Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skal børn have lov til at jage, I think not !!!
#41
Lige præcis denne debat, viser efter min mening netop problemet med at nogen har forfærdeligt travlt med at moralisere over hvad jagt er, og hvordan man "korrekt udøver den"

Jeg vil ÆDE flere af mine gamle jagthatte på at de to drenge i klippet ikke er blevet "presset til" selve det at gå på jagt!... men selve filmningen og "udstillingen" af dem er en anden sag!!!

Det der gjorde at jeg fik min sure rødvin galt i halsen er at så mange "skribenter" her på dette forum, straks tilsviner de voksne der optræder i filmen, og kalder dem "indavlede stinkende hillbillies" blot fordi i er uenige i jagtformen og præsentationen af den...
Det er ganske enkelt utilstedeligt! I kender overhovedet ikke de mennesker på filmen, i kender intet til deres personlige hygiejne, eller deres genetiske herkomst.[Wink]
Det er fordommenes indre svinehund af værste skuffe, og hvis i havde udtalt jer på samme måde om f.eks en sort jæger, så ville nogen have meldt jer for racisme...

M@x har lagt linket ind med en overskrift "skal børn have lov til at jage, I think not !!!!

Det er så hans mening at det skal børn ikke... fint nok... jeg mener ikke der er noget som helst galt i at børn over en vis alder, og som har interessen for det, kan komme med på jagt.
I starten kan de komme med som tilskuere og medhjælpere, og når man (de voksne, erfarne jægere) mener de er modne til det (i DK, siger loven 16 år, fint nok...såden er loven her...) så får de lov til at nedlægge deres første vildt... og for 99%'s vedkommende er de så "hooked for life" på en dyr, ugleset og politisk ukorrekt interesse....[Big Grin]

For en inuit eller en regnskovsindianer er det måske når de er 6-7år, for andre skal de måske være 32 ...[Big Grin]
Jeg kender til "erfarne" danske jægere der stadig kæmper med voldsom bukkefeber, og som skal bruge 2- 3 smøger (+ kaffe) bagefter for at komme så meget ned på jorden at de kan brække dyret...
Dem er der ingen der beskylder for at være "beklemte ved situationen"
eller "pacet til det af de voksne"[Wink]
Jeg kender til tilfælde der har så store problemer med den emotionelle påvirkning ved jagt, at de efter min mening ikke burde gå på jagt overhovedet... men DET er der ingen der kunne finde på at fortælle dem, det ville blive betragtet som et overgreb af værste skuffe!!!

Jo, man har lov til at have sin mening om børn på jagt og "amerikanske jægere" men man har IKKE lov til at tilsvine folk!
uanset om de har en nok så udpræget dialekt!!! Tag jer sammen!

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#42
For sa*** Dravis, spot on[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#43
Klaasehaans, jeg forstaar ikke dit indlæg om Chuck Norris. Det maa du lige forklare bedre saa jeg kan formulere en respons. Husk jeg har ikke boet i Dk i 43 aar, saa mange af spidsfindighederne/nuancerne af det danske sprog gaar over hovedet paa mig.
Dravis, Way to go! Og saa maa man ogsaa lige tænke paa at i mange stater kan man faa jagttegn som 12 aarig, og det skal ses/forstaas paa den baggrund hele USA er skabt paa. Deres grundlov, og det faktum for kun 200 aar siden kæmpede de sig tværs over landet, og den mentalitet er simpelthen født og opdraget ind i enhver amerikaner. Bare for at tage et eksempel. Hver morgen i ALLE amerikanske skoler inden timerne begynder gentager alle eleverne troskabs eden til det amerikanske flag. Gad nok se det i DK. Det er et fuldstændig andet samfund end i Danmark.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#44
@Hogmeister:

It's a running joke on the internet, on Youtube and forums all over the planet that Chuck Norris is the toughest person alive!!!

It has become so widesperad that Chuck himself uses it "tounge in cheek"

Someone posts a video of a very large gun... someone replies: That's Chuck Norris' hideout gun....

Get it?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#45
Chuck Norris don´t wear a watch, he decides what time it is[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#46
Chuck Norris tænder ikke lyset - han slukker mørket!!

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
[Image: Mauser_m03_1-1.jpg]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#47
Chuck Norris laver ikke "push ups"

han skubber jorden væk fra sig...

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#48
Hmmm!
H
Hogmeister
Svar
#49
Og min favorit:
Det tog tre kvinder 5 døgn at føde Chuck Norris !

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#50
Nogle mennesker bruger en Superman-pyjamas - Superman bruger en Chuck Norris pyjamas.

Verdens største produkt-bommert er Chuck Norris toiletpapir - det virker ikke, da det ikke vil tage lort fra NOGEN som helst. Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#51
Jeg begriber ikke at nogen synes at Chuck Norris er sej....Clinten ville æde ham til morgenmad [Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#52
Så'gu er han da sej Lani, når han springer i vandet er det ikke Chuck Norris som bliver våd................det er vandet som bliver Chuck Norris [Image: anim_bounce.gif]
Chuck Norris facts read by Chuck Norris

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#53
Citat:quote:

Verdens største produkt-bommert er Chuck Norris toiletpapir - det virker ikke, da det ikke vil tage lort fra NOGEN som helst. Wink

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Jeg begriber ikke at nogen synes at Chuck Norris er sej....Clinten ville æde ham til morgenmad [Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...



Clinten er sgu da kun strømer, med de begrænsninger det medfører.....

Næh Chuck blev ikke strømer da han ikke gad opfinde politiskolen.....

Forøvrigt, den eneste grund til at Politiet bruger hunde er at 2 hoveder tænker bedre end 1

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#55
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#56
En Texas Ranger er da OGSÅ en strømer [Big Grin][:o)] og Clinten var Gunslinger, længe før Chuck'en lærte at slå søm i, med hænderne [Big Grin]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#57
Clinten kan krølle Chuck Norris om til en sommerhat hurtigere end han kan nå at sige banzai....

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#58
Clint´en er bare en gammel træt strisser[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#59
Lani har ret - det er Clint som styrer!

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#60
Nu kan emnet da snart ikke blive mere afsporet!
H
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)