Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optimal kaliber til løbslængde
#21
Hvilken længde måles der for præcist når der tales om "pibelængde"? Er det længden fra munding til bundstykkets forside hvor patronen står? Dvs selve piben inkl patronlængde? Bare så jeg får min 9.3x62 pibe kortet rigtigt af, svært at gøre om hvis den er blevet for kort ;-)

Kunne godt tænke mig en 52cm pibe
Svar
#22
"Kammerets længde" regnes med...

Der måles altså fra bundstykkets bund, til mundingen [Smile]

Luk låsen, sæt et elastik omkring en rensestok oppe ved håndtaget(uden børste o.a. ) kør stokken i bund, flyt elastikket ned til mundingen, træk stokken ud og mål afstand fra rensestokkens ende til elastikket ..

Vupti ...[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by dravis

"Kammerets længde" regnes med...

Der måles altså fra bundstykkets bund, til mundingen [Smile]

Luk låsen, sæt et elastik omkring en rensestok oppe ved håndtaget(uden børste o.a. ) kør stokken i bund, flyt elastikket ned til mundingen, træk stokken ud og mål afstand fra rensestokkens ende til elastikket ..

Vupti ...[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Perfekt, mange tak for forklaringen og tippet [Big Grin]
Svar
#24
9,3 er meget fin i kortere løb.
Men lad vær med at lave en 300 WM http://rifleshooter.com/2013/12/300-winc...0-win-mag/
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by A. Christensen

9,3 er meget fin i kortere løb.
Men lad vær med at lave en 300 WM http://rifleshooter.com/2013/12/300-winc...0-win-mag/



Ja, 60-> 41 cm pibe i .300 Winmag koster ca. 100 m/s. Så er man nede i .30-06 hastigheder (næsten .308 win..)

Nogen der har erfaring med hvor voldsomt mundingsflamme / -knald bliver i 9,3x62 med en 52 cm pibe ?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)