Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor vi ikke får Morten Korch landbruget tilbag
#21
Citat:quote:

[i]
Og den bemærkning skulle netop komme fra en speditør[B)]
Et af de få erhverv hvor det er en del af uddannelsen at håbe på at kunden ikke spørger på pris først. Så har man nemlig chancen for at opkræve 2-3 gange så høj en pris for opgaven, som man er parat til at tilbyde opgaven for, hvis kunden kender gamet, og spørger på prisen først[B)]



Bil disponent om jeg må be[Wink] jeg har ikke deltaget i 2 års løgnekursus[8D]

Desuden ber jeg altid om en mail på opgaven først og svarer retur med en fast pris[Smile] + olie[:o)]

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
[/quote]
Du er nu god nok på bunden[Wink] Du burde have været dykker[Wink]
Når jeg bestiller fragt hos det firma du får dit mødetillæg fra, har jeg kun oplevet at få en forhåndspris når jeg selv beder om det.
Og tro mig, der er ikke påført noget olietillæg eller ander ikke opgivne småplatte beløb. Jeg mener at man bare skal kalde en skovl for en skovl, og ikke hele tiden forsøge at platte de par ekstra håndører, som egentligt bare pisser folk af. Dog så begrænset at de ikke helhjertet brokker sig
Svar
#22
Nå du har endelig set lyset.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Engang imellem er det bare nemmere når der er lidt elastik i reglerne. Ingen kan påstå at naturen lider overlast fordi man pløjer 20 cm for tæt på en å,..................

.......og 20 cm igen næste år og igen næste år - det er rent faktisk sådan (med denne teknik?) nogle af vore gravhøje er forsvundet før i tiden.

.......og så er jeg faktisk ved at være lidt træt af at læse om dansk landbrugs fortrædeligheder rekylling. Dansk landbrug har saftsusemig de mest lempelige vilkår i dansk erhvervsliv. Du skriver at du skal lægge nye drænrør...og det kan du sådan bare gøre? Hvis vi andre skal skifte bare en meter rør, skal vi i gang med teodolitter og stadier og hvad fanden ved jeg. Derudover nye tegninger og beskrivelser til kommunen.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#24
Jammen du kan da bare lade være med at læse hvad jeg skriver.

Jeg går ud fra at du har en eller slags uddannelse. Eller er det bar udannelse du har???

Næste år så er der 20 cm for meget brak. Så den vej rundt udligner det sig selv. Sådan er det med elastikker.

Kan du gøre rede for hvornår du sidst var inde og kigge på en gravhøj? eller er det bare kvæulanteri du kommer med?

Jeg aner ikke hvad teodolitter og stadier er. Men når jeg har et stykke produktionsjord som ikke virker så har jeg to muligheder. Enten grave ned og spule drænrørene eller lægge nye dræn. I det her tilfælde vil det være billigst at nydræne marken.

Når der skal drænes så skal kommunen orienteres. Det kunne tænkes at de i så fald også skal have lavet noget og evt er med til at få lagt en større hovedledning. Den vej rundt sparer kommunen penge.
Ja kort fortalt så er jeg underlagt de samme krav som alle andre.

Men ved du hvad Id. Nu skal jeg hjælpe dig ind i din sikre glasboble igen, som så kan bringe dig lidt længere væk fra realiteterne og ind i din lyserøde fantasiverden. Jeg har aldrig kritiseret dig personligt for de ekstreme holdninger du har, jeg har forsøgt at vise dig et billede af det der sker uden for byzonen. Et billede af en horde af mennesker som ikke kender forskel på ret og uret, dit og mit. 25 års løgnehistorier hvor man hele tiden vil profilere sin egen politiske dagsorden uanset andres værdier bliver trådt under fode.
En aftale med regeringen/staten er ikke længere mere værd end dagen er lang. Deres dokumentation er i bedste fald mangelfuld og i værste fald løgnagtig når vi snakker vandmiljøplaner.
Svar
#25
[/quote]
Du er nu god nok på bunden[Wink] Du burde have været dykker[Wink]
Når jeg bestiller fragt hos det firma du får dit mødetillæg fra, har jeg kun oplevet at få en forhåndspris når jeg selv beder om det.
Og tro mig, der er ikke påført noget olietillæg eller ander ikke opgivne småplatte beløb. Jeg mener at man bare skal kalde en skovl for en skovl, og ikke hele tiden forsøge at platte de par ekstra håndører, som egentligt bare pisser folk af. Dog så begrænset at de ikke helhjertet brokker sig
[/quote]
At du bestiller en fragt uden at kende prisen,[Sad] svarer det ikke til at gå ind i en jagtforretning og hive en riffel ned fra hylden og uden at se på prissedlen, bare at betale ukritisk ved kassen[B)] det gør du bestemt ikke[Smile]

Har du problemer med den afdeling så send mig en PM og du kan få lavet et tilbud for resten af året, jeg sætter bare den rigtige på opgaven[Big Grin] Du kan få det med alle de gebyrer vi kan levere[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo

[Image: 422764_125392427587619_100003505881375_9...4359_n.jpg]
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Jeg går ud fra at du har en eller slags uddannelse. Eller er det bar udannelse du har???

Ja, jeg har uddannelser og de er mindst lige så praktisk orienterede som din landbrugsuddannelse.
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Kan du gøre rede for hvornår du sidst var inde og kigge på en gravhøj? eller er det bare kvæulanteri du kommer med?

Jeg fører ikke logbog men det er jævnligt jeg kigger på gravhøje og andre fortidsminder.

Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Jeg aner ikke hvad teodolitter og stadier er. Men når jeg har et stykke produktionsjord som ikke virker så har jeg to muligheder. Enten grave ned og spule drænrørene eller lægge nye dræn. I det her tilfælde vil det være billigst at nydræne marken.

Teodolitter og stadier, er dyre værktøjer vi andre er tvunget til at investere i for at kunne dokumentere anlæg, fald og koter på de rør vi graver ned.
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Men ved du hvad Id. Nu skal jeg hjælpe dig ind i din sikre glasboble igen, som så kan bringe dig lidt længere væk fra realiteterne og ind i din lyserøde fantasiverden. Jeg har aldrig kritiseret dig personligt for de ekstreme holdninger du har, jeg har forsøgt at vise dig et billede af det der sker uden for byzonen. Et billede af en horde af mennesker som ikke kender forskel på ret og uret, dit og mit. 25 års løgnehistorier hvor man hele tiden vil profilere sin egen politiske dagsorden uanset andres værdier bliver trådt under fode.
En aftale med regeringen/staten er ikke længere mere værd end dagen er lang. Deres dokumentation er i bedste fald mangelfuld og i værste fald løgnagtig når vi snakker vandmiljøplaner.


Jeg lever ikke i en glasboble rekylling og det ved du udmærket - jeg er født på landet og har drevet entreprenørvirksomhed i snart 30 år - jeg ved godt hvad jeg taler om når jeg postulerer at landbruget er forkælet i forhold til andre erhverv.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ID

jeg ved godt hvad jeg taler om når jeg postulerer at landbruget er forkælet i forhold til andre erhverv.


Rigtigt ja! - giv de Danske industrivirksomheder den samme støtte som landbruget får – det ville sætte stop for Outsourcing, og bevare mange arbejdspladser i Danmark.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#28
Neeejjj da... Outsourcing af landbruget!!... til Østeuropa, hvor arbejdskraften er billig og miljøreglerne endnu mere lempelige end her i DK, og så væk med støtten... Der var vel ingen der i sin tid, alvorligt overvejede at give andet en "ophugningsstøtte" til fiskerne?

Min nabo (hele vejen rundt og 9 gårde i radius!!) omsætter for 20 -30 millioner om året, jeg ved ikke hvad han får i tilskud, men ifølge ham selv ville han ikke kunne fortsætte uden...

Støjniveau-mæssigt overskrider han niveauet for normale industrikvarterer i lange perioder, uden nogen form for konsekvens. sliddet på de små veje umiddelbart rudt om hans gårde er ikke til at tage fejl af.. "andre gener" som f.eks. lugt og stærkt forhøjet koncentration af ammoniak i luften, affejes med at "vinden jo fortrinsvis kommer fra vest, og "beboelsen" ligger vest for "svinefarmen" Man tager ingen notits af den årlige fordeling af "fremherskende vindretning" i forhold til "gylle-sæsonen"
endsige lader det have en konsekvens for "farmeren"
Det ville aldrig gå ved en normal industri- men "farmeren" er "fredet"[xx(]

Så... gem "piveriet" væk og lad være med at gå personligt i flæsket på ID (og andre med "markante meninger")

Man kan have uddannelse i både dette og hint.. (jeg har nok for mange, jeg ved f.eks hvordan man bruger både theodolitter OG stadier..[:I], jeg ejer faktisk en theodolit. (Leica)) men ingen jeg kender i landbrugs-kredse behøver nogen ekstrauddannelse i almindelig grådighed.[V]

Jeg har faktisk en bekendt der har en "almindelig" virksomhed med ca. samme omsætning... Han har mere end 3 gange så mange ansatte, og eksporterer mere end 2/3 dele af sin produktion.. Mængden af regler og begrænsninger på hans virksomhed, kræver faktisk at han har en person ansat på fuld tid, bare for at håndtere alle kravene til regler og dokumentation... og han får ikke en rød reje i tilskud... (det eneste han har fået er tilskud til nogle "ung i arbejde" og noget "Export-garanti") men det er år og dag siden.

Lige nu betaler han dagbøder, fordi han ikke kan afse en halvdags-person til at håndtere data til "Danmarks Statistik" [xx(]
Det er ganske enkelt langt billigere at betale bøderne!!
Velkommen til det "overregulerede samfund"[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#29
Dravis syntes du det er bedre at få dine fødevare fra de lande der har de mest "liberale" holdninger til dyrevelfærd og miljø?
Det kan godt være at der er for meget fabrik i det danske landbrug og at dyrene ikke bliver særlig godt behandlet, men vi har da tilsyn med produktionen.
Det er trods alt længe siden at vi kunne købe mælk med melamin som tilsætning.

Jeg har på mit lille ustøttede landbrug forsøgt mig med lidt kvæg opdræt til eget og mine nærmeste brug. da jeg har en ide om at hvis dyret har det godt smager det godt (og det passer) men prisen pr. kg ville koste flere hundrede kroner hvis det skulle handles med arbejdsløn jordkøb osv. For slet ikke at tale om mine 2 grise i baghave der slagtes når de når den uhyre alder af 1 år(ja de kan blive så gamle).
Hvis denne måde at producere på skulle overføres til de fødevare du køber i brugsen ville priskiltet blive en gyser. Samtidig ville vi slet ikke kunne producere nok til at dække vores fødevare behov i danmark.
Og så er der hele den gamle sang om arbejdspladser og valuta balance. Japan vil jo nok ikke have vores hjemmelavede pengesedler hvis ikke der er produktion i Danmark de kan købe.
Din ven har selvfølgelig en fabrik der producere et industri produkt der kan sælges, men med mindre det er lavet af jord skal der importeres råvare til fremstilling, hans medarbejdere har vel en forventning om at få en løn der kan omsættes til mad og ID's kloak. Han skal vel også have noget energi samt veje osv.
Hvis maden bliver dyr skal han betale mere løn. Kan han så stadig sælge sine ting?

Forresten er det ikke rigtigt at indstri ikke får statstilskud Energi sektoren er finacieret af almindelige forbrugere. Virksomheder kan refundere de fleste af de mærklige afgifter dødelige betaler. Veje broer osv bliver også betalt enten via skatter eller privat billister. Kommunerne sælger flere steder billig jord til produktionsbygninger. osv.
Hvis virksomheder skulle betale de samme priser for tingene som alm. mennesker ville al produktion være en saga. Og det har vi jo ingen interesse i så derfor støtter vi.

Jeg skal da også sende skemaer til Danmarks statistik(jeg bor på et land ejendom) - men jeg piver da ikke.
Hvis du vil se indberetninger til det offentlige så prøv at besøge dit lokale varmeværk.
Svar
#30
Det var dog en helt usansynlig mangel på tolerence overfor et helt erhverv der her lægges for dagen.
Dravis stop nu piveriet[Wink] Du har sgu da selv bosat dig midt i et industriområde, Hvad piver du så over. Er problemet at du føler at det reducere værdien af din bolig, at du er omringet af erhverv .

Jeg tror egentligt at både landbrug og øvrige erhverv sagtens kunne klare sig uden støtte, hvis vi ikke skulle slæbe på en helt hoben offentligt ansatte, hvis primære funktion er at trække ethvert initiativ ud af deres omgivelser.

Vi har et af verdens højeste skattetryk, disse penge går desværre for en stor dels vedkommende til at holde liv i masser af relativt unødvendige offentligt ansatte, som fiser rundt i verden for at hakke lidt i noget is, eller lignende, for at kunne anskueliggøre hvor uundværlige de er[Wink]
I stedet burde vi sætte disse mennesker til at foretage sig noget produktivt (hvis de reelt stadigt besidder evnen til at gøre noget fornuftigt[Wink])
Der var også muligheden for at sende dem på et flerårigt kursus for personlig udvikling (så belæmrede de i det mindste ikke det øvrige samfund med flere problemer så længe)

Der kan i ovenstående godt være enkelte mindre overdrivelser, eller karikaturer. Men det virker som nødvendigt for at bevare ånden i tråden[Wink]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by n a

Men det virker som nødvendigt for at bevare ånden i tråden[Wink]


Ja, det er så lykkedes dig til fulde [Image: 39-1.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#32
@ n/a ..

Jeg piver ikke over noget som helst, jeg er bare godt træt af at høre landbrugerne beklage sig ... [Big Grin] Jeg er opvokset ude på bøhlandet, mellem bøndernes børn, og mere end halvdelen af mine lærere på skolen var bøndernes koner, døtre eller sønner ....
Jeg var "udenfor" fra starten "ingeniørens søn-- -planet-børge"
Det har jeg sikkert taget skade af....Jeg havde den for bønderne så ubehagelige egenskab at VIDE noget om verden omkring mig... Det var ikke populært i bondekredse i 60'erne og 70'erne

Nogle enkelte af de lokale bønder var bestemt ikke velhavende, men flertallet var langt mere ved muffen, end min fars "boglige" kolleger fra "storbyen" Husene med swimmingpool og egen tennisbane var "storbøndernes" og "Maskinstationens" ikke "ingeniørens"

Jeg kendte alt til stedet jeg bosatte mig i, årtier inden jeg rent faktisk købte mig ejendom på stedet, og jeg er totalt ligeglad med "huspriser" ... Det der generer mig er svineriet .. bogstaveligt talt...[Wink] Da jeg ikke har planer om at sælge mit hus/"landsted" passer det mig skattemæssigt fint at stedet er lidt mindre værd[8D]
Det irriterer mig bare konstant at skulle afrense de alger der guffer løs af mine mure og træværk i den ammoniak-tåge algerne elsker..

Industri-stordrifts-landbruget er efter min mening en pestilens, specielt når de mere eller mindre kan svine løs på dispensationer i en uendelighed.

M.h.t. hvor min mad kommer fra, så er min husholdning næsten totalt økologisk, og ALT kød er økologisk .... De andre industri-produkter vil jeg ikke røre med en ildtang.. Jeg er udemærket klar over at "økologi" ikke er "den hellige gral" men lige pt. er det den eneste farbare vej for en familie som min.. udenom industrilandbrugets produkter ....

Våset med at "uden landbrug ville Danmark ikke kunne fungere" er netop det: Vås ... Landbruget er ikke længere "pengeskaber" og GDP skaber for DK, det har andre for længst overhalet... Landbrugerne VIL bare ikke indse det, og FAKTA interesserer ikke "bønder" det gjorde de ikke da jeg var 10 år, og det gør de stadig ikke....[xx(]

Råstoffer fra landbrugets produktioner har ikke været et plus i regnskaberne i de sidste 30 år .... Fakta ER at landbruget KOSTER alle danskere 30.000 kr om året, og landbrugets gæld er Danmarks suværænt største erhvervs gæld med over 350 milliarder kr.....

Og "n/a" Jeg HAR ganske rigtigt været lønnet af "Staten" (på overførselsindkomst, som min far siger [8D]) for at gå og hakke lidt i isen[8D], men det er nu længe siden, og var forhåbentligt med til at øge vores VIDEN om verden omkring os..[Wink] bare en lille smule, og det var i øvrigt hovedsageligt betalt af Englænderne ....
Nu om dage henter jeg et relativt stort beløb til DK i form af skat på min løn hos et stort multinationalt teleselskab....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)