Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mest præcise og holdbare riffelpibe ?
#21
Ordet "våde" kommer af det oldnordiske "váði", som er beslægtet med det oldnordiske "vá", som betyder "ulykke" eller "skade". "Vådeskud" betyder altså i oprindelig forstand "et skud der har forvoldt skade". Et utilsigtet skud, som ikke har forvoldt nogen skade er vel bare et skud? :-)

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#22
@LOA

Jeg mener ikke at S&L er specielt bedre. Der findes masser af benchrestere der skyder med knaptrukne piber og de skyder skisme små grupper.
Men man kan sige at en S&L pibe er ret forudsigelig. Man ved hvordan den vil opføre sig, da den er stort set spændingsfri. De andre bøjer/retter jo deres piber.

@mini
Ja, det er korrekt opfattet [Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Hvis en riffel har det med at affyre skudene uden at det var tilsigtet fra skyttens side, så er det vel et spørgsmål om tid før end der opstår skade på nogen (uden at det vel at mærke var meningen)!

Men vådeskud eller "utilsigtede" skud; det hele kan vel koges ned til at man bør holde sig langt væk fra den slags rifler og i stedet vælge et kvalitetsvåben, der er til at stole på!

Man er vel fra et hjem med gevær ... .
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

Men vådeskud eller "utilsigtede" skud; det hele kan vel koges ned til at man bør holde sig langt væk fra den slags rifler og i stedet vælge et kvalitetsvåben, der er til at stole på!


Jo helt enig der, men det jeg opponerede imod var ”vådeskud med Sauer” som jeg ikke lige kender til skulle være forekommet pga dens konstruktion, men jo det er der en risiko for at der kunne forekomme på en sådan da den i princippet har to aftrækkere, den rigtige og så lukkegrebet til bunstykket, og ikke mindst derfor håndter altid et våben som værende ladt uanset

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#25
Har en Sauer pibe i 6.5.

Efter 5-6.000 skud kunne den holde en femmer på 100 meter !

Efter kryogenbehandling laver den igen 3 kløvere - sommetider kan
man kun se 2 blade [Wink]

Som tidligere baneskytte har jeg haft Otterup-piber der gik det dobbelte.
mvh
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Har en Sauer pibe i 6.5.

Efter 5-6.000 skud kunne den holde en femmer på 100 meter !

Efter kryogenbehandling laver den igen 3 kløvere - sommetider kan
man kun se 2 blade [Wink]

Som tidligere baneskytte har jeg haft Otterup-piber der gik det dobbelte.



Kyrogenbehandling - hva' er det[:o)]

Otterup piber der går det dobbelte - Skud? el præcision.?

Gode kugler!
Gode kugler!
Svar
#27
Kryogenbehandling - grundig nedfrysning [Wink]

Spørg Claus Petersen, han kan give den fuldstændige forklaring.
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)