44
Nu er der flere der har draget paraleller mellem jagt og feltskydning.
Det vil jeg gerne knytte en kommentar til da jeg selv er en af dem der skyder et hovedskud en gang imellem.

Feltskydning. Banen er lagt med en vis sværhedsgrad som man kan skruue på ved hjælp af 3 paremetre. #1 afstand, #2 skydestilling(læs graden af stabilitet) og #3 målets størrelse. Sværhedsgraden er lavet så ingen eller højest 1 skyder maximum point. Skytten stresses af nervøsitet, begrænset skydetid, gruppepres og larm fra sidemanden.
Alt i alt en halvsvær situation.

Når jeg eller G.T. er alene på madjagt eller regulering har vi ret stor indflydelse på en del af parametrene.

Der er ingen naboskytter der larmer og der er intet tidspres. Der er heller intet krav om at jeg kommer til skud. Jeg bestemmer selv om jeg føler at jeg er i stand til at afgive et dræbende skud.
Jeg har nogen gange fået bukke feber og måtte derfor undlade at skyde.
Hvis jeg ikke føler det er forsvarligt, så bruger jeg da gerne en ½ time mere på at komme tættere på og jeg bruger så lav og stabil en skydestilling som jeg kan komme til i situationen.
Ingen af disse ting kan lade sig gøre ved en feltskydning.

Med hensyn til sværhedsgraden så har jeg sjældent eller aldrig til en feltskydning oplevet at skulle skyde 1 skud på 30-40 meter fra lav skydestilling med fast anlæg, uden tidspres og skydetvang, ingen naboskytter på så stort et mål. Min riffel skyder 20mm grupper på 200 meter og min kikkert kan forstørre op til 30 gange.

Jeg har selv arrangeret mange feltskydninger og har altid lagt vægt på at hver station skal have indbygget noget pædagogik. Vi har prøvet mange gange at lave en skydning hvor man frit kunne vælge sværhedsgraden ved at der kunne vælges lette, mellemsvære eller svære mål. Pointgivningen var sådan at træffere gav pluspoint, jo sværere jo flere, men forbiskud/anskydninger gav minuspoint.
Her var tanken bag skydningen at man ikke skulle vælge en sværere skiven end det man kunne magte. Man blev jo straffet på point hvis man ikke ramte.
Alle skytter blev opfordret til at gøre op med sig selv hvor god man mente man var og så vælge sværhedsgraden ud fra det. Traf man det rigtige valg, gik man derfra med pluspoint. Overvurderede man egne evner gik man derfra mange point fattigere.
Da skydningen var overstået måtte vi i skydeudvalget konstatere alle ALLE pånær 2 skytter valgte den sværeste bane og mange blev straffet rigtig hårdt. (målet var et sælhovede på 235 meters afstand og den dag var vejret regn og blæst.)
Det var vores håb at bare nogen af skytterne ville gå hjem og tænke over hvor deres egen begrænsning ligge. Behovet for selvransagelse kunne læses på resultatlisten.

Jeg kan forøvrigt huske at på en af banerne på Stilling Jagtforenings feltskydning (mange VTF skytter) skød vi stående med en knækket rive som hjælpemiddel på vistnok 60 meter. En ikke særlig jagtrelevant skydestilling som jeg aldrig kunne finde på at benytte mig af andre steder.

Tilbage til min egen jagt:
Jeg bruger kun det bedste grej og jeg tager sjældent på jagt uden at have kontrolskudt riflen samme dag eller dagen før. (jeg har adgang til skydebane døgnet rundt)

Jeg er 100% mit ansvar bevidst om at udføre mit jæger erhverv på en sober måde og jeg gør intet ulovligt. Jeg opfordrer heller aldrig nogen til at gøre som jeg gør for jeg kan ikke sætte mig ind i andres psyke når de er i en jagtsituation.

Jeg synes heller ikke at G.T's billeder er specielt repræsentative for hovedparten af jægere i Danmark, men de er da i hvert fald grundlag for en kraftig debat.
Lige så lidt som jeg bryder mig om G.T.'s billeder (jeg finder dem ikke ulækre. Blot unødvendige) synes jeg om udtalelser som Allan2 kom med,citat: som sagt forbandet svineri. ingen respekt kun ren blærerøv. fy for sat..og skønne billeder af få ud på nettet ,, forbandet svineri´´
Allan2 brækker sin galde ud over en medjæger i et sprogniveau jeg ikke vil ned på. Uden at han i øvrigt forholder sig til emnet. Ikke just en type der repræsenterer kernen at de danske jægere.

Til sidst vil jeg bare lige tilføje.
Hvem udfører det bedste jægerhåndværk. En jæger, der har trænet 10.000vis af skud med alle mulige våben og bevist at han er i stand til at skyde godt under pres og som en gang imellem skyder et hovedskud på 30-40 meter, siddende i ro og mag?
Eller ham pralrøven der skyder efter vildsvin og kronvildt, fritstående på op til et par hundrede meters afstand uden hensyn til træfpunkt og patronforbrug.
I det sidste tilfælde synes jeg at Allan2's galde passer bedre.

Forhold jer nu til facts og kom ind i kampen med saglige kommentarer. Lad galden blive i galdeblæren [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
Good post mini-M@X 2.0

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#46
SOOOO TRUE! M@X.

Nice post.

Statistikker er som mini-skirts.
De giver dig gode ideer, men skjuler det vigtigste.
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#47
Forhold jer nu til facts og kom ind i kampen med saglige kommentarer. Lad galden blive i galdeblæren [Smile]

--
mvh M@X 2.0[/green]
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!

[/quote]
Jeg har ingen erfaring med Barnes TSX[Big Grin]

MHT. den - lad os sige lettere ophidsede drejningen som debatten har taget mener jeg dog:

Enhver jæger og skytte er selv ansvarlig for dt skud han/hun afgiver, også GT og han påstår at kunne klare det, og jeg har ingen beviser på det modsatte.

Det der "støder" mig er ikke billederne som sådan, med det at de bliver lagt ud til offentlig beskuelse. Ikke at jeg mener at man nødvendigvis skal fortie sanheden, men mange ikke jægere og uerfarne jægere vil helt sikkert tage anstød af billederne - det er ærgeligt [Sad]

Som den erfarne jæger GT udgiver sig for at være, er han også rollemodel for nye, uerfarne, og dårligere trænede jægere som kunne forledes til at tro at "man skyder da bare efter hovedet"

Jeg er ikke i tvivl om at dyrene døde i knaldet - men billederne skulle være blevet på GTs pc.

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#48
@ M@x
godt brølt[Wink]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#49
Hoved skud - forbandet svineri - ikke lige mine ord. Det meste kød vildt verden over bliver skudt af professionelle skytter på denne her måde. Det er vel heller ikke jagt i normal forstand, men direkte kommerciel ned skydning.

MEN, evne og dygtighed forpligter, ganske enkelt - det netop er den jæger/skytte der magter, der skal viser vejen for dem der faktisk ikke magter at gøre ”kunststykket” efter og ikke animere til ”kunststykker” – for kunststykker er vel rette betegnelsen.

Hvis ikke min hukommelse har svigtet mig helt, så har jeg lavet 2 direkte hoved skud med fuldt overlæg i min glorværdige karriere som jæger og disse været til på eller anskudt vildt. Hovedskud til uprovokeret vildt er ikke noget jeg vil binde an med uanset grej, afstand eller vejr. Og det jeg mener heller ikke andre jægere skal.

Hvis GT bliver våd i bukserne af at provokere med mad jagt og hovedskud er det fint med mig, men gør det f.eks. under andre former og med andre skytter i samme klasse.

Mine 5 cents, Thorlak

NB: M@X 2.0, jeg fik for øvrigt den 235 meters sæl på Safariskydningen.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#50
Med hensyn til "grimme billeder på nettet" så er det vi har lagt på VTF, i de offentligt tilgængelige dele, nærmest "hygge" i forhold til det enhver pc-mongol kan finde på 3 minutter ved hjælp af google og Youtube...[xx(][xx(][xx(]...

Hvis jagtmodstandere o.l. ønsker sig "ammo" til at bekæmpe det "grimme jægere" så behøver de såmænd slet ikke kigge på jagtfora... det fleste jagtfora er nærmest "udviklingshæmmede" i deres selvcensur...
(Nogle vil mene "godt det samme")

Min 7-årige datter så GT's billeder over skulderen på mig, (Jeg skjuler ikke noget jagt-relateret for mine unger, heller ikke ret meget andet for den sags skyld...)

Hendes kommentar var: ... aaadddrr... hvad er der sket med de rådyr, far? Jeg svarede: Gammeltoft har skudt dem.. Pigen svarer så: Hvorfor har han så slået deres hoveder i stykker? Jeg forklarer hende at det er kuglen fra hans riffel der har gjort det, og hun siger, Nå! så døde de, gjorde de ikke far? Jo, svarede jeg, de opdagede det bare aldrig...
Derefter kom jeg ind i en længere forklaring om at en kugle fra en jagtriffel bevæger sig langt hurtigere end nerveimpulserne i dyrets hjerne, og at kuglen når helt at ødelægge dyrets hjerne inden det overhovedet når at tænke "hvad var det? eller mærke at noget gjorde ondt..
Det kunne selv min 7-årige forstå...

Hvis man hver eneste gang man foretager det "ultimative valg" nemlig at dræbe et andet levende væsen, skal forestille sig alle de ubehagelige ting der kunne gå galt, så skal man nok bare tage et kamera med, i stedet for riflen...[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Med hensyn til "grimme billeder på nettet" så er det vi har lagt på VTF, i de offentligt tilgængelige dele, nærmest "hygge" i forhold til det enhver pc-mongol kan finde på 3 minutter ved hjælp af google og Youtube...[xx(][xx(][xx(]...

Hvis jagtmodstandere o.l. ønsker sig "ammo" til at bekæmpe det "grimme jægere" så behøver de såmænd slet ikke kigge på jagtfora... det fleste jagtfora er nærmest "udviklingshæmmede" i deres selvcensur...
(Nogle vil mene "godt det samme")

Min 7-årige datter så GT's billeder over skulderen på mig, (Jeg skjuler ikke noget jagt-relateret for mine unger, heller ikke ret meget andet for den sags skyld...)

Hendes kommentar var: ... aaadddrr... hvad er der sket med de rådyr, far? Jeg svarede: Gammeltoft har skudt dem.. Pigen svarer så: Hvorfor har han så slået deres hoveder i stykker? Jeg forklarer hende at det er kuglen fra hans riffel der har gjort det, og hun siger, Nå! så døde de, gjorde de ikke far? Jo, svarede jeg, de opdagede det bare aldrig...
Derefter kom jeg ind i en længere forklaring om at en kugle fra en jagtriffel bevæger sig langt hurtigere end nerveimpulserne i dyrets hjerne, og at kuglen når helt at ødelægge dyrets hjerne inden det overhovedet når at tænke "hvad var det? eller mærke at noget gjorde ondt..
Det kunne selv min 7-årige forstå...

Hvis man hver eneste gang man foretager det "ultimative valg" nemlig at dræbe et andet levende væsen, skal forestille sig alle de ubehagelige ting der kunne gå galt, så skal man nok bare tage et kamera med, i stedet for riflen...[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Nu synes jeg ikke at piger på 7 er de rette til at bedømme hvad der hører hjemme på et offentlig tilgængeligt forum!

Ej heller synes jeg at sammenligningen med udsatte fasaner holder - som man siger: two wrongs makes no right[:o)]

At man har mange indlæg på et forum gør heller ikke en til bedre smagsdommer - i mine øjne. Øboer mod øst har en kraftig tendens til at udtale sig om alt som de har "forstand på" og at man nedgør andre gør heller ikke ens mening og holdning mere rigtigt[xx(]

GTs billedr vil i de fleste ikke-jægerøjne vække afsky, og de 97% af den danske befolkning som ikke går på jagt er mange, og flertallet bestemmer i et demokrati - sårn' er det.

Hvad er så ideen med at vise disse hovedskudte dyr? Jeg kom til t tænke på en gammel børnesang: Se hvad jeg kan, se hvad jeg kan - kom her at se det alle mand.

GT - du skyder sikkert godt, men jeg og mange andre behøver ikke et fotobevis.

Skyder du med Barnes TSX[Big Grin][Big Grin] Det var vel det det handlede om [Big Grin]

Gode kugler!
Gode kugler!
Svar
#52
Velkommen til LOA - det er sgu da noget af en entre[Big Grin]

Ikke dårligt.......[B)]

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#53
[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Velkommen til LOA - det er sgu da noget af en entre[Big Grin]

Ikke dårligt.......[B)]

//Bo



Tak Bo [Big Grin]

Jeg har sådan set været her i mange år - men man behøver jo ikke at plapre op hele tiden [Big Grin] men somme tider er der jo noget der vil ud [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Gode kugler!
Svar
#54
Jeg er sådan set ligeglad med hvad de sarte øjne ser.
Det der vises er direkte udfaldet af regulering, hverken mere eller mindre.
Citat:quote:

Ej heller synes jeg at sammenligningen med udsatte fasaner holder - som man siger: two wrongs makes no right

At jeg nævner den med fasanerne er at jeg ikke finder at jeg behøver tude som en kælling fordi jeg ser en fasanparade med lad os sige 500 eller 1000 fugle bare fordi JEG finder det sygt.

At du vil nævne børnesange du synger kan jeg ikke se sammenhængen i.

Jeg har det måske lidt som f.eks Dravis der er træt af den der misforståede overpolitisk korrekte facon og den opdigtede frygt for "uhhhh hvad kan der dog ikke ske".

Citat:quote:

GTs billedr vil i de fleste ikke-jægerøjne vække afsky, og de 97% af den danske befolkning som ikke går på jagt er mange, og flertallet bestemmer i et demokrati - sårn' er det.

OG???

Get real, og luk øjnene op!
Punkt 1: jeg har ALDRIG pralet af skydefærdigheder.
Punkt 2: jeg forventer til stadighed at både andres og min egen mening kan ytres præcis som det er tilfældet.
Punkt 3: Nej, jeg skyder ikke med Barnes X da jeg aldrig har kunnet få den ønskede præcision.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by LOA
Øboer mod øst har en kraftig tendens til at udtale sig om alt som de har "forstand på" og at man nedgør andre gør heller ikke ens mening og holdning mere rigtigt[xx(]



Jeg kan se at det samme i høj grad gælder dig - du har åbenbart "forstand på", hvordan Øboer mod øst er... [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#56
Nå, jeg havde faktisk bestemt mig for ikke at stikke fingeren i "hvepsereden" igen, men nu synes jeg nedenstående billede har sin berettigelse i denne tråd.

[Image: p9120747.th.jpg]



Uploaded with ImageShack.us[/img]

Jeg skød ræven i sept. md. for et par år siden.
Da jeg først så den troede jeg den havde mus i munden, men da den kom på skudhold og jeg skød den (rent bladskud i sideskud, så fragmenter fra mit skud er udelukket til den viste skade) viste det sig, at den havde en næsten helt ny skudskade i underkæben[xx(]

For mig at se er der kun tre muligheder for at denne skade er sket.

1. en "jæger" har bevidst skudt efter hovedet og fejlet
2. der er forsøgt et skud til ræven i spring, og foranholdet har været for stort[xx(]
3. træfsikkerheden i skuddet har simpelthen været så dårlig, at et skud afgivet mod bladet er endt i kæben[xx(]

Hvilken af ovenstående muligheder som er "bedst" eller værst, kan være op til den enkelte at bedømme, men ræven ville sandsynligvis under alle omstændigheder være gået en grum skæbne i møde.

Til specielt GT, men også andre som er fortalere for anvendelsen af "headshot".
Du/I kritiserer os for at have en anden holdning end Jer, men det har vi altså også ret til.
Den væsentligste anke tror jeg ikke er, at I under helt optimale forhold praktiserer "headshot", men at I med Jeres direkte provokationer - ja for jeg opfatter dem stort set kun som sådanne - kan være med til at legalisere og indirekte opfordre andre til også at bruge eller prøve "headshots".

Resultatet heraf kan I måske se på ovenstående billede.

Alle kan kommne i den situation, hvor et "headshot" kan være en brugbar løsning, men hold det da for pokker for Jer selv.

mvh
Korthår
Svar
#57
Kunne vi ikke få denne tråd delt op. En der handler om det der oprindeligt blev spurgt til - effekten af TSX projektiler, og så en om overjordiske skydefærdigheder, effektiv regulering eller hvad man nu vil kalde det. Jeg synes i hvertfald ikke at der er meget her som handler om det tråden burde handle om.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#58
Citat:quote:

Til specielt GT, men også andre som er fortalere for anvendelsen af "headshot".


@Korthår,

det tager du fuldstændigt fejl,

du kan ikke genfinde ÉET eneste sted hvor jeg taler for det!!!
Jeg gør "det" præcis så ofte det er påkrævet og ønsker ikke på nogen måde at lave om på det!

Hvis andre gør ting efter hvad de kan læse på nettet, se andre gøre m.v.
Så tror jeg vi har langt større problemer at "overfalde", f.eks skydning til vildt i bevægelse!
Her er virkelig mulighed for at lave en anskydning.

Personligt skyder jeg meget sjældent til vildt i bevægelse.

Råvildt, f.eks, skyder jeg på trykjagter ALDRIG i bevægelse. Det er så MIN egen vurdering af MINE egne færdigheder[B)]
Men jeg kan da ikke væmmes over at lad os bare sige f.eks STROM skyder til vildt i bevægelse. Det er da udelukkende hans egen beslutning. Det gider jeg ganske enkelt ikke "harmes" over.

Vi kan blive ved med at hente billeder frem til evigheden, men det udelukker ikke at der f.eks ved regulering anvendes hovedskud.

At jeg vælger at bringe nogle billeder var nok lige så meget for at provokere den politiske korrekthed vi maser ned i halsen på os selv i en grad så det ofte virker kvælende.

For at gentage mig selv, på hvis jeg f.eks bliver inviteret på JAGT og der bliver bedt om at "skyde til hovedet", så gør jeg det provokatorisk/kategorisk ikke da det er MIN beslutning og ikke andres!. De to steder hvor jeg bedriver regulering skyder jeg så ofte det er muligt "kasketkugler", andre steder "på jagt" uhyggeligt sjældent.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#59
Ja lad os få slagtet tråden så ingen kan se de slemme slemme billeder[xx(][xx(]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#60
@Korthår

Nu ved jeg godt at jeg er en af dem du hentyder til. Jeg kan kun ligesom Gammeltoft henvise til at jeg aldrig har opfordret nogen til at skyde hovedskud. Jeg har ikke lagt billeder ind i denne tråd.
Jeg har blot genfortalt en situation som jeg alene har gennemtænkt, risikovurderet og gennemført.

Du er den anden der bruger termen "at legalisere hovedskud". Skal vi nu ikke slå fast at hovedskud ikke er forbudt i nogen jagtlov.

At hovedskud er nævnt i nogen jagtetiske regler er da helt fint. Lidt ligesom de 10 bud - er det en kladde for dem der ikke har fantasi til at kende deres egne begrænsninger. Overholder du alle de 10 bud ? (de gælder ikke for mig da jeg ikke er medlem af folkekirken [Big Grin] )

Med hensyn til det triste billede af din ræv. Hvordan udleder du at det er en skudskade ? Er du uddannet retsmediciner ?
Jeg opfatter det som du vil provokere os på samme måde som når DOF ud fra et billede af en skadet rovfugl kan udlede at en grim jæger har skudt dyret. Rene gætterier og formodninger uden hold i virkeligheden.
Kunne rævens skade ikke være fra en påkørsel ? Min påstand kan være lige så rigtig som din.

PS: godt at du er kommet ind i kampen igen [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)