Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Farligt Luftgevær Snart I Håndkøb!!
Øh er den oprindelige tråd her ikke ved at køre helt af sporet ??? Hvad har tampoliner og biler mm at gøre med luftvåben, for ikke at komme ind på de andre inlæg ?

Eller er det bare mig, der ikke lige helt forstår sammenhænget ?

Mvh. Rimfire Hunter
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Rimfire Hunter

Øh er den oprindelige tråd her ikke ved at køre helt af sporet ??? Hvad har tampoliner og biler mm at gøre med luftvåben, for ikke at komme ind på de andre inlæg ?

Eller er det bare mig, der ikke lige helt forstår sammenhænget ?

Mvh. Rimfire Hunter



Problemet er at nogen kommer med diverse sammenligninger af andre ting, der også kan udøve skade på andre mennesker.

Men lad os bare tage den med bilen.

Der er mange herinde, der mener at det er utopi med alle de love der findes i Danmark

Jeg syntes derfor at vi skulle starte med at fjerne kravet for at have kørekort til bil og motorcykel.

Derudover kan jeg ikke se at der er nogen, der skal bestemme hvilken side af vejen jeg skal køre.
Hvis jeg har lyst til at køre i venstre side, så vil jeg have lov til det … også på motorveje selvfølgelig.

Jeg er også imod at der er nogen, der skal bestemme om jeg skal køre bil når jeg har drukket spiritus.
Jeg føler selv jeg er mester til at køre når jeg har fået 10-12 genstande.

Da jeg nu er så dygtig til at køre, så vil jeg også have lov til bestemme hvor stærkt jeg skal køre.
Min bil en BMW med en tunet motor kan køre 240 km/t så det vil jeg da have lov til at køre.

Så en fredag aften hvor jeg er i byen med gutterne, har jeg lyste til at race lidt ude i modgående spor på motorvejen med 240 km/t ,
skide fuld og med slukket lys (for hvorfor er der nogen, der skal bestemme om jeg skal have lys på), da de er hammer sjovt og køre mørkekørsel.

OK , så er det jeg spørger jer der er imod alle de her regler.

Har I lyst til at køre med familien på motorvejen, hvis der ingen regler er og I kan træffe at blive torpederet af en idiot,
der kører som han har lyst til…. for det må han jo gerne, nu der ingen regler er.

Nej vel !!!

Så tilbage til luftgeværerne.
Der er rigtig mange mennesker, der føler sig utrygge ved at alle og enhver bare kan købe et 9mm luftgevær, der kan dræbe et vildsvin.

Skylder vi skytter så ikke størsteparten af danskere, at disse kraftige luftgeværer kun kan anskaffes, hvis man har en eller anden form for tilladelse,
der beviser at man ikke er kriminel eller psykisk syg ?

Eller er I så egoistiske, at I mener at det er deres problem ?

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Ad 1)
Skulle man så ikke hellre forbyde trampoliner Hives det er antalet at ulykker man gerne vil have ned...

Ad 2)
For at det skal være effektivt skal politiet så også hjem og rode i alle vores skuffer. Og hvis systematiske ransagninger uden konkret mistanke så kombineres med overvågning a la det man har i London er den hjemme. Overvågningen kan så med tiden udvides så den også dækker private hjem - selvfølgeligt kun for at bekæmpe indbrud...

Mvh.

Yeti



1) Antallet af trampoliner ændrer nok ikke på det antal ulykker man ville have med våben på et frit marked, hvor alle kunne have alle de våben de ønsker sig. Trampolinulykker med dødelig udgang er heldigivs sjældne - ligesom vådeskudsulykker er i DK, bl.a.(postulerer jeg) pga. den relativt besværlige adgang til våben for børn.

2) Fint, lad os fjerne tilladelseskravet til håndvåben - det skal nok mindske antallet af våben banderne ligger inde med(not). Jeg er ikke enig med dig I at er omfattende kontrol er nødvendig - de 'stikprøver' bandemedlemmer udsættes for, er sikkert ret generende i sig selv, SPECIELT med konsekvensen i betragtning.

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
Vi har vel alle en forskellig opfattelse, af den same virkelighed omkring os. Perception, afhanger af mange ting, men nok mest den kultur og tradition vi er opvokset med gennem tiden.
Kan man satte sig lidt udover dette, kan denne perception andre sig tiden pga. den livserfaring man gor sig gennem tiden.

Det drejer sig i sidste ende ikke om luftvaben, men hvordan vi bor tillade potentielle faremomenter som helhed i et velfungerend samfund som helhed. Mange debatter bliver altid forurenet af gisninger, nidkarhed, bedrevidenhed, og dem som har en helvedes masse erfaing pa det teoretiske plan.

Husker selvfolgelig den danske kultur godt, men tager alligevel chancen med folgende mening. Hvis man et ojeblik kan satte sig lidt ud over sig selv, og det man tror man ved om ret og rimeligt, vil jeg gerne have lov til og berette lidt om mine erfaringer pa omradet !

Har fortid ved militarpolitiet, politiets bodyguard tjeneste, konsulent hos Jagerkorpset. Senere her i USA, tranet ATFE, PIS, FBI, Seals, SF, USMC, etc. Kender meget til vabenkulturen, og rigtig samt forkert brug heraf. Med andre ord, efter danske forhold kan jeg vel tillade mig og sige, at jeg kender til ansvarlig og effektivt brug af vaben pa ekspert plan.

Har tidligere i DK provet det "hele" mht. til vabeneje samt brug heraf. Fik tilladelser samt frataget det hele igen, forend ovrige i det hele taget vidste hvad det var i forste omgang bla. bla. Ok nok "pral" om livserfaring, og tilbage til emnet og den "rigtige" virkelighed.

Det er nu efter sa mange ar min erfaring, at ansvarlige personer forbliver ansvarlige uanset storrelsen af ansvaret, og de ikke ansvarlige/kriminelle er stort set ligeglad med alt!

Bor i dag et sted hvor man "ma alt" under ansvar. Og mange her pa forum, ville bliver meget overrasket over hvad man burde kunne have/kobe uden nogen somhelst form for tilladelser. Men det er nojagtigt pa dette omrade, at mange personer er sa helvedes kloge og bedrevidende, om alt det de faktisk ikke har hverken erfaring med.
Her er "sandheden" for dem som ikke ved det, men tror de gor ! Kriminaliteten stiger ikke, selvom ansvarlige personer kan/ma alt. Hvis folk kan kobe pistoler, rifler, knive, sprangstof, kasteknive og tarergas fuldstandigt frit, stiger misbruget af samme ikke.

Ja ja, der vil vare flere uheld med brug af samme,pracist som uheld altid kan forkomme med alle potentielt farlige materialer, men disse samme maerialer, kan sa sandeligt ogsa anvendes til modvirke misbrugen af samme i de forkerte hander.

Jeg lader fakta tale for sig selv. Bider her mine egne synspunkter om rigtigt og forkert i mig selv, og blot studerer hvad der sker i virkeligheden. Har intet med rigtigt og forkert og gore, men blot hvad virkeligheden byder pa.

Sommetider kan et samfund, som iovrigt er velmenende med diverse restriktioner, i sidste ende skade de personer som efterlever dem, og som tror pa det bedste i alle medmennesker. Man burde kunne indse samt forsta, at visse personer netop nyder godt af strenge regler for de personer, som de faktisk ikke var myntet pa i forste omgang.

Udgav ikke min bog "Ansvar uden frihed" som lovet, da den blev en politisk varm kartoffel. For mange involverede fra diverse forbund, JM, politiet, forsvaret osv. er stadigt aktive, og mange er "gode" personer, som jeg ikke vil klantre eller skade pa nogen vis. Visse kloge personer, overbeviste mig om ikke at fa bogen udgivet. Dog ville mange som kendte fra "dengang" i DK, samt nye generationer af jagere, skytter, og alle vabeninteresserede fuldstandigt ryste pa hovedet over indholdets uretfardigheder og sammensvargelser overfor sidstnavnte.

I sidste ende er vi alle venner selvom vores interesser er lidt forskellige. Dette selvom vi ikke er enige.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
@Jess

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med sidste indslag.

Jeg kender også rigtig mange mennesker fra både den civile verden, forsvaret (bla. JGK) og politiet.

Og netop diskussionen om de kraftige luftgeværer har vi snakket om mange gange.
På nær nogle ganske få, så er de fleste enige om at de kraftige våben bør kræve en eller anden form for tilladelse.

Selv i landet hvor man må alt under ansvar, er der også restriktioner.
Mig bekendt så er der visse våben, der kræver en FFL 3 licens for at kunne købe.
Når det kommer til eksport af våben fra USA, så er man her fuldstændig tåbelig pga. paranoia for at de forkerte får fat i våbnene.
Er det ikke lidt det samme ?

Hvor stor er chancen for at jeg importerer en Barrett 82A1 og bruger den til terror ?
Jeg vil sige chancen er lige så lille, måske endda mindre en chancen for at en person i DK køber et kraftigt luftgevær af mig, der skal bruges til banderelaterede forhold.

Jeg har heller aldrig snakket om et forbud for kraftige luftgeværer, jeg har kun snakket om at de bør kræve en eller anden form for tilladelse for at kunne købe den.
Hvis nu tilladelsen bliver kravet om et jagttegn, ja så er problemet ikke større en det kan tages på et tre dages kursus i dag.

Og for at komme tilbage til mit sidste indslag, så er der ingen tvivl om at største parten af danskerne ønsker at disse luftgeværer ikke kan købes af alle og enhver.

Mener du ikke at vi alle skal kunne være her og er det for meget at kræve et tre dages kursus for at kunne få lov at skyde med et kraftigt luftgevær.

Med kravet om en tilladelse, så er alle glade (forhåbentligt)… du kan få lov til at skyde med dit luftgevær og den almene dansker ved at du er ”stemplet” som OK til at kunne skyde med det.

Uden et krav, så er du glad, men de fleste danskere føler sig utryk ved at du skyder med det………Det er i mine øjne her et klart udtryk på egoisme.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
Hvad jeg mener med mit sidste indslag, er at alle personer med ren straffe attest, burde have lov til at eje alle vabentyper uden tilladelser.

Helt enig ! USA's eksport regler for vaben er komplet latterlig, og skal ses i lyset af politisk korrekthed. Den blev til under Clinton administrationen pga. internationalt pres, samt spil for galleriet samt demokraternes investering i fremtiden. Sa godt ud pa papiret, men intet praventivt herved. UN's forsog pa en international begransning af vabeneje samt eksport, skadede kun USA's okonomi herved, og bananstaterne/ostlandende kunne blot salge endumere.

Det er KUN gisninger og formodninger om hvad der ville ske', hvis folk kunne kobe vaben frit. Her hvor jeg bor, er det en realitet at alle straffrie personer kan gore dette. Derfor kan jeg af gode grunde fortalle dem som ikke ved ret meget om sagen, hvad der rent faktisk sker nar man kan dette.

Der sker det at samfundet bliver mere sikkert at fardes i til dagligt. Dem som er ansvarlige, bliver meget "overraskende" ikke lige pludesligt uansvarlige pga. vabeneje og dermed et tillagsansvar oven i de mange ovrige.

Ja ok der sker flere uheld med vaben, da folk her ikke er ligesa godt tranet i vabensikkerhed som mange danskere er det. Disse uheld har sjaldent dodelig udgang. Prisen for let adgang til vaben er selvfolgelig ogsa, at mange kriminelle har lettere ved at stjale sig til dem.
Til gengald har vi muligheden for at tage hand om egen sikkerhed, og ikke overlade dette til det "offentlige" som I DK.
Her skal man ogsa huske pa, at der oftest er langere mellem ditten og datten her, end i DK.
Hvis man ringer til politiet her i dette ekstreme landlige omrade, tager det dem over 1/2 til en time at mode op...hvis de da kan finde adressen.

Og sa skal man lige huske pa, at dette er under amerikansk kultur, hvor folk er lidt mere en slags risiko tagere, og lidt af nogen vildbasser/cowboys set med europaiske ojne. Der ville evt. vare endu mindre misbrug/uheld med samme regler i f.eks. Skandinavien. Lidt a la Schweitz eller Belgien og Italien, da de havde fri vabelov tilbage i 50/60/70/80 og helt op til 90'erne.

Og nej! Det er ikke nodvendigvis folk der interesserer sig for vaben osv. der ejer dem. Mange her, betragter det ligesa naturligt at have et vaben ved handen, som man i DK har en brandslukker eller sikkerhedssele pa i bilen...blot en sikkerheds foranstaltning.

Hvorfor tage en chance, nar man ved hvordan virkeligheden og andre mennesker kan forplumre ens dagligdag og velvare.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
Jess ... jeg er sådan set 100% enig i din sidste e-mal [Smile]
Jeg mener også at man skulle kunne forsvare sig selv.

Hvis der er nogen, der kommer ind på min matrikel,
så burde jeg kunne tillade mig og "dunke" personen oven i hovedet,
uden at skulle ind og spjælde den bagefter, for at have begået vold.

Det er lige netop som du skriver: "Folk med en ren straffeattest".
Det er næsten det samme som jeg skriver: "personer der ikke er sindslidende og kriminelle".

Men når det nu en gang er sådan, at man her i Danmark kræver jagttegn eller SKV for farlige våben, så man også kunne acceptere at tage jagttegn, hvis man køber et luftgevær der er næsten lige så kraftigt som et håndvåben (9mm/.38 Spec.).

Man kommer aldrig videre med en mere liberal våbenlovgivning ved at stille sig på bagbenene pga. x antal meget kraftige luftgeværer.

Nu har de åbnet op for 40 S&W, 44 Special, 45LC og 45 ACP og man snakker om at der måske engang kommer adgang for lyddæmpere.

Det er da en start.

Tværtigmod så syntes jeg det går den anden vej i USA.
Jeg mener og have hørt at Barrett 82A1 ikke mere er tilgængelig for almindelige civile.
Og der er jo stater som Californien og byer som New York, der har forbudt 50MBG totalt og maks giver tilladelse til magasin med 10 patroner til semiautomatiske våben (Mener jeg da og have hørt).

HVorfor tror du at de har begrænset tilgang af (i deres øjne) særligt farlige våben ?

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
Jess ... og apropos som NRA skriver på FaceBook i dag (abonnerer på det):

National Rifle Association
Do you think gun rights will be an issue in the 2012 elections?

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
@ Rex,

Alle har sin mening vedr. dette nye kraftige luftgevar osv. Man kommer som regel ikke videre, nar flertallet pa forhand har besluttet der burde kraves tilladelse til det.

Jeg tror bare at mange meninger/konklusioner, er baseret pa kultur/traditioner uden man tanker narmere over sagen. Og nar/hvis det modsatte ikke tillades, far man saledes aldrig svaret pa om dette var nodvendigt.

Mange skyder sig selv i skoene, hvor f.eks. et krav ikke starter fra myndighedernes side, men brugerne selv. Tag f.eks. den over 30 ar lange debat om 44/45, eller IPSC og Steel Challenge osv.
Kan nogen give et bud pa, hvorfor det skulle tage sa lang tid, forend det kunne komme pa tale ?

Istedet kunne de kloge myndigheder blot have set pa Sverige, Norge, Finland. Er/var det et problem ! Ja eller nej...hvis nej, skulle det have varet indfort dagen efter. Ja ok det vil sige pa forsogsanordning ! uha-da ellers er det jo for farligt ikke.

Det gjorde mig glad at se 40/44/45 samt dampere kom pa tale i DK. Det var vist efteraret sidste ar dette blev besluttet ikke. Og se nu hvad praksis er ! INGEN har faet disse tilladelser endu. Senere skal det nok vise sig, at dette traditionen tro, bliver diskretions sager, som skal behandles udfra sheriffens personlige holdninger hertil.
Pracist som det var i 80'erne, hvor mange direkte flyttede til poltikredse, hvor den lokale kasketkarl gav lov til f.eks.44 mag. og andre interessante modeller. Man kan sige, at loven ikke var ens for alle, men afgang af hvor "flink" det lokale vabenkontor var med tilladelserne.
Og modsat var nogle politikredse sa restriktive, at man ikke engang kunne fa lov til det loven ellers gav lov til osv. Ja "det er da en start" men bliver det sa ogsa praktiseret som en rettighed, eller skal der fedtes for den lokale sheriff forend man far lov ?

Nej det gar ikke den anden vej her i USA som du maske tror. NY og LA har altid varet underlige byer, og har intet med det rigtige Amerika at gore. Disse restriktioner du omtaler, har ingen praventivt effekt haft gennem tiden, og faktisk er den amerikanske kriminalstatistik lavere end nogensinde ifolge vores JM. Statistikken er pro-rated udfra befolkningsvaksten.

Disse regler blev til, da befolkningen som altid rabte efter politikerne over at gore noget mere ved vabenmisbrug. Og traditionen tro, strammede man reglerne som du skriver omkring. 50BMG og hi-cap magasiner osv. Problemet var bare 2 ting ! Ingen undersogte senere om det havde praventiv effekt overfor det problem det skulle reducerer. Og som altid ramte det de forkerte brugere, som ikke havde varet arsag til nogen problemer i forste omgang.

Nu har 44 stater "shall issue" ccw regler, og der har aldrig i verdenshistorien varet solgt sa mange handvaben i USA's historie. Og ifolge USA's JM samt FBI statistikker, har kriminaliten aldrig varet lavere de sidste 30-40 ar.
Hvilken jo beviser, at vaben i de rigtige hander ikke har nogen indflydelse pa kriminalitetsstigning overhovedet. Der imod giver det blot ansvarlige personer endubedre kort pa handen overfor dem, der aldrig havde tankt sig at folge nogen form for regler i forste omgang.

Visse fakta kan godt diskuteres, men det andre altsa bare ikke ved det fakta var fra starten. Alt andet er gisninger, folelser og holdninger, som er en hel anden diskussion.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
Skal disse tilladelses-krævende luftvåben opbevares i godkendt V-skab[?][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
er det en betalingskrævende tilladelse ?
gælder der også en HW 45: luftpistol cal 22 ca 150 m/s ?
tæller de i våbenregnskab ?

og sidst: hvorfor pokker er politifolk undtaget for loven ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Citat:quote:

og sidst: hvorfor pokker er politifolk undtaget for loven ?


Hvilken del af loven er de undtaget fra[?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
De har indtil nu været muligt at købe med det ene forbehold, at man er over 18 år. Men den ny bekendtgørelse, som træder i kraft 1. juni, gør det »forbudt at indføre, fremstille, erhverve, besidde, bære og anvende« de kraftige luftvåben. Undtagelsen er dog folk, der har jagttegn, politibetjente og medlemmer af skytteforeninger.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Der er vel nogen betjente som engang har været ind over loven i opstarten. Den nuværende regering hævder jo at de bare tog lovforslaget frem fra forrige regerings skuffe og underskrev loven.
Hvordan syntes Rex at loven er faldet i hak i forhold til hans arbejde og hans brancheforening?
Svar
Nå ok,den undtagelse havde jeg ikke set.[Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
I år 110 før kristi fødsel blev en Romersk senator citeret for følgende:

"At beskatte borgerne gøres bedst som at plukke en gås, men 1 fjer om dagen, så giver gåsen kun et lille skræp fra sig, og kan plukkes igen næste dag... Skulle man af grådighed fra statens side vælge at plukke meget mere end 1 fjer af gåsen om dagen vil den helt sikkert ikke finde sig i det".

Lidt i samme tråd er "salami-metoden" skær en lille skive af pølsen hver dag, og til sidst er den væk.... og ingen fik protesteret...

Der er også skrønen om den vekselvarme frø i gryden...
Sætter man en frø i en gryde med koldt vand og varmer den langsomt op, så hopper frøen ikke ud af gryden, den bliver der til den er kogt!

Dertil skal lægges Gaius Julius Cæsars berømte citater: Del og Hersk! samt "Giv folket brød og cirkus" ( = Burgere, chips og "X-factor/Vild med (s)vans ... + "Paradise Hotel" og "Jackass")

Disse "anekdoter" eller "lignelser" passer alle på det der sker i Danmark med hensyn til lovgivningen og samfundets "rummelighed"

Pressen tjener penge på at understrege paranoia og frygtsomhed i samfundet, politikerne tjener indflydelse og magt på det samme, og samfundet bliver mere og mere reguleret og "smalsporet" med hensyn til "hvad der er normalt"

Hvis en forstadshusmor "frygter" våben i hænderne på lovlydige og fornuftige medborgere er HUN galt på den, ikke den fornuftige våbenejer!!!! Hvis tilstrækkeligt mange mennesker ender med at "frygte" helt normale medborgere for deres helt lovlige hobby eller fritids-beskæftigelse, så er det på tide at råbe "vagt i gevær", i bogstaveligste forstand!!!

De to ord "tryghed" og Utryghed" er de to mest misbrugte ord i DK

"utryghed" er IKKE at naboen går på jagt og at børn skal passe på på vejen, Utryghed er at din far og hans bror misbruger din lillesøster og din fordrukne mor kigger den anden vej!!!

"utryghed" er IKKE at naboens knægt skyder dåser med luftgevær sammen med sin far i baghaven, "utryghed" er når man bevidst undgår en bestemt sidegade i en lille halvsøvning nordsjællandsk by, fordi "rockerborgen" ligger der, med pigtråd på toppen af hegnet...

Luftgeværerne er bare endnu en skive af salamien, en fjer mere plukket af gåsen, og en lille smule mere "del og hersk"

Små bidder af vores personlige "råderum og ansvarsområde" bliver klippet af, oftest så små bidder at vi ikke rigtigt bemærker det og de eneste der skræpper op der dem der rammes direkte, på hobby, levebrød eller bare "plads til at bevæge sig"

Der er mange eksempler: man kunne f.eks. se på de mennesker der elsker "Hot Rods" det er næsten umuligt at dyrke denne hobby i Danmark, på grund af endeløse regler om kontrol og tilladelser, syn og målinger ..
Et andet eksempel er ombygning af eksisterende køretøjer til EL-drift... Det er stort set umuligt i Dk, det kræver ganske enkelt alt for mange dyre undersøgelser, og godkendelser og tilføjelser til køretøjet.

Så på det punkt giver jeg "GIJess" helt ret, i DK er vi allerede et godt stykke ude på den glatte del af glidebanen mod et aldeles udemokratisk "big Mother" samfund, og hvis vi ikke snart får slået bremsen i, så går det galt!!

Hvis jeg f.eks. vil anlægge en underjordisk skydebane på min egen grund, og uden adgang for andre end mig, så skal den alligevel godkendes på alle ledder og kanter...???
Man stoler kort sagt ikke så meget på sine egne borgere i DK, at man vil lade dem gøre helt simple ting, som f.eks. at grave et (Aflangt) hul i deres egen have... og sikre ig at kuglerne ikke kan slippe ud af "hullet" og skade andre..?

To gange har jeg haft besøg af "folk fra kommunen" fordi jeg har en lastbil trailer stående i min baghave (som en slags skurvogn) De vil gerne vide hvad det er for en slags bygning jeg har stående "for tæt på skel" ...[:0] Landmanden lige ved siden af har alt muligt skrammel stående, hid og did... men han må gerne?

Vorherre til hest... igen..[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
God post Dravis !

Nar alt hvad der burde give mening ikke virker langere, giver almindelige fornuftige personer op. De holder lav profil og nyder deres sport samt livsstil i stilhed...sa lange de kan !

Vil ikke klantre nogens livsstil, da jeg i lang tid praktiserede samme overlevelses metode. Man er kulturelt og traditions vis, op imod krafter der ikke kan tales fornuft med.

Og sa kan kun meget fa sta sammen i sidste ende. Ham der har jagtvaben, kamper som regel ikke meget for skyttesagen og pistol ejerskab eller omvendt. Den der gar til luftriffel skydning, er maske komplet ligeglad med paint ball skytter osv.
Nu skal der saledes tilladelse til kraftige luftvaben...og snart kraves der evt. tilladelse til paint ball sports redskaber.

Og selv dem der endeligt far vabentilladelser, ma kun have sakaldte "type godkendte" vaben. "Ja ok vi stoler lidt pa dig, men alligevel ikke helt".
Hvis det var op til mig, sa blev man godkendt een gang for alle, og herefter matte man alt indenfor vabeneje. Dette uanset kalibre, vabentyper osv.

Her hvor jeg bor, kan man f.eks. kobe maskinpistoler ! Uanset, har ingen der lovligt har kobt disse lavet ulykker eller andre narstreger med dem.

Sa for at gore en lang historie kort, skal lovlydige borgere simpelthen have lov til alt. Maske en nyhed for nogle, men der er noget varre end tragiske ulykker og uheld som kan ramme enhver person, og det er hvis denne person skal lever hele sit liv under ydmygende forhold.

Og for ikke at tabe traden her helt, vil jeg slet ikke omtale retten til selvforsvar, som er en lidt anden debat, men burde udover at vare en ret...ogsa en pligt for ansvarlige mennersker.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
God post Dravis !

Nar alt hvad der burde give mening ikke virker langere, giver almindelige fornuftige personer op. De holder lav profil og nyder deres sport samt livsstil i stilhed...sa lange de kan !

Vil ikke klantre nogens livsstil, da jeg i lang tid praktiserede samme overlevelses metode. Man er kulturelt og traditions vis, op imod krafter der ikke kan tales fornuft med.

Og sa kan kun meget fa sta sammen i sidste ende. Ham der har jagtvaben, kamper som regel ikke meget for skyttesagen og pistol ejerskab eller omvendt. Den der gar til luftriffel skydning, er maske komplet ligeglad med paint ball skytter osv.
Nu skal der saledes tilladelse til kraftige luftvaben...og snart kraves der evt. tilladelse til paint ball sports redskaber.

Og selv dem der endeligt far vabentilladelser, ma kun have sakaldte "type godkendte" vaben. "Ja ok vi stoler lidt pa dig, men alligevel ikke helt".
Hvis det var op til mig, sa blev man godkendt een gang for alle, og herefter matte man alt indenfor vabeneje. Dette uanset kalibre, vabentyper osv.

Her hvor jeg bor, kan man f.eks. kobe maskinpistoler ! Uanset, har ingen der lovligt har kobt disse lavet ulykker eller andre narstreger med dem.

Sa for at gore en lang historie kort, skal lovlydige borgere simpelthen have lov til alt. Maske en nyhed for nogle, men der er noget varre end tragiske ulykker og uheld som kan ramme enhver person, og det er hvis denne person skal lever hele sit liv under ydmygende forhold.

Og for ikke at tabe traden her helt, vil jeg slet ikke omtale retten til selvforsvar, som er en lidt anden debat, men burde udover at vare en ret...ogsa en pligt for ansvarlige mennersker.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)