Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sjæfte
#41
vil nu godt svare men som han rigtige nok har luret gider jeg ikke sidde og skrive den ene smøre efter den anden for mig var det bare og få den færdig så den kun blive klar til brug
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

vil nu godt svare men som han rigtige nok har luret gider jeg ikke sidde og skrive den ene smøre efter den anden for mig var det bare og få den færdig så den kun blive klar til brug



..og det er fint nok. Jeg håber så på, at vi får nærbilleder af dine detaljer. Jeg er f.eks interesseret i dine netskæringer og specielt, hvis du har lavet noget, der er ud over normalen. Der er også spurgt på trækvalitet,pris m.m., og det er vel ikke det store arbejde at svare på det. Glæd os med detaljer [Smile]
Walnut
Svar
#43
træet er valnød i grade AA og kostet 1500 syndes det var billige og så er der brugt noget elftenben imellem træet har fået jomfrulindolie og så har det fået en olie med en lille smule farve i og syndes det er bleven godt skal nok tag nogen nær billeder af den
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

træet er valnød i grade AA og kostet 1500 syndes det var billige og så er der brugt noget elftenben imellem træet har fået jomfrulindolie og så har det fået en olie med en lille smule farve i og syndes det er bleven godt skal nok tag nogen nær billeder af den



Hvor købte du træet? Vi må tit langt væk for at finde det.
Walnut
Svar
#45
fik det fra en i min familie der er tømmer
Svar
#46
tilgiv mig, men jeg tror du skal blive proff skæftemager: hvis du på 3 uger uden specialværktøj kan skaffe AA valnød og lave et skæfte der i den grad ligner et originalskæfte er der grundlag for et indbringende levebrød [:0]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#47
Ja, 308 Win1 er vist lidt af en joker [Big Grin][Big Grin][Big Grin]. Det er ikke 1. april mere.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#48
3 uger m olie så spiller det bare [Big Grin]
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by 308win1

fik det fra en i min familie der er tømmer



Jeg har frygtet, at du ville svare:
1. Jeg har fået det af en, jeg kender.
2. Jeg har lovet ikke at fortælle, hvor jeg købte det.

Det er da noget ØV, hvis denne skæfte historie/ disse få billeder bare er Fake [B)] Også uforståeligt. At fjerne lak fra et brugt skæfte og bringe det flot igen er såmænd noget af et arbejde og også en præstation. Jeg har gjort det flere gange, hvor også netskæringer er blevet renoverede.

Walnut
Svar
#50
jammen fantastisk flot lavet .308win1[Smile]

hvad m et billed af det nye skæfte sammen m det gamle så man kan se ligheden af dette fantastiske håndværk.ell bare fortæl os hvilken olie du bruger[Smile]
så kan vi lukke den tråd ell hvad[?]

pc
Svar
#51
Ja, der går skjulte talenter rund derude [:0]
Super netskæring flot udført, fotograf bliver 308Win1 måske ikke [Wink]
Men der er nogen, der kan få noget for hånden i en fart.
Og, at det så ligner en tro kopi af det gamle, bliver det jo ikke ringere af.

Hilsen Fisker.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#52
Funny funny.....

Men hvorfor 308win1 ????
Man skulle tro det var en dobbeltprofil

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by n a

Utroligt befriende at se nogen som arbejder, og får et projekt færdigt, i stedet for at plapre side op og side ned for hver enkelt drys pudsestøv.

Skæftet ligner sgu et rigtigt winterbyøster skæfte[Wink] GODT GÅET[:p]



@n a - her er jeg simpelthen ikke enig.

En tråd som denne og et forum som dette er ikke meget bevendt for nogen som helst (andre end dem der vil blære sig med egne evner), medmindre at der følger en bedre beskrivelse eller billede-serie med.
Hvis ikke vi ser lidt "pudsestøv", eller lign. så lærer vi jo ikke noget.

Hvad ville trådene omkring genladning være værd hvis der bare stod: "Jeg har lige ladet disse patroner (indsat billede), nu glæder jeg mig til at skyde med dem".
Hvis der ikke følger oplysninger af nævneværdig karakter er tråden i mine øjne ubrugelig[xx(].

Hvis man synes at tråde indeholder for meget udenom-snak, har alle heldigvis muligheden for at undlade at læse den - mig bekendt er her intet tvang[Wink].

- er det ikke ved at være på tiide at 308win1 kommer på banen igen? Eller er han måske ude at prøve sit nye skæfte?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#54
For lidt og for meget fordærver som bekendt altting. Her er lige en gut som helt klart har arbejdet mere end han har skrevet[Wink]
http://www.youtube.com/watch?v=YXW55S4X9zo
Svar
#55
For lidt og for meget fordærver som bekendt altting. Her er lige en gut som helt klart har arbejdet mere end han har skrevet
man må nok købe sig en båndsav[Smile] jeg var ikke klar over at der også var fabriksskytter indenfor maskinverdenen

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#56
skæfte der sad på rifflen var et plastik og lidt svært og lave om til træ men kan da godt ligge et billede op af det
Svar
#57
det var sgu da dagens grin[Big Grin]
Svar
#58
Det ligner stadig et fabriksskæfte. Et billede af et plastikskæfte ved siden af er ikke nok til at overbevise mig.

Hvad med bare et enkelt eller to billeder ca. halvvejs i processen ? Hvor havde du så stor en plade elfenben fra, som sidder som mellemlæg i bagkappen? Eller har du brugt hvid plastik ved bagkappen og elfenben de andre steder ?

Fortæl fortæl, det her er spændende [Big Grin].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Det ligner stadig et fabriksskæfte. Et billede af et plastikskæfte ved siden af er ikke nok til at overbevise mig.

Hvad med bare et enkelt eller to billeder ca. halvvejs i processen ? Hvor havde du så stor en plade elfenben fra, som sidder som mellemlæg i bagkappen? Eller har du brugt hvid plastik ved bagkappen og elfenben de andre steder ?

Fortæl fortæl, det her er spændende [Big Grin].

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]


Såvidt jeg kan se er bagkappen en Pachmeyer White Line. Den er også klart mere hvid i spaceren end mellemlægget ved forskæfte og pistolgreb.
Umiddelbart ligner skæftet utroligt godt et originalt Winterbyøster skæfte. Dog forekommer pistolgrebet lidt anderledes. Samtidigt er de hvide spacers ikke umiddelbart så tykke og "gulvspandsagtige"hvide som det jeg erindre fra winterbyøsters originale skæfter.

Hvis 308win1 har lavet dette skæfte, så kan man bare tage hatten af, og bøje sig næsegrus.
Netskæringen er vel det man enten kalder skotskternet, eller på kamerikansk "skipline" Ud over at det har en flot visuel effekt, er det et gammelt trick, da det er klart lettere at få acceptabelt, da der ikke er de her store flader, hvoralle småfejl og upsere springer i øjnene.
Svar
#60
Jeg er sådan set ikke uenig n a. Hvis det er hjemmelavet er det edderbroderemig flot.

Men når noget næsten er for godt til at være sandt, kan man som regel gå ud fra det er løgn.

Anyways, 308win1 har fået sig et flot træskæfte, og det var jo det han ville have. Hvordan han så har gebærdet sig for at få det er endnu uafklaret skal vi ikke bare sige det sådan [Big Grin]

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)