Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med RWS Evolution
#21
RWS ammunition er af bedste kvalitet. Selv om jeg har ladet selv i en del år, kunne jeg ikke stå for fristelsen til at købe en æske RWS Evolution til min 7 x 64, da jeg her i oktober var på jagttur i Polen. Jeg har ikke prøvet dem endnu. Prisen i Polen er vel det halve af i DK. En æske RWS keglespids måtte jeg også have til min .243 W.
Jeg tror at RWS Evolution er en god kugle, men den er ikke billig.

FN
FN
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Klaasehaans

Hej Faldo

Jeg har for nylig været en tur i Namibia.

Jeg anvendte 291 grs. RWS Evolution i kaliber 9,3x62 med rigtig gode resultater. Jeg nedlagde seks stykker vildt (fra eland til steinbok) og længste flugtafstand var 30 meter (zebra). Jeg har INGEN andre erfaringer med EVO'en (endnu).

Skudafstande varierede fra 220m til 60 meter. Jeg opnåede ikke gennemskud på de største dyr (eland, zebra og oryx) men det er efter min mening også ligegyldigt når de tilgengæld lægger sig inden for en afstand så en pattestiv, blind grønlænder uden lugtesans umiddelbart kan finde dem. [:o)]
[Image: SONY01OKT2011011-1.jpg]

Projektilerne til højre i billedet er gravet ud af zebra hhv. oryx. Perfekt opsvampning og restvægt meget tæt på 100%. Så jo - jeg er (foreløbig) stor fan af EVO'en...

MVH
Klaasehaans

'Det værste ved elefantjagt er, at det tager så lang tid at sætte lokkerne op...'



Har du ladedata på dem eller brugte du fabriksladet patroner
Svar
#23
Fabrik.

Jeg har i øvrigt skudt en mindre gris (30-35 kilo) med patronen i mellemtiden. Den kunne selvfølgelig have været skudt med næsten hvadsomhelst (kaliber/patron) men Evo'en (i 9,3x62) gjorde også det supergodt og uden unødig ødelæggelse så jeg er fortsat stor fan... [^]

MVH
Klaasehaans
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)