Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husqvarna riffel - rigtigt model valg?
#21
Der ER altså ikke noget i vejen med en nyere Zoli. I modsætning til de oprindelige svenske er den fremstillet på moderne CNC-maskiner, stål er ikke blevet ringere de sidste 35 år (nok heller ikke meget bedre) og som nævnt har den en bedre sikring. Selv seriøse svenske våbenskribenter der med jævne mellemrum tester en original svensk imod en ny italiensk, har de sidste mange gange bøjet sig. Forskellen er mental - når man ser bort fra Zoliens bedre sikring!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Det er vel muligt at få noget dokumentation på at Zoli er lavet af gamle Fiater[?] Eller er det et useriøst postulat.



Det var egentlig ment som en spøg der relaterede til at Zoli er bygget i Italien. Hvor Zoli får stålet fra, aner jeg ikke. Jeg var åbenbart ikke klar nok i min brug af smilies, så du får lige et par stykker mere [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Det er vel muligt at få noget dokumentation på at Zoli er lavet af gamle Fiater[?] Eller er det et useriøst postulat.



Det var egentlig ment som en spøg der relaterede til at Zoli er bygget i Italien. Hvor Zoli får stålet fra, aner jeg ikke. Jeg var åbenbart ikke klar nok i min brug af smilies, så du får lige et par stykker mere [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Selvfølgelig var det en spøg [Big Grin][Big Grin][Big Grin] Du blev da heller ikke rigtig bange vel [?][?][?] Det var nemlig ikke meningen[Wink]

MVH
Mugge

[Image: TRG-flad-2.jpg?t=1180799432]
MVH
Mugge

Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Mugge Du blev da heller ikke rigtig bange vel [?][?][?] Det var nemlig ikke meningen[Wink]

MVH
Mugge


Pyhha. Jeg kravler ud fra sengen nu [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#25
At dømme efter de mekaniker-regninger jeg har set, så vil jeg MEGET hellere have en brugt Saab end en brugt Ferrari[xx(]

Om det så kan overføres på Zoli, Fiat eller Husqvarna det ved jeg ikke...

Mekaniker regninger fra en Ferrari kan ihvertfald godt gøre mig lidt små-nervøs[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#26
Hejsan, og TAK for feedback[Smile]

Fik ikke lige fat i at jeg skal ha en web server för jeg kan bruge billeder på forummet?

Har kigget på et par 1900'ere samt et par i 1640'er modellen.

Og ja, 1640'eren er en forbedret M98 lås, hvor 1900'eren har en lås designet af Husqvarna.

Ideen var at have et större kaliber våben til specielt drivjagt, så det behöver ikke väre et "fancy" våben - men kan lader sig jo altid rive lidt med når der skal investeres i ny skyderSmile

Må se hvad det ender med, da det tager ca 1md at få tilladdelser + importere fra Sverige (umuligt at finde en brugt 9.3*62'er her i Finland)...[Sad!]
Svar
#27
Er spøgen omkring gamle Fiat'er brugt i produktionen af italienske våben ikke ved at blive lidt tynd ? Den har jo kørt i samme rille længe.

Tænk på f. eks. Beretta'erne, både jagtvåben og pistoler, de synes jo gennemgående ikke at lide under "Fiat-stålet".

Er de fremragende tjekkiske våben produceret af gamle Skodaer ? Britiske af gamle Morris'er ? Danske af gamle Nimbus'er ? Franske af gamle Renault'er ? Tyske af gamle Lada'er (Plastrammerne, måske)og folkevogne ? Japanske (= amerikanske) af gamle Toyotaer ? o.s.v. Lad os prøve at få nogle friske vittigheder ind.
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by PHN

Er spøgen omkring gamle Fiat'er brugt i produktionen af italienske våben ikke ved at blive lidt tynd ? Den har jo kørt i samme rille længe.

Tænk på f. eks. Beretta'erne, både jagtvåben og pistoler, de synes jo gennemgående ikke at lide under "Fiat-stålet".

Er de fremragende tjekkiske våben produceret af gamle Skodaer ? Britiske af gamle Morris'er ? Danske af gamle Nimbus'er ? Franske af gamle Renault'er ? Tyske af gamle Lada'er (Plastrammerne, måske)og folkevogne ? Japanske (= amerikanske) af gamle Toyotaer ? o.s.v. Lad os prøve at få nogle friske vittigheder ind.



Toyotaer [:0]. Jeg troede min Savage var lavet af Budwieser dåser [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#29
Christen Larsen
clvt@clear.net.nz

Hi, Er der nogen som har et bundstykke til en Husquarna riffel ?
For et årstid siden erhvervede jeg låseramme + pibe mærket :

Midt på piben : HUSQUARNA VAPENFABRIKS AB 30-06 US; til venstre på kammerenden 241XXX A NITRO ; bå bundfladen af låserammen NITRO 74XXXX.

Såvidt jeg kan finde ud hernede er det fra en Mod 1600 riffel.

Jeg vil være i Danmark (Nordsjælland, Aalborg) fra næste uge til 4 Juli, og vil checke ovenstående net-addresse jævnligt, og alle oplysninger er velkomne.
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by toresode

Hejsan,

Er der nogen der har en mening om hvilken Husqvarna model er det rigtige valg?

Står og skal importere en fra Sverige, og da de alle "stort set" koster det samme derovre ku det jo väre meget godt hvis der er nogen der har erfaringer / meninger med diverse modeller?

Årsag til en Husqv er simpel. Det er et rigtigt billigt men samtidigt et bund solidt våben med god lås (mauser) og gode piber...for det meste[Wink]

Caliber skal väre 9.3*62, men der jo utal af modeller:

1900
1640
1600
640
98
46
etc.

Har fundet ud af at man skal holde sig fra model "96", men hvad med resten, er der nogen mandags modeller imellem?
Eller er det bare smag og behag mht gl. vs äldre design, släfte udformning mm?

Har fundet fölgende link: http://www.tfd.chalmers.se/~m95perm/skyt...varna.html

Her er et lille overblik over modellerne, nu er det så bare et spm om at välge? [xx(]

Forslag[?]



JUNKER
Svar
#31
hej. har en Husgvarna model 1600, monteret med Pecar kikkert 4x32, i en LYMAN montage, kuffert + amun. Den har max skudt 100 skud, meget velholdt. jeg har den i kommision for en god jagtkammarat der ikke er kan gå riffeljagt mere.
Er du til andre typer rifler, er skabet helt fyldt med småt som stort ( 222 - 416 Rigby)[:p]

Hejsan,

Er der nogen der har en mening om hvilken Husqvarna model er det rigtige valg?

Står og skal importere en fra Sverige, og da de alle "stort set" koster det samme derovre ku det jo väre meget godt hvis der er nogen der har erfaringer / meninger med diverse modeller?

Årsag til en Husqv er simpel. Det er et rigtigt billigt men samtidigt et bund solidt våben med god lås (mauser) og gode piber...for det meste[Wink]

Caliber skal väre 9.3*62, men der jo utal af modeller:

1900
1640
1600
640
98
46
etc.

Har fundet ud af at man skal holde sig fra model "96", men hvad med resten, er der nogen mandags modeller imellem?
Eller er det bare smag og behag mht gl. vs äldre design, släfte udformning mm?

Har fundet fölgende link: http://www.tfd.chalmers.se/~m95perm/skyt...varna.html

Her er et lille overblik over modellerne, nu er det så bare et spm om at välge? [xx(]

Forslag[?]
[/quote]
JUNKER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)